جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مهدی همایونفر گفت: در تلاش هستیم تا ادامه مجموعه «جلال الدین» ساخته شود و امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد.

13931022000708_PhotoL

مهدی همایونفر تهیه کننده تلویزیون که سریال «جلال الدین» به تهیه کنندگی وی ساخته شد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه به بهانه بازپخش این سریال از شبکه آی فیلم اظهار داشت: دلیل ساخت مجموعه «جلال الدین» به هیچ وجه مربوط به ادعای ترکیه نسبت به شخصیت مولانا نیست. آنها ادعایی خنده دار دارند و در جواب به هر ادعای خنده داری نباید اقدامی کرد.

همایونفر خاطرنشان کرد: اینکه مولانا کیست را می توان به راحتی از آثار وی فهمید. همه آثار مولانا نشاندهنده اصالت ایرانی این شخصیت دارد و برای اثبات این مسأله ما نیاز به ساخت سریال نداریم.

وی افزود: فیلمنامه مجموعه «جلال الدین» ۱۵ سال پیش در سازمان صدا و سیما نوشته شد و سالها بعد شهرام اسدی دست به بازنویسی فیلمنامه این اثر زد و در نهایت این سریال را برای ۲۰ قسمت به نگارش درآورد که در آن قرار بر این بود تمام زندگی شخصیت مولانا را نشان دهیم.

این تهیه کننده اظهار داشت: ساخت مجموعه «جلال الدین» از اواخر سال ۱۳۹۰ آغاز شد و قرار بر ساخت سریالی بالای ۲۰ قسمت بود. آن زمان اردشیر ایران نژاد تهیه کنندگی این سریال را برعهده داشت اما متأسفانه با درگذشت وی تهیه کنندگی به من سپرده شد و در ابتدای کار به دلیل مشکلات مالی فقط ساخت بخش کودکی حضرت مولانا به تصویب رسید و به دلیل اینکه امکان تولید وجود نداشت بخش جوانی به بعد این شخصیت کنار گذاشته شد.

همایونفر در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امکان تولید دوباره این اثر در قسمت های بیشتر برای پرداختن به زندگی مولانا در جوانی تا آخر عمر وی فراهم شود حتماْ ساخت آن را دوباره آغاز خواهیم کرد. در تلاش هستیم تا ادامه قسمت های مجموعه «جلال الدین» را بسازیم.

وی در ادامه افزود: طبیعتاْ هر شخصیت بزرگی در کودکی شخصیت فعال و برجسته ای نیست. به همین دلیل در مقطع کودکی مولانا که با بستری تاریخی گره خورده و نزدیک به حمله مغول به ایران است به بیان این مسائل نسبتاْ سیاسی آن زمان نیز پرداختیم تا نشان دهیم که مولانا در چه شرایطی بزرگ شده است تا مخاطب دلایل نماندن مولانا در نیشابور و مسائل دیگر را متوجه شود.

این تهیه کننده در ادامه این بحث اظهار داشت: به دلیل اینکه قرار بود این مجموعه تا انتهای زندگی مولانا را دنبال کند برخی اهداف ما در ساخت «جلال الدین» ثمره ای نداشت و نتوانستیم هجرت خانواده مولانا از شرق به غرب کشور و دلیل رفتن مولانا به قونیه را به تصویر بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: در میانه ساخت این مجموعه شهرام اسدی نتوانست ساخت مجموعه «جلال الدین» را ادامه دهد و پس از توقف ۲ یا ۳ ماهه ساخت این مجموعه آرش معیریان را برای ساخت ادامه مجموعه «جلال الدین» به عنوان کارگردان دوم انتخاب کردیم.

همایونفر در ادامه از دلیل دوبله کردن این مجموعه سخن گفت و اظهار داشت: شهرام اسدی علاقه به این داشت که این مجموعه دوبله شود و صداها سر صحنه گرفته نشوند چرا که بیان دیالوگ ها به دلیل تاریخی بودن سریال بسیار سخت بود که البته فکر می کنم این انتخاب بسیار درست صورت گرفت.

این تهیه کننده در پایان اظهار داشت: علاقه ما بر این است که زندگی این شخصیت بی نظیر فرهنگی را دنبال کنیم. ما شخصیت های فرهنگی بسیاری داشتیم اما زندگی مولانا بسیار پر تلاطم بوده و می تواند از هر نظر برای مخاطب جذاب و از طرفی معرف شخصیت بزرگ مولانا باشد. در تلاش هستیم تا ادامه قسمت های مجموعه «جلال الدین» را هم بسازیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار