چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار «دیباچه»؛ سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجربا اکران دو فیلم « برف آخر» و «لایه های دروغ» شروع به کار کرد. بعد از اکران فیلم «برف آخر» ساخته امیرحسین عسگری , نشست رسانه ای این اثر با حضور عوامل و اهالی رسانه برگزار شد.
حسن مصطفوی تهیه کننده فیلم«برف آخر» در این نشست گفت: احسان علیخانی مشاور فیلم و ابتدا پروانه ساخت به نام احسان علیخانی بود و حتی پیش‌تولید هم رفتند اما به دلیل مشغله کاری ایشان برای ساخت برنامه تلویزیونی «عصر جدید»، نام پروانه ساخت تغییر کرد.
امیرحسین عسگری افزود: احسان علیخانی به ما گفت با این حجم از دغدغه اگر قرار باشد سر صحنه حاضر نباشم عنوان تهیه‌کننده را هم نمی‌خواهم. احسان علیخانی مشاور فیلم بود و باقی پروژه را آقای مصطفوی پیش برد.
لادن مستوفی گفت: درباره کم‌کار بودنم باید بگویم , آثاری که در آن‌ها حضور داشتم کمتر دیده شده‌اند و بعضی از آن‌ها حتی توقیف شدند؛ اما قطعا وسواسی نیز به هنگام انتخاب نقش داشتم.

احسان علیخانی به ما گفت عنوان تهیه‌کننده را نمی‌خواهم/ مصطفوی: با احسان علیخانی اختلافی ندارم/ عسگری: با ترس وارد سالن نمایش شدم
امین حیایی گفت: من پنج ماه فرصت داشتم تا به این نقش نزدیک شوم. برای حضور در این فیلم پیشنهادات بسیاری را رد کردم تا در این اثر که به نظر من هر بازیگری دوست دارد در کارنامه کاری خود داشته باشد، ایفای نقش کنم. فیلمبرداری این اثر بسیار سخت بود.. مثلا برای پلان دفن کردن دختر که آخرین پلان ما بود بسیار منتظر ماندیم تا هوا ابری شود. نقدهایی که به کار می شود, سبب رشد و اعتلای سطح کیفی کار ما می شود..
آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: کار در برف سخت بود زیرا نور مدام کم و زیاد می‌شد و کار فیلمبرداری در شب‌ها نیز بسیار سخت می‌شد. اما باید مشکلات را رفع و آن را به هنر تبدیل می کردیم. این پروژه برای من بسیار جذاب بود..
عسگری در ادامه نشست گفت: این فیلم هیچ ارتباطی با کتاب «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند» ندارند اما من داستانی از محمد صالح علا خوانده بودم که ماجرای آن از ذهن من بیرون نمی‌رفت و ما تصمیم گرفتیم که آن داستان را تبدیل به فیلم کنیم بنابراین طرحی اولیه را نگارش و بعد شروع به نوشتن فیلمنامه کردیم.
عسگری درخصوص محل فیلمبرداری گفت: این فیلمنامه به 3 سال پیش بر می‌گردد و برای پیدا کردن لوکیشن از کوهپایه‌های زاگرس شروع به جست‌و‌جو کردم و به کوهپایه‌های البرز رسیدم. درنهایت به شهر کیاسر رسیدیم که به‌ جنگل و دریا دسترسی دارد. با این حال همه صحنه های فیلم آن‌جا فیلمبرداری نشد و از آن‌جا به شهر رینه کوچ کردیم که دشت لار پشت آن قرار دارد و واقعا هوا بسیار سرد بود.
عسگری درباره بازیگران فیلم گفت: من خیلی علاقه‌ای به حضور بازیگران چهره در کارم نداشتم اما امین حیایی به من ثابت کرد که چه‌قدر می‌توان متخصص بود. همه سختی‌ها با حضور چنین بازیگرانی روند کار را تسهیل می‌کرد.
مصطفوی تهیه کننده در پاسخ به سوال اختلافش با احسان علیخانی گفت: امین حیایی از ابتدا قرار بود به عنوان بازیگر حضور داشته باشد و هیچ یک از عوامل هیچ اختلافی با هم نداشتند و هر زمزمه‌ای که در این باره به گوش می‌رسد چیزی جز حادثه نیست. به زودی عکسی با هم به اشتراک می‌گذاریم تا به این شایعه خاتمه دهیم.
عسگری کارگردان فیلم گفت: من خودم را سینماگر حرفه‌ای نمی‌دانم. چون این مسیر باعث می‌شود صرفا به‌خاطر پول کارهایی را انجام داد. .
مجید صالحی گفت: چند سالی هست که در آثار جدی ایفای نقش می‌کنم. این فیلم برای من تجربه‌ای دوست داشتنی بود که گروهی همدل پشت آن قرار گرفته بودند.
عسگری درباره تدوین دوباره فیلم سینمایی «برف آخر» اظهار کرد: این فیلم برای من است و به تدوین مجدد آن فکر نمی‌کنم. فعلا همین فیلم را در اکران می‌بینیم و برنامه‌ای نداریم. من با ترس وارد سالن نمایش شدم اما خوشبختانه با رضایت به تماشای اثر نشستیم.

گزارش از میناقنبری 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار