جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: قرار گرفتن شبکه تماشا در زیرمجموعه شبکه نمایش یا راه اندازی دوباره این شبکه اقدامی عجیب است که گویا در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده و شبکه نمایش با همان سیاستی که در دو سال اخیر داشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

730142

طبق گفتگویی که خبرنگار دیباچه با حسین کرمی به بهانه راه‌اندازی دوباره شبکه تماشا داشت وی اظهار داشت که شبکه تماشا به جمع شبکه‌های سیما افزوده شده و با توجه به اینکه این شبکه تولیداتی ندارد آن را باید یک کانال دانست که مدیریت دو کانال توسط یک شخص حجم کاری چندانی ندارد و در نتیجه نمی‌تواند برای یک مدیر سخت و مشکل‌ساز باشد.

این در حالی است که گفته می‌شود کانال تماشا در زیرمجموعه شبکه نمایش قرار گرفته و شبکه جدیدی به شبکه‌های سازمان صدا و سیما افزوده نشده است.

نکته جالب توجه این است که کانال در همه جای دنیا به صورت خصوصی فعالیت می‌کند و شبکه‌هایی که دولتی هستند را نمی‌توان کانال دانست و کانال عنوان کردن شبکه‌های دولتی خود اقدامی عجیب است که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. اگر بپذیریم که شبکه تماشا یک کانال تلویزیونی است باید مدیریت بخش خصوصی را در آن شاهد باشیم، آن زمان است که مدیریت چند کانال توسط یک شخص امکان‌پذیر می‌شود چرا که در بخش خصوصی محدودیتی در مدیریت وجود ندارد اما در بخش دولتی باید مدیریت با دقت بیشتری انجام شود و داشتن چندین سمت توسط یک مدیر فقط فضای سازمان و شبکه‌های تلویزیون را محدود می‌کند.

با روی کار آمدن محمد سرافراز شبکه تهران یا پنج که بیش از 20 سال فعالیت می‌کرد و با این نام شناخته می‌شد به شبکه اقتصاد محور تبدیل شده و شبکه اچ‌دی نام شبکه تهران به خود گرفت. این اقدامات و تغییر شبکه‌های مختلف که تنها به سردرگم کردن بیننده‌ها و ریزش مخاطب منجر می‌شود در دوره‌های مدیریت افراد مختلف بهتر است که سلیقه‌ای صورت نگیرد و انتخاب‌ها بنا به نیاز سازمان یا جامعه انجام شود چرا که راه‌اندازی دوباره کانال یا شبکه تماشا که پیش از این خبر ادغام آن با شبکه نمایش را شنیده بودیم و فعالیت کانال تماشا در زیرمجموعه شبکه نمایش گویا فقط تغییر عنوان ادغام به زیرمجموعه است و وقتی شبکه‌ای به شبکه‌ها اضافه نشده است صحبت و اعلام این اقدامات عجیب به نظر می‌رسد.

شبکه تماشا در زمان شروع فعالیتش پخش سریال‌های مختلف را برعهده داشت که در زمان ادغام آن با شبکه نمایش این شبکه علاوه بر پخش فیلم‌های سینمایی خارجی، سریال‌های خارجی را نیز پخش می‌کرد و قرار گرفتن شبکه تماشا در زیرمجموعه شبکه نمایش عجیب به نظر می‌رسد چرا که پیش از این نیز شبکه نمایش و شبکه تماشا با هم ادغام شده بودند و شبکه نمایش پخش سریال‌های خارجی را نیز برعهده داشت.

با این اقدام عجیب مدیران باید منتظر ماند و دید که چه تغییری در عملکرد شبکه نمایش که حال شبکه تماشا را در زیرمجموعه خود دارد صورت خواهد گرفت.

نکته جالب توجه دیگر که تا حدی به آن اشاره شد این است که حسین کرمی مدیریت شبکه‌های نمایش، تماشا و نسیم و مدیریت مرکز امور نمایشی سیما را عهده‌دار است که برای یک مدیر می‌تواند مسئولیت‌های بسیاری باشد و این مسأله در دیگر مدیران سیما نیز دیده می شود که به عنوان مثال رضا پورحسین علاوه بر سرپرستی شبکه 4 سیما سمت قائم مقام معاونت سیما را نیز برعهده دارد.

در تلاش هستیم تا با ارتباط با مدیران و مسئولان صدا و سیما این شبهه ایجاد شده را برطرف کرده و جزئیات دقیق‌تری از این اقدامات را با توضیحات مدیران به دست آوریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار