به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه، داستان از آنجا شروع شد که تبلیغات فیلم های سینمایی ایران
بر آنتن شبکه های گروه GEM پخش شد. تبلیغاتی که الحق هم توانستند تاثیرگذاری خوبی داشته
باشند و مخاطب را به سالن های سینما ببرند، که بسی جای تامل دارد که ضریب نفوذ این
شبکه ها که هر روز از آنها بد می گوییم در اقشار جامعه چگونه است و به عبارتی دیگر
چرا به این اندازه مخاطب دارند؟

علی ایحال بعد از گذشت ماه ها بالاخره مسئولان این تبلیغات
را دیدند، واکنش نشان دادند و قصه ادامه دار شد که رسانه ملی تبلیغات فیلم های
سینما را یا پخش نمی کند، یا درست و به جا پخش نمی کند و یا سلیقه ای پخش می کند و
حتی اگر هم پخش کند این بازخورد را نخواهد داشت.
در همین راستا برخی از مسئولین با حمایت از فیلمسازان سعی
در تطهیر موضوع داشتند که حکم پخش این تبلیغات در رسانه های GEM صادر شد و قرار
شد هر پخش کننده یا تهیه کننده ای اقدام به چنین کاری نماید، فیلمش توقیف شود،
گرچه چندان کارساز هم نبود.
در همین کش و قوس های بیانیه ها و اعتراض ها دومین ضربه ی
رسانه های آن طرف اقیانوسی به صداوسیما وارد شد.
پخش گسترده و با کیفیت تبلیغات کارخانه ی «یک و یک» به
دفعات از تمامی کانال های گروه GEM، روابط عمومی بیانیه داد که این فیلم تبلیغاتی از شرکت تبلیغاتی
دزدیده شده و ما درخواست پخش آگهی از GEM نداشته ایم. عوام فریبی ساده ای که دیگر در این عصر باورپذیر
نیست.
کار به جایی رسید که تمام صنایع خود را محق دانستند که از
ظرفیت شبکه های معاند استفاده کنند و تبلیغات خود را به جای اینکه در رسانه ملی
پخش کنند، از آن شبکه ها پخش کنند و قاعدتا ضربه جبران ناپذیری را اولا به رسانه
ملی و بعد از آن تمام زنجیره ای که از پخش این آگهی ها صنعتشان می چرخید مانند
شرکت های تبلیغاتی وارد نماید.
البته بیان چند نکته قابل توجه است، اول اینکه چرا مسئولان صداوسیما درصدد نیستند تا با تغییر روش در
برنامه سازی، جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای مدیران میانی و اقدامات خارج از ضابطه
سعی در افزایش ضریب نفوذشان در بین مردم کنند و بستری بسازند که اصلا نیازی نباشد
کسی مخاطب آن شبکه ها باشد؟!
دوم اینکه اگر تحلیل ها را کنار بگذاریم، چرا کسی جلوی پخش اینگونه
آگهی ها را آن هم با این گستردگی از این شبکه ها نمی گیرد؟ اگر لوگوی شبکه GEM و سریال های بی
منطق GEM را نبینیم گویی
داریم شبکه های ملی را می بینیم.
حجم زیاد تبلیغات کارخانه های داخل ایران در کانال های علیه
کشور قابل تامل و توجه است، این خروج ارز نگران کننده است، این طور پیش برود بیم
آن داریم که دیگر مردم به دنبال پخش خبر ساعت 14 شبکه یک از GEM باشند و ضربه
فنی شویم!
مگه داریم ، مگه میشه !!!!!!
عملکرد چناحی ومقرضانه یکجانبه علت از دست دادن 80درصد محاطبان در 4سال گذشته شده است تا جایی که من به عنوان یک فرد معتقد به خانه 10نفر کهمراجعه میکنم 9نفر ماهواره دارند و1نفر هم تلویزیون ایران گوش نمی کنند
ادبیاتی و توهین هایی که روحانی علیه منتقدینش به کار می بره .
خدایی چه هماهنگ دارین به منتقدان حمله می کنین.
چه طور زمانی که تلویزیون 24 ساعته داشت از برجام و افتخار آفرینی و رفع تحریم ها و دادن نشان لیاقت به تیم مذاکره کننده برنامه پخش میکرد،
رسانه میلی نبود.
واقعا که....