پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

معصومه شمسینی غیاثوند: سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور ۱۵ گروه منتخب از استان‌های کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان، بوشهر و تهران در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهرهای رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود، فومن، صومعه‌سرا در بخش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب کودک، نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب نوجوان، نمایش‌های عروسکی صحنه‌ای ویژه مخاطب کودک، نمایش‌های عروسکی صحنه‌ای ویژه مخاطب نوجوان، نمایش‌های محیطی عروسکی و نمایش‌های تک نفره عروسکی برگزار شد.
فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص برگزاری این جشنواره  به دیباچه می‌گوید: بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان صدا و سیما برای برپایی این دوره جشنواره هم افزایی کردند و این از ویژگی های مثبت این دوره از جشنواره است.
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثارگفت: هنرهای نمایشی به واسطه ارتباط مستقیم با مخاطب از ضریب نفوذ بالایی برخوردار بوده و برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت که  از مضامین بالای انسانی و به نوعی اوج ایثار برخوردار  است، هنرهای نمایشی نقش مهم و اثرگذاری  دارد. بیش از ۱۶ گروه نمایشی از استان‌های مختلف میهمان این جشنواره در استان گیلان بود که با  استقبال مخاطبان همراه بود که در زمان اعلام فراخوان این جشنواره،  این میزان انتظار از استقبال را نداشتیم، اما سطح کار‌ها مطلوب بود و از این اتفاق خرسند هستیم.

جشنواره تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، با استقبال مخاطبان همراه بود/ فیلم  «اتاقک گِلی» و سریال «بچه زرنگ» با همکاری بنیاد شهید ساخته شد
 

مختاری، درباره اهداف و برنامه های اداره کل هنری امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری این نوع از جشنواره‌ها گفت: برگزاری جشنواره‌ها به منظور رعایت عدالت فرهنگی در خارج از پایتخت از سیاست‌های ما است. به دنبال این هستیم که جشنواره‌ها را از پایتخت به استان‌های دیگر انتقال دهیم، این پیشنهاد مطرح شده، اما نیاز به یک تفاهم نامه و ایجاد صندوق مشترک حمایت از تولید دارد.آثار نمایشی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت همه ساله باید برگزار شود و اگر یک صندوق مشترک در استان‌ها شکل بگیرد، می‌توانیم از آثار هنرمندان متعهد و انقلابی با گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم و جشنواره را تا زمانی که مورد حمایت قرار می‌گیرد در  استان گیلان برگزار شود.
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، خاطرنشان کرد: امروز نیاز به یک هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی داریم و این آمادگی را هم داریم که با تمام دستگاه‌های فرهنگی، هنری از موسیقی گرفته تا تئاتر و تجسمی مشارکت برای تولید آثار و خلق اثر با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم. سال گذشته فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در جشنواره فیلم فجر و چند سیمرغ بلورین دریافت کرد، همچنین سریال «بچه زرنگ» که از شبکه دو سیما تولید شد و به سبک و سیره شهدای مدافع حرم پرداخت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار ساخته شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳