چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 08 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
افسانه چهره آزاد بازیگرمجموعه تلویزیونی "احضار" درگفتگو با دیباچه مطرح کرد:

« افسانه چهره آزاد»  بازیگر مجموعه احضار گفت:از تاریکی ومسائل ماورایی و روح می ترسم وهیچ وقت فیلم های ترسناک نمی بینم اما باکاراکتر مینو ترس هایم را به چالش کشیدم وبا آنها روبرو شدم.

بازیگر نقش مینو به خبرنگار دیباچه گفت: پیش از حضور در مجموعه « احضار» ،مشغول بازی در سریال "می خواهم زنده بمانم" بودم که از سوی آقای افخمی برای حضور در این مجموعه البته درنقش شیده دعوت به کارشدم.

وی افزود: چون شروع تصویربرداری مجموعه احضار با روزهای کاری ام درسریال نمایش خانگی "می خواهم زنده بمانم" تداخل داشت، به فاکتورهایی چون همکاری با اقای افخمی و کار در مجموعه ماه رمضان بسنده کردم و تصمیم گرفتم در «  احضار »  ایفای نقش کنم وچون وقت کافی برای مطالعه کامل فیلمنامه نداشتم اقای افخمی بخشی از دیالوگ های « شیده » را برایم ارسال کردند تا با مطالعه آن بتوانم با روحیات وتفکرات این شخصیت آشنا شوم؛ بعد از خواندن دیالوگ های « شیده » حس کردم این شخصیت را دوست دارم بنابراین قردادبستم وتست گریم نیز انجام شد.

مینو من را با ترس هایم روبرو کرد | ازتاریکی وروح می‌ترسم و هرگز فیلم‌های ترسناک نمی‌بینم!

چهره آزاد گفت: با فراغتی که برایم پیش آمد، توانستم تمام فیلمنامه را بخوانم ودیالوگ های کاراکتر« مینو » انقدر برایم جذاب ومتفاوت به نظر آمد که از آقای افخمی درارتباط با بازیگر این نقش سوال کردم و وقتی متوجه شدم هنوز کسی برای آن انتخاب نشده ،خوشحال شدم و پیشنهاد نقش « مینو » را به علیرضا افخمی دادم و تصمیم برآن شد که با نقش « مینو » که یک زن فالگیر است وارد احضار شوم.

« چهره آزاد » دررابطه باچالش هایی که برای ایفای نقش « مینو » برایش بوجود آمد ادامه داد:شخصیت « مینو » خیلی از من دور بود بنابراین برای نزدیک شدن با آن باید الگوهایی رادرذهنم ترسیم می کردم تا این کاراکتررا ابتدا برای خود و سپس برای مخاطبان  باورپذیر کنم ،پس  سعی کردم با توجه به فیلم هایی که در گذشته پیرامون موضوعاتی نزدیک به احضار دیده بودم پیش بروم ونقش متفاوت « مینو »که فال گیر قصه ماورایی احضار بود را رقم بزنم.

وی با بیان اینکه مینو شخصیتی رئال است گفت: یکی از مهمترین چالش های نقش مینو رویارویی  با ترس خودم بود چون ترس بسیاری از تاریکی،روح ومسائل ماورایی دارم ،به همین دلیل فیلم ترسناک نمی بینم وچون نقش مینو من را با ترسهایم روبرو میکرد ،ایفای آن برایم جذاب بود.

چهره آزاد اظهار داشت: کاراکتر« مینو » با وجود اینکه دراین سریال به عنوان یک فالگیر اخاذ گربه مخاطب معرفی شداما ذات بدی نداشت وبه نظرم اصلا منفی نبودبلکه می توان آن را در زمره  نقش های متفاوت در تلویزیون به شمار آورد.

وی در پایان در ارتباط با سکانس جا به جا شدن تابلو چشم جهان بین ،و روبرو شدن با یکسری مسائل ماورایی گفت: اگر چه این صحنه را می توان به عنوان نمایشی از دریچه های نفود شیطان در کاراکتر دانست اما درکل مینو را اصلا منفی ندیدم چرا که شاهد آن بودیم این شخصیت ازکارش برای خود دنیایی ساخته بود وبا وجود تفکر اشتباهی که از فالگیری داشت و ازآن به عنوان یک  پزشک روان شناس نام می برد، سعی داشت تا حدی جلوی خواسته های بیجای شیطان ویا کاراکتر ماورایی را بگیرد.

افسانه چهره آزادعلاوه بربازی در سینما و تلویزیون ایفای نقش درسه مجموعه نمایشی نمایشی ویلای من به کارگردانی مهران مدیری ،هم گناه به کارگروانی مصطفی کیایی ومیخواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه حسینی را در قالب سریال های نمایش خانگی در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

گفت و گو از: زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳