جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
شیدایی پاکنیت و صبرکن روی آنتن دو
یازدهمین برنامه «شیدایی» با حضور زوج بازیگر سینما و تلویزیون، محمود پاک‌نیت و مهوش صبرکن و قهرمان تیراندازی کشورمان سید رمضان صالح‌نژاد، از شبکه دو سیما پخش شد.



دیباچه-شیدایی11-2

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی برنامه «شیدایی»، یازدهمین قسمت این برنامه، شنبه شب با حضور زوج هنرمند سینما و تلویزیون ایران، محمود پاک‌نیت و همسرش مهوش صبرکن، از شبکه دو سیما پخش شد.
پاک‌نیت در آغاز گفت‌وگو با عبدالله روا مجری «شیدایی»، اظهار کرد: 27 ساله بودم که ازدواج کردم، ازدواجی کاملا ساده و مطابق با آداب و سنن ایرانی؛ آشنایی ما هم بسیار ساده بود، دو سال با هم کار تئاتر انجام می‌دادیم و شناخت خوبی از هم داشتیم تا اینکه بالاخره به ایشان پیشنهاد ازدواج دادم و بعد از اینکه به منزلشان رفتیم و موافقت والدینش جلب شد، پیوند زندگی مشترک بستیم.
وی افزود: اگر زندگی را سخت بگیریم، زندگی هم شرایط سختی برایمان به وجود می‌آورد بنابراین نه تنها در امر ازدواج، بلکه در دیگر مراحل هم باید به آسانی رفتار کنیم تا شرایط هم برایمان راحت و آسان باشد.
مهوش صبرکن نیز در این گفت‌وگو با بیان اینکه موقع ازدواج 19 سال سن داشته گفت: خیلی هم زود مادر شدم و احساس خوبی دارم از اینکه اختلاف کم سن با پسرانم، سبب شده علاوه بر مادر بودن، دوست خوبی هم برای آنها باشم.
وی ادامه داد: ازدواج ما مطابق آداب و سنن قدیمی و بسیار ساده بود، به یاد دارم پارچه ترمه‌ای گستردیم، آینه‌ و قرآنی روی آن گذاشتیم و همراه با دو عدد شمع، سفره عقدمان چیده شد.
این بازیگر توانمند کشورمان با بیان اینکه پول و ثروت نقشی در خوشبختی ندارند خاطرنشان کرد: با اینکه پدرم مرد متمولی بود، اما من به این مسائل کاری نداشتم البته همسرم، عروسی خوبی برایم در خانه فرهنگ آن زمان برگزار کرد.

دیباچه-شیدایی11
در ادامه این برنامه، بهروز مسائلی خواننده جوان کشورمان قطعه «ایران» را اجرا کرد و سپس نوبت به گفت‌وگوی محمد نبهان تهیه‌کننده شیدایی با سید رمضان صالح‌نژاد، جانباز دوران دفاع مقدس و قهرمان تیراندازی ایران و آسیا رسید.
این ورزشکار موفق کشورمان در یکی از عملیات‌‌های دوران جنگ تحمیلی از ناحیه نخاع دچار مصدومیت شد و از آن زمان روی ویلچر می‌نشیند ولی این مسئله سبب نشد کار و فعالیت را کنار بگذارد، او در رشته تیراندازی به فعالیت پرداخت و توانست مدال‌های رنگارنگ زیادی از میادین ملی و بین‌المللی به دست آورد.
او همچنین مدرس دانشگاه نیز هست و علاوه بر این، برای کمک به معلولان، از محل جوایزی که در مسابقات به دست آورده، یک باشگاه دایر کرده و آن را وقف نموده تا عوایدش برای معلولان هزینه شود.
نکته جالب توجه در مورد صالح‌نژاد این است که نام او رمضان است، در ماه رمضان به دنیا آمده، در همین ماه ازدواج کرده و مجروحیتش نیز در ماه رمضان بوده است.
او در گفت‌وگو با نبهان به اهدای نخستین مدال طلای مسابقات جهانی خود به موزه رضوی اشاره کرد و گفت: خواهرم پیش از اعزام به مسابقات خواب دیده بود که صاحب مدال طلا خواهم شد و آن را به حرم امام رضا(ع) تقدیم می‌کنم، بعد از اینکه این موفقیت را به دست آوردم، خوابش را برایم تعریف کرد و من هم همین کار را انجام دادم.
صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: همیشه و در همه حال به خداوند توکل می‌کنم و توسلم به اهل بیت(ع) پابرجاست، موفقیت‌هایم در زندگی را مدیون همین دو عامل می‌دانم و تا انتها، روش و طریق من در زندگی همین خواهد بود.

دیباچه-شیدایی11-1
قهرمان تیراندازی مسابقات پارا آسیایی با بیان اینکه مدال نقره جهانی مسابقات سوئیس را نیز به خاطر توسلی که به اهل بیت(ع) داشته، به حرم رضوی تقدیم کرده است افزود: در یکی دیگر از مسابقات نیز وضعیت جسمی خوبی نداشتم اما با توسل به امام رضا(ع)، توانستم به مدال برنز برسم و آن را هم تقدیم موزه رضوی کردم.
وی در پاسخ به نبهان در مورد اینکه مدال جانبازی برایش اهمیت بیشتری دارد یا مدال‌های ورزشی عنوان کرد: در راه دفاع از اسلام و کشورم به مدال جانبازی دست یافتم و برای ارتقا حس غرور ملی و اهتزاز پرچم نظام اسلامی در مجامع بین‌المللی، مدال‌های ورزشی را گرفتم، بنابراین هر دو مدال برایم ارزش زیادی دارد اما آنچه اهمیت بیشتری برایم داشته اینکه با جوایز همین مسابقات، توانستم سنت حسنه وقف را ادامه دهم و عواید آن را برای معلولان در نظر بگیرم.
در پایان این گفت‌وگو، تندیس شیدایی به صالح‌نژاد اهدا شد.
اجرای قطعه عشق آسمونی با صدای بهروز مسائلی، بخش پایانی یازدهمین شب شیدایی شبکه دو سیما بود.
برنامه شیدایی با محوریت موضوعاتی همچون ازدواج آسان و اخلاق حسنه، طی شب‌های ماه مبارک رمضان به صورت زنده بعد از گفت‌وگوی خبری به روی آنتن می‌رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲