شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
گزارش دیباچه از آئین افتتاحیه دهمین جشنواره سینما حقیقت
منوچهر طیاب مستندساز پیشکسوت گفت: طباطبایی‌نژاد فرزند خلف سینمای مستند ایران است، این فرزند خلف فارغ از ادبیات سینمای مستند فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، آئین افتتاحیه دهمین جشنواره سینما حقیقت صبح امروز یکشنبه 14 آذرماه با حضور سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد؛ دبیر جشنواره سینماحقیقت و فرید فرخنده کیش؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوان، منوچهر طیاب از پیشکسوتان سینمای مستند و شهنام صفاجو؛ دبیر اجرایی جشنواره در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره به شکل مرسوم جشنواره‌های دیگر برگزار نشده است و ما امسال در جمعی خودمانی مراسم افتتاحیه جشنواره را برگزار می‌کنیم.

«سینما حقبقت» کیک ده سالگی اش را برش زد/ طیاب: طباطبایی نژاد فرزند خلف سینمای مستند است

در ادامه منوچهر طیاب با بیان خاطراتش از ورود به سینمای مستند خاطرنشان کرد: من ناچارم 50 سال به عقب برگردم. آن روزی که چهار نفر بیشتر نبودیم و برای تحصیل به خارج رفتیم و رشته سینما خواندیم. راه درازی طی کردیم که بیشتر آن سنگلاخ بود و سینمای مستندی به این معنا وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: مرکزی وجود داشت که فیلم های آموزشی می ساخت و به همین دلیل این جا ایستادن برای من مانند رویا است. سینمای مستند امروز راهی باز کرده است که ما به واسطه آن فرهیختگان را به جامعه بشناسانیم و این سینما در عرصه بین الملل ما را روسفید کرده است.

طیاب بیان کرد: طباطبایی‌نژاد فرزند خلف سینمای مستند ایران است، این فرزند خلف فارغ از ادبیات سینمای مستند فعالیت می‌کند و این مسأله بسیار مهم و قابل ستایش است به همین دلیل یک هدیه به طباطبایی‌نژاد اهدا می‌کنم. این هدیه، کتابی است درباره مجموعه آثارم که تا به امروز ساخته شده است و امیدوارم مورد استفاده مردم قرار گیرد.

این مستندساز پیشکسوت در پایان تاکید کرد:  مرکز گسترش پایگاه ملی است که بهتر از آن در حال حاضر نداریم و امیدوارم در این عرصه فعالیت های بیشتری شود و دستگاه هدایت کننده کشور هم به این مسئله توجه کند تا در نقاط مختلف ایران فعالیت های مستندسازان بیشتر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳