چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
گزارش اختصاصی دیباچه
رکن الدین خسروی هنرمند ارزنده تئاتر بامداد امروز از لابی تالار وحدت به سوی خانه ابدی اش تشیع شد و هنرمندان زیادی او را زیر باران بدرقه کردند.
به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، پیکر رکن الدین خسروی که به گونه ای می توان او را پدر تئاتر مدرن ایران نامید بامداد امروز توسط مسئولان و هنرمندان تئاتر مورد تجلیل قرار گرفت و از تالار وحدت تا خانه ابدی اش در بهشت زهرا بدرقه شد.



باران رکن الدین خسروی را بدرقه کرد!

علاوه بر علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان،  دکتر علی رفیعی، فرخ نعمتی، محمدرضا خاکی، حسن پور شیرازی، شبنم مقدمی، بهروز بقایی، اکبر زنجانپور، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، میکاییل شهرستانی، مسعود رایگان و بهزاد فراهانی تعدادی از هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند و الهام پاوه نژاد اجرای برنامه را بعهده داشت.

در این مراسم علی مرادخانی گفت: زمانی که خبر درگذشت رکن الدین خسروی را شنیدم از عکس العمل  تئاتری ها شگفت زده شدم و فهمیدم که عشق و دوستی دراز مدتی میان او و هنرمندان وجود دارد و خوش به حال رکن الدین خسروی که در میان هنرمندان چنین قابل احترام است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش، از خانه تئاتر، سفارت لندن، و دیگر حاضران برای برگزاری چنین مراسمی تشکر کرد و گفت: همانطور که نام رکن الدین خسروی ماندگار است، آثار او نیز ماندگار خواهند شد.

چیزی از آغاز مراسم نگذشته بود که الهام پاوه نژاد به نمایندگی ازهمسر رکن الدین خسروی نامه ای را قرائت کرد. در متن نامه پس از سلام و خوش آمد گویی آمده بود: برای شناخت رکن الدین خسروی باید آثارش را عمیق مطالعه کنیم و در اینباره نیازی به زیاده گویی نیست. خسروی آموزگار کاملی بود که از شاگردانش بسیار می آموخت.

سپس نامه ای از طرف جمال میرصادقی، دیگر هنرمند حاضر در مراسم قرائت شد. این نویسنده که توان سخنرانی نداشت در نامه اش اینگونه از خسروی یاد کرده است: با خسروی نیم قرن رفاقت کردم و همیشه فکر می کردم من زودتر از او به دیار باقی خواهم رفت که اینطور نشد!

میرصادقی در ادامه از روحیه مبارز رکن الدین خسروی یاد کرده و دراینباره نوشته است: خسروی برای سربلندی کشورش با شرافت مبارزه کرد و زمانی که به نتیجه درخوری نرسید ترک وطن کند و رفت!

در ادامه ایرج راد نیز ضمن تسلیت به خانواده رکن الدین خسروی و دوستدارانش، از سابقه طولانی این هنرمند در تئاتر و غیبت 20 ساله اش گفت و آثار او را مانند یک دانشگاه برای تئاتری ها دانست و از درگذشت یکی از دغدغه مندان تئاتر ایران افسوس خورد.  

 اکبر زنجانپور دیگر رفیق قدیمی خسروی نیز گفت: او بود که باعث شد در برخی از نمایش ها بازی کنم و حضور موفقی داشته باشم.

زنجانپور ضمن اظهار تأسف از مرگ خسروی گفت: او شخصیتی والا بود  که سالها از بیماری آلزایمر رنج برد و حال در  میان ما نیست.

هم خوانی گروه کر خانه تئاتر آخرین برنامه ای بود که مراسم تشییع رکن الدین خسروی با آن مزین شد. بهزاد فراهانی، علی بی غم ، شکرخدا گودرزی و ایرج راد هنرمندانی بودند که در این گروه قطعه «تنها ماندم» را هم خوانی کردند؛ و پس از آن، بر پیکر زنده یاد رکن الدین خسروی نماز میت خوانده شد تا در خانه ابدی آرام گیرد.

خانه ابدی رکن الدین خسروی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا واقع است.

گفتنی است مراسم یادبود رکن الدین خسروی روز یکشنبه دهم بهمن ماه از ساعت 10:00 تا 11:30 در مسجد نور میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار