دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۴  |  Monday, 08 September 2025
کد خبر: ۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در گفتگوی دیباچه با مدیر تولید سینما و تلویزیون عنوان شد:

چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وحید مرادی گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.

مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
مطالب برگزیده
عضو تیم ملی اسکیت در گفت‌و‌گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

در مسیر قهرمانی هیچ‌وقت عقب ننشستم؛ در دل جنگ تمرین را رها نکردم

۱۹:۵۱  -  ۲۸ تير ۱۴۰۴
کاپیتان تیم ملی واترپلو در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

رسیدن به صدر جهان سخت است/ با یک بازی بیشتر دومین گلزن برتر آسیا می‌شدم

۱۳:۰۴  -  ۲۴ تير ۱۴۰۴
اشکان ممبینی از کارشناسان چهره و شاخص مسائل بین‌الملل به دیباچه گفت؛

تلاش‌های نظامی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، نمی‌تواند اراده ملت را در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشورمان متوقف کند

۲۲:۲۴  -  ۱۵ تير ۱۴۰۴
عضو تیم ملی کشتی آلیش بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دو طلای آسیا نقطه اوج کارنامه‌ام بود/ ‏طلای جهانی را هدف گرفته‌ام

۱۷:۴۹  -  ۰۸ تير ۱۴۰۴
پژوهشگر موسیقی آذربایجان و نوازنده ساز قوپوز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

عاشیق‌ها صدای تاریخ و فرهنگ مردم آذربایجان هستند/ موسیقی آذربایجان، موسیقی زنده و مردمی است

۱۳:۰۱  -  ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ملی پوش فوتبال زنان با «دیباچه» مطرح کرد؛

از لیگ تا تیم ملی؛ گلرهای ایران برای یک رؤیا متحد شده‌اند

۱۲:۵۴  -  ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
عضو تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی آسیا فقط شروع مسیر من است/ تمرین با بزرگان جهان برایم ارزشمند است

۱۲:۳۳  -  ۰۴ خرداد ۱۴۰۴
قهرمان اسکواش زنان کشورمان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

اسکواش زنان ایران در مسیر پیشرفت حرکت می کند/ هدفم رسیدن به رنکینگ زیر ۵۰ جهان است!

۰۹:۰۰  -  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴
سرمربی تیم ملی تنیس در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

از میزبانی تور جهانی برای محک بازیکنان ملی بهره می‌بریم/ همه بازیکنان زیر ذره‌بین هستند

۱۶:۲۳  -  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴
سرمربی تیم قهرمان لیگ کانوپولو در گفتگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

با تجهیزات حرفه‌ای به مدال جهانی نزدیک می‌شویم/ نسل جوان انگیزه بیشتری برای قهرمانی دارند

۰۹:۰۰  -  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

برخی فیلمسازان با جشنواره فیلم ۱۰۰ فعالیت‌شان را آغاز کردند/ انتخاب بخش فلسطین آزاد به عنوان بخش ویژه جشنواره!

۱۱:۱۴  -  ۳۰ فروردين ۱۴۰۴