جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
از درخشش بی‌بدیل تئاتر شهر تا فقدان آمار فروش تالار هنر و آمار نادقیق خانه نمایش
دیباچه: آمار فروش نمایش‌های روی صحنه  از استقبال گسترده مخاطبان از تئاتر شهر و مغفول ماندن سنگلج حکایت دارد

دیباچه- مجموعه تئاتر شهر (1)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ مرکز هنرهای نمایشی آمار فروش نمایش‌های روی صحنه را از یازدهم لغایت بیست‌وپنجم تیرماه در مجموعه تئاتر شهر، تالار سنگلج و خانه نمایش اداره تئاتر ارائه کرده است که در این میان، آمار خانه نمایش اداره تئاتر به‌شدت ناقص است و تالار هنر نیز اصلا آماری را ارائه نداده است

دیباچه- مجلس ضربت زدن

«مجلس ضربت زدن» در هر اجرا حدود 21میلیون تومان فروخت

نمایش «مجلس ضربت زدن» به کارگردانی محمد رحمانیان که از ۲۹ خردادماه اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده بود، چهارشنبه 23 تیرماه، با این سالن خداحافظی کرد. این اثر طی 32 اجرا، میزبان 20311 مخاطب شد که از این تعداد، 2006 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند. این اثر به فروشی برابر با 670 میلیون و 210 هزار تومان دست یافت. متوسط فروش نمایش «مجلس ضربت زدن» به ازای هر اجرا، 20‌میلیون و 944 هزار تومان بوده است.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن اصلی 579 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 110 درصد است. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 10 درصد بوده است.

دیباچه- بیگانه

«بیگانه» سه رقمی شد

نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه که از سی‌ام اردیبهشت‌ماه اجرای عمومی خود را در تالار چهارسو آغاز کرده بود، جمعه 18 تیرماه، به اجراهای خود خاتمه داد. این اثر طی 48 اجرا، میزبان 5569 مخاطب شد که از این تعداد، 1115 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند. این اثر به فروشی برابر با 100 میلیون و 450 هزار تومان دست یافت. متوسط فروش نمایش «بیگانه» به ازای هر اجرا، دومیلیون و 92هزار تومان بوده است.

با توجه به این ‌که ظرفیت چهارسو 122 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 95درصد است. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 20 درصد بوده است.

دیباچه- سفر به نهایت دور

«سفر به نهایت دور» با قدرت آغاز کرد

نمایش «سفر به نهایت دور» به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری، به صورت رسمی از روز چهارشنبه؛ 23 تیرماه اجرای عمومی خود را در سالن چهارسو آغاز کرده است. «سفر به نهایت دور»، طی سه اجرای نخست خود، 333 تماشاگر داشته و 175 بلیت مهمان نیز برای آن ثبت شده است. «سفر به نهایت دور» به فروشی برابر با سه‌میلیون و 525 هزار تومان دست یافته است. متوسط فروش این اثر، روزانه حدود یک میلیون و 175 هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که ظرفیت چهارسو 122 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 91 درصد است. درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 52 درصد بوده است.

دیباچه- روزهای بی‌باران

«روزهای بی‌باران» همچنان می‌تازد

نمایش «روزهای بی‌باران»به کارگرانی امین بهروزی از 26 خردادماه مهمان سالن سایه شده است. این اثر در 38 اجرا، 2307 تماشاگر داشته است که در این میان 437 مهمان نیز از این نمایش دیدن کرده‌اند. فروش این نمایش 35میلیون و 240هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، 927هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش سایه برای این نمایش 56 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند ‌آن را ببینند، بیش از 108 درصد بوده است که نسبت به آمار گذشته، یعنی آمار فروشی که یازدهم تیرماه اعلام شده بود، تغییری نداشته است. همچنین حدود 19 درصد از مخاطبان با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند در زمینه تعداد مهمانان این اثر حدود دو درصد رشد داشته است.

 

بلیت‌فروشی پروژه چهارم قشقایی دو رقمی شد

دیباچه- جشنواحه

تالار قشقایی از روز نهم لغایت 25 تیرماه، میزبان چهارمین دوره از پروژه‌های مرکز مطالعات قشقایی بود. در این دوران، گروه تئاتر «واحه» پروژه «جشنواحه» را برگزار کردند و در قالب این پروژه و درکنار چند کارگاه، سه نمایش را روی صحنه بردند.

دیباچه- راهنمای تیاتر شهر

نمایش «راهنمای تیاتر شهر» به کارگردانی نیکو ممدوحی که از روز دهم لغایت نوزدهم تیرماه مهمان تالار قشقایی بود، طی هفت اجرای خود، میزبان 254 تماشاگر شد که از این تعداد، 92 مخاطب از بلیت مهمان استفاده کردند. این نمایش درنهایت با فروشی بالغ بر سه‌میلیون تومان، با قشقایی خداحافظی کرد. متوسط فروش این اثر، 428 هزار تومان بوده است.

دیباچه- صندوقچه راز گنجور

نمایش «صندوقچه راز گنجور» به کارگردانی مرضیه نادری دیگر نمایش گروه «واحه» بود که از روز هجدهم لغایت بیست‌وپنجم تیرماه در تالار قشقایی روی صحنه بود. این نمایش طی هفت اجرای خود، میزبان 301 تماشاگر شد که از این تعداد، 90 مخاطب از بلیت مهمان استفاده کرده‌اند. این نمایش درنهایت با فروشی بالغ بر سه‌میلیون و 280 هزار تومان، به کار خود پایان داد. متوسط فروش این اثر، 468هزار تومان بوده است.

دیباچه- پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس

سومین نمایشی که در قالب پروژه جشنواحه در تالار قشقایی اجرا شد، «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» به کارگردانی سیما شیبانی بود که همچون «صندوقچه راز گنجور» از هجدهم تا بیست‌وپنجم تیرماه در تالار قشقایی اجرا شد. این اثر طی هفت اجرای خود، میزبان 486 تماشاگر شد که از این تعداد، 133 مخاطب از بلیت مهمان استفاده کردهند. این نمایش درنهایت با فروشی بالغ بر شش‌میلیون و 64 هزار تومان، با قشقایی خداحافظی کرد. متوسط فروش این اثر، 866 هزار تومان بوده است.

تالار قشقایی که از دهم لغایت بیست‌وپنجم تیرماه، میزبان سه نمایش بود، که این سه نمایش در مجموع 21 اجرا را تجربه کردند. این تالار، پذیرای 1041 مخاطب شد که 311 مخاطب از بلیت مهمان استفاده کرده‌اند؛ یعنی حدود 33 درصد از مخاطبان قشقایی، مهمان بوده‌اند.

این تالار 12 میلیون و 686 هزار تومان بلیت فروشی داشته است که در این میان سهم فروش «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» حدود دو برابر دو اثر دیگری بود که در این تالار به اجرا درآمده بودند.

 دیباچه- هفت هشتم

خانه نمایش و استقبال 67 درصدی از «هفت هشتم»

خانه نمایش اداره تئاتر از روز 24 خرداد میزبان «هفت هشتم» به کارگردانی مشترک حمید اصغری‌تتماج و علی برجی شده بود، جمعه؛ 25 تیرماه به اجراهای خود در این سالن خاتمه داد. این نمایش در شش اجرای پایانی خود از تاریخ هجدهم لغایت بیست‌وپنجم تیرماه، میزبان 162 تماشاگر بوده است. از تعداد مهمانان و همچنین میزان فروش این نمایش اطلاعی در دست نیست.

با توجه به این‌که خانه نمایش، چهل نفر گنجایش دارد، نسبت تعداد مخاطبانی که «هفت‌هشتم» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 67 درصد بوده است.

دیباچه- شیش و بش

متوسط فروش روزانه «شیش و بش» 530هزار تومان بود

نمایش «شیش و بش» به کارگردانی سیدجواد روشن از دهم تیرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است. آمار فروش این نمایش از بیستم لغایت بیست‌وپنجم تیرماه اعلام شده است. این اثر در شش اجرای خود د مدت زمان اعلام شده، میزبان 386 مخاطب بوده است که در این میان 149 مهمان نیز در این مدت نمایش را دیده‌اند. این نمایش در این مدت، به فروشی برابر با سه‌میلیون و 183 هزار تومان دست یافت. نمایش «شیش و بش» به طور متوسط روزانه 530 هزار تومان بلیت فروشی داشته است.

با توجه به اینکه ظرفیت این سالن 214 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن را ببینند، حدود 25 درصد بوده است. همچنین حدود 38 درصد مخاطبان این نمایش، مهمان بودند.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲