يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳  |  Sunday, 22 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۷۵۳
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: با توجه به اینکه انتصاب پیمان شریعتی در مدیریت مجموعه تئاتر شهر قطعی شده، قرار شده است پریسا مقتدی مدیریت تالار وحدت را به عهده بگیرد اما از همان ابتدا حملاتی در خصوص این انتصاب صورت گرفته است.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، پس از اینکه مشخص شد پیمان شریعتی مدیریت مجموعه تئاتر شهر را بر عهده گرفته است، دیگر خبر مدیریت پریسا مقتدی بر تالار وحدت یک خبر تایید شده به حساب آمد و حالا همه منتظرند تا حکم مقتدی در این سمت جدید صادر شود اما از همان روزی که گمانه‌ها درباره این تغییرهای مدیریتی قوت گرفت، حملاتی علیه این مدیر تئاتری صورت گرفت و برخی اعتقاد داشتند کارنامه پریسا مقتدی در مجموعه تئاتر شهر کارنامه قابل نقدی است. برخی دیگر مدعی شدند که مقتدی مدیری پاسخگو نبوده است در حالیکه مقتدی نشان داد در بحران‌هایی که برای مجموعه تئاتر شهر رخ می‌دادند توانایی رفع و رجوع مشکلات و حاشیه‌ها را داشت و بلافاصله می‌توانست اتمسفر آرامی را در حوالی حاشیه‌های تئاتر شهر به وجود بیاورد.

از سوی دیگر در موقعیت‌های لازم هم گفت‌و‌گوهایی مفصل می‌کرد و درباره مسائل مختلف همچون مدیریت و تعمیرات تئاتر شهر توضیحات لازم را می‌داد هرچند که سکان تعمیرات در دست او هم نبود و مسئولیت پروژه تعمیرات تئاتر شهر بر عهده سازمان توسعه نوسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و مقتدی وظیفه‌ای برای پاسخگویی در این باره را نداشت اما به عنوان مطلع این کار را می‌کرد هرچند گفت‌و‌گو کردن با او چندان راحت نبود و پریسا مقتدی همواره تلفن‌ها را در جلسه‌های متعددش پاسخ می‌داد.

اما باید دید رضا سعیدی‌پور تا به حال چقدر در رابطه مسائل مختلف مرتبط با تالار وحدت گفت‌و‌گو کرده است و اساسا مدیریت مجموعه تالار وحدت تاکنون چه رویه‌ای را با رسانه‌ها دنبال کرده است. آیا در موارد مختلفی که عملکرد تالار وحدت مورد انتقاد قرار گرفته است، مدیریت آن مجموعه پاسخگو بوده است یا تنها توجیه عملکرد صورت گرفته است. آیا تاسیس رستوران سنتی در محوطه تالار وحدت یا استفاده از آثار دون شان تالار، پاسخگویی این مدیران را در پی داشته است یا خیر.

دیباچه - مقتدی

با همه این شرایط با آمدن پریسا مقتدی به تالار وحدت این امیدواری وجود دارد که عملکردی بهتر از گذشته در این تالار اتفاق بیفتد و نه آنچنان که افراد دیگر پیش‌بینی می‌کنند این تالار تنها به تئاتری‌ها سپرده شود و عدالت بین تئاتر و موسیقی در این زمینه رعایت نشود. مشخص است که تالار وحدت هم متعلق به تئاتر و هم متعلق به موسیقی است چرا که کاربری آن از ابتدا برای اپرا بوده است و چه کسی است که نداند اپرا هم تئاتر است و هم موسیقی. پس جامعه تئاتر و جامعه موسیقی باید در کنار یکدیگر در این مکان فرهنگی فاخر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.  مطمئنا عملکرد مثبت مقتدی در تئاتر شهر می‌تواند در تالار وحدت نیز ادامه داشته باشد و با مدیریتی شفاف و پاسخگو کمی به بهبود کیفیت اداره تالار و آثاری که در آن اجرا می‌شوند کمک کند؛ انتظار معجزه نداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
کارگردان فیلم کوتاه «سایه گربه» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینما یک کار هنری بسیار پرهزینه و زمان بر است!

۰۹:۰۲  -  ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
"بابک خواجه پاشا" کارگردان فیلم " در آغوش درخت" در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

اصلاح ذائقه فرهنگی هنری، همت و حمیت آموزش و پرورش را می‌طلبد/ با محدود کردن آثار کمدی، نمی‌توان به مخاطب دیکته کرد تا ژانر‌های دیگر را ببینند!

۰۹:۰۵  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با "جواد قارایی "کارگردان و تهیه کننده موفق مجموعه" ایرانگرد"

صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید " ایرانگرد کوچک " حمایت نکردند / آقای مدیرعامل، به یکباره حتی جواب زنگ‌هایم را نداد!

۱۶:۳۰  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید در گفتگو با دیباچه:

نمایشگاه تصویرسازی شهدای مدافع حرم تا پایان هفته دفاع مقدس در ایستگاه‌های مترو تهران برگزار می‌شود/ استقبال بی‌نظیر مردم از برگزاری نمایشگاه

۰۹:۰۳  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
پرطرفدار ترین ها