شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳  |  Saturday, 28 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۹ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، در فاصله چند روز تا دربی پایتخت، برگزاری یک نشست خبری عجیب از سوی مشاور مدیرعامل استقلال، با جنجال‌های گسترده‌ای همراه شد. داوود حقدوست که با حکمی از سوی فرشید سمیعی به این پست منصوب شده بود، به انتقاد از جواد نکونام و برخی از اطرافیان او پرداخت.

این اظهارات عجیب حقدوست با واکنش فوری جواد نکونام همراه شد و سرمربی استقلال تمامی صحبت‌های مطرح شده را در واقع جملاتی از زبان فرشید سمیعی، مدیرعامل آبی‌ها می‌دانست و در گفتگو با رسانه‌ها، از کم‌کاری مدیریت باشگاه انتقاد کرد.

استعفای مشاور جنجال به پا کن باشگاه استقلال/ تایید کیت تخت جمشید پرسپولیس توسط AFC

تمامی این اتفاقات در شرایطی رخ داد که استقلال خود را برای دربی پایتخت آماده می‌کرد، اما با حواشی خودساخته، غرق در بحران شد که در نهایت نیز با شکست این تیم در دربی پایتخت همراه گردید.

داوود حقدوست که هنوز مشخص نیست با چه هدفی آن نشست خبری عجیب را برگزار کرد، از سمت خود استعفا داده است. پستی که در چارت مدیریتی بسیاری از باشگاه‌ها اساساً وجود نداشته و یا اگر هم باشد، آنقدر ارزش و مرتبه‌ای برای برگزاری نشست خبری و انتقاد‌های شدید از شخص اول نیمکت باشگاه بزرگی مانند استقلال را ندارد.

استعفای مشاور جنجال به پا کن باشگاه استقلال/ تایید کیت تخت جمشید پرسپولیس توسط AFC

نکته جالب در استوری منتشر شده از سوی حقدوست، به گفته ورزش سه، انتقاد‌های او از احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره استقلال است. او در شرایطی مدعی شده رفتار‌های شهریاری باعث تنش در تیم شده که برگزاری آن نشست خبری، نقش مهمی در از دست رفتن تمرکز کادرفنی پیش از برگزاری دیدار با پرسپولیس داشت.

ضرب و شتم هواداران و سکوت عجیب فدراسیون فوتبال!


داربی ۱۰۴ میان استقلال و پرسپولیس که در شهر اراک برگزار شد، روی سکو‌ها اتفاقی زشت دوباره رخ داد و آن هم حمله لیدر‌ها به هواداران بود، اتفاقی که کمتر از یک ماه پیش در دیدار تیم ملی ایران برابر قرقیزستان رخ داد و این بار در رده باشگاهی تکرار شد.
تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ پوشان به پایان رسید. اما موضوع این گزارش حواشی رو سکو‌ها است؛ جایی که یک عده‌ای به عنوان لیدر با خیال این که صاحب باشگاه و استادیوم هستند هر عمل قبیحانه و زشتی را انجام می‌دهند تا آن جا که دست روی هواداران بلند می‌کنند.
اما این اتفاق جدیدی نیست. در دیدار ایران و قرقیزستان که در تاریخ ۱۵ شهریور و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد هم این اتفاق افتاد و ایسنا در گزارشی نقد خود را به این عمل نشان داد. در آن گزارش هشدار داده شده بود که اگر فدراسیون فوتبال با این موضوع برخورد نکند، این نوع اتفاقات عادی شده و تکرار خواهد شد.

سوال جدی که ایسنا مطرح می کند این است که چرا فدراسیون فوتبال بعد از گذشت تقریبا یک ماه هنوز واکنشی به کتک خوردن هواداران تیم‌ملی نداشته است؛ آن هم در شرایطی که هویت افراد ضارب مشخص بوده و حتی امکان تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها وجود داشته است. مگر می‌شود بالاترین ارکان ورزشی در فوتبال به این موضوع واکنشی نداشته باشد؟

فدراسیون فوتبال سال گذشته در ماجرای هوادار سپاهان تصمیم درست و به موقعی گرفت و رای به محرومیت ۱۰ ساله آن هوادار داد، اما مشخص نیست حالا که لیدر‌های فدراسیون فوتبال در بازی تیم ملی و لیدر‌های استقلال در داربی هواداران را کتک زدند، هیچ واکنشی نداشته است؛ حتی دریغ از یک بیانیه ساده!

 فدراسیون فوتبال پیش از شروع لیگ بیست و چهارم روی سامان‌دهی کانون‌های هواداری تاکید داشت و آن را به عنوان یکی از الزامات مهم برای باشگاه‌ها در نظر گرفت. حتی گفته شد که آیین‌نامه‌های جدیدی برای کمک به این امر تدوین می‌شود، اما تاکنون هیچ آیین‌نامه‌ای به صورت رسمی منتشر نشده است.

در چنین شرایطی، حداقل انتظاری که از فدراسیون فوتبال و ارکان‌های قضایی‌اش می‌رود این است که به موضوع ضرب و شتم هواداران در ورزشگاه‌ها ورود کرده و با عوامل اصلی این اتفاقات برخورد کند تا جلوی عادی شدن این قبیل رفتار‌ها را از لیدر‌های باشگاه‌ها بگیرد. در مرحله‌ی بعدی هم سامان‌دهی کانون‌های هواداری که از قضا یکی از اهداف فدراسیون فوتبال پیش از شروع فصل بود، انجام شود.

استعفای مشاور جنجال به پا کن باشگاه استقلال/ تایید کیت تخت جمشید پرسپولیس توسط AFC

اینتر به جاده پیروزی برگشت/ گل طارمی مردود شد


در هفته ششم رقابت‌های سری آ ایتالیا اینتر مدافع عنوان قهرمانی به دیدار اودینزه رفت که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ اینتر به پایان رسید.  داویده فراتزی خیلی زود در دقیقه ۱ روی پاس متئو دارمیان دروازه اودینزه را گشود.

در ادامه لائوتارو مارتینس دو بار برای اینتر گلزنی کرد.  

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران از ابتدا روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشت و از دقیقه ۷۵ به میدان آمد. او در آخرین دقیقه بازی توانست یک گل برای اینتر به ثمر برساند، اما داور خطای مهاجم ایرانی اینتر را روی مدافع اودینزه اعلام کرد.

رقابت‌های سری آ امشب (شنبه) با برگزاری دو دیدار ادامه می‌یابد که یوونتوس در خانه جنوا بازی خواهد کرد و بولونیا با آتالانتا روبرو خواهد شد.

استعفای مشاور جنجال به پا کن باشگاه استقلال/ تایید کیت تخت جمشید پرسپولیس توسط AFC

تایید کیت تخت جمشید پرسپولیس توسط AFC
پرسپولیس تاییدیه لباس اصلی خود را از AFC گرفت و در لیگ نخبگان آسیا با همان طرح به میدان خواهد رفت.

در بازی با الاهلی عربستان از روز نخست لیگ نخبگان آسیا، سرخپوشان ایران با توجه به نقطه نظرات مسوولان برگزاری مسابقات، از پیراهنی استفاده کردند که یک تغییر نسبت به کیت معرفی شده داشت و بر اساس آن، نقش کاخ آپادانا در تخت جمشید که پایین لباس قرار دارد، حذف شده بود.

پس از مخالفت صورت گرفته، باشگاه پرسپولیس در رایزنی و مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق شد تاییدیه لباس را بگیرد.

پیراهن پرسپولیس برای بازی با پاختاکور در حال آماده شدن است و طبق طراحی قبلی خواهد بود و برای بازی دوم طرح تخت جمشید به کیت بازگشته است. البته با توجه به استاندارد‌های اعلامی از سوی کنفدراسیون، ابعاد آن تغییر کرده است.

 
 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های انتقادی "حمید بهمنی"نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با دیباچه

دست‌های پنهان در پشت پرده‌ی اکران فیلم ها، زیرآب آثار دفاع مقدسی را می‌زنند / برای ساخت فیلم، باید وارد یک کارزار جنگی شد!

۰۹:۰۰  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:

توجه جدی آموزش و پرورش به توسعه هوش مصنوعی در مدارس / افزایش ۵ درصدی در سهم آموزش‌های هنرستانی

۱۹:۰۴  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

امسال همه توان را گذاشتیم تا بچه‌های ما، مهارت بیشتری را کسب کنند

۲۲:۰۶  -  ۰۲ مهر ۱۴۰۳
پرسش جالب رئیس جمهور از دانش آموزان

دکتر مسعود پزشکیان، زنگ سال جدید تحصیلی را به صدا درآورد+ ویدئو

۰۸:۲۸  -  ۰۱ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با «ستاره اسکندری» هنرمند توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون

نادیده گرفتن حوزه فرهنگ و هنر، ترویج خشونت را در جامعه به دنبال دارد / من قبول ندارم که تئاتر در کشورمان افول یافته است

۱۲:۵۸  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد؛

انگیزه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد در روستا را در اولویت قرار دادیم

۰۹:۰۰  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
کاپیتان تیم ملی پدل در گفت‎گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدفمان صعود به جام جهانی است/ محمدرضا گلزار، سوپراستار سینمای کشورمان، مدام دغدغه مند بازیکنان و تمرین آنهاست

۱۴:۵۵  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
دیباچه گزارش می دهد

چه خبر از آخرین نمایندگان بخش بین‌الملل اسکار ۲۰۲۵؟

۱۶:۴۶  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳