جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
دیباچه گزارش می دهد؛
مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسن جوهرچی، صبح امروز 17 بهمن ماه با حضور مدیران و هنرمندان و مردم از مقابل ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار و پس از آن پیکر مرحوم به سمت قطعه هنرمندان بدرقه شد.
به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون دیباچه، این مراسم در میان خیل جمعیت برگزار شد که به دلیل ازدحام بیش از حد، سخنرانی ها تحت شعاع قرار گرفت. اجرای این مراسم نیز بر عهده کامران ملکی بود.

حسن جوهرچی به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد/ با در پناه خدا بدرقه‌ات می‌کنیم
«محمدرضا جعفری جلوه» مدیر شبکه دو سیما در سخنانی کوتاه گفت: من به نمایندگی از اهالی رسانه، ریاست صداوسیما و معاون سیما و همه همکارانم، برای ادای احترام در این مراسم حاضر شده‌ام. شما بازیگران عالی‌ رتبه امروز برای حسن جوهرچی عزیز سوگوار هستید و امیدوارم دعای همه ما بدرقه راهش باشد.


«منوچهر شاهسواری» مدیرعامل خانه سینما نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه حضور این جمعیت نشان دهنده نقش و فعالیت هنرمند برجسته در میان اقشار جامعه و مردم است، گفت: این روزها هنرمندان زیادی را در حیاط خانه سینما تشییع کردیم، شرمنده از همسایگان خانه سینما که مدتی است با این فضای غم زده مواجه هستند هرچند دل‌های آن‌ها هم با ما همراهی می‌کند. از طرف خانه سینما، تلویزیون،‌ رسانه‌ها به خانواده حسن جوهرچی عزیز تسلیت عرض می‌کنم و جز صبر چه دعایی می‌توانیم داشته باشیم.


«امین تارخ» رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران نیز در این مراسم گفت: صحبت کردن درباره هنرمند تازه سفر کرده، مثل همیشه برایم سخت است و امیدوارم که روحش جاودانه باشد و به خانواده اش تسلیت می گویم.


وی با اشاره به تعداد سفرکرده های سال 95، اذعان کرد: امسال، سال بسیار پرنکبتی بود که تقدیر این گونه رقم زد؛ غم از دست دادن آتش‌نشانان، سیل در سیستان و بلوچستان و حادثه‌ای که در تبریز رخ داد، همه و همه برای ما غم‌انگیز بود. امسال همچنین بخش‌های زیادی از وجودمان را از دست دادیم. هنرمند از دست رفته عباس کیارستمی، داوود رشیدی، کاظم افرندنیا و حسن جوهرچی عزیز. از درگاه خداوند برای خانوده حسن جوهرچی آرزوی صبر دارم.


«علی جوهرچی» فرزند زنده یاد حسن جوهرچی نیز در جملاتی کوتاه گفت: امروز مردم ایران هنرمند خوب شان را از دست دادند اما من به شما می‌گویم که پدرم را از دست داده‌ام، پدری که بزرگترین و بهترین الگوی یک جوان دانشجوی هنری است. از طرف خودم به همه اهالی هنر تسلیت می‌گویم.


«خشایار الوند» که دوست صمیمی جوهرچی بوده و به عنوان کسی که حسن جوهرچی را به تلویزیون و سینما معرفی کرد، نیز در سخنانی گفت: حسن جوهرچی برای ما در ظاهر و شمایل مرد نجیب و دوست‌ داشتنی دهه ۷۰ بود؛ مردی که با سریال «در پناه تو» شخصیتی را معرفی کرد که سال‌ها الگو و نمونه مردم ایران قلمداد شد. اما متاسفم که قابلیت‌های او به طور کامل دیده نشد.

وی تصریح کرد: حسن جوهرچی بازیگر خوبی بود و می‌توانست کار بزرگتری انجام دهد و متاسفم که در این سن و سال او را از دست دادیم. کسی را از دست دادیم که شاید مدت‌ها بود که همه او را فراموش کرده بودند. متأسفانه خیلی از عزیزان اینگونه غریبانه از میان ما می‌روند.


فرشید نوابی، بازیگر که به نمایندگی از گروه مجموعه «در پناه تو» سخنانی ایراد کرد، با بیان اینکه صحبت از رثای حسن جوهرچی سخت است، گفت:  از طرف عوامل مجموعه «در پناه تو» حمید لبخنده، حبیب دهقان‌نسب، رامین پرچمی، لعیا زنگنه، محمدحسین لطیفی، اتابک نادری و ... که همگی اینجا هستند درگذشت این هنرمند را تسلیت می‌گویم و بار دیگر می‌گوییم با «در پناه تو» آمدی و با در پناه خدا بدرقه‌ات می‌کنیم و همیشه در قلب ما هستی.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
1
روحش شاد

هنرمندی دردل مردم جا داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲