دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳  |  Monday, 30 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۲۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با " سید مهدی مفیدی"، گوینده و مجری تلویزیون

دیباچه -زهرا فرود: "صبح بخیر ایران" یکی از پرقدمت ترین و با اصالت ترین برنامه های صبحگاهی رسانه ملی است که علاوه بر روتین بودن از شاخصه هایی بهره‌مند است که سبب شده، با گذشت سالها پخش از تلویزیون، هنوز ماندگار بماند و مخاطبان زیادی را از نقاط مختلف کشور با خود همراه سازد. سید مهدی مفیدی از مجریان موفق و جوان این برنامه  می گوید:  صبح بخیر ایران مجله ای برای شروع یک صبح و آغاز روزمرگی است که آیتم های آن از شور و نشاط لازم که  نیازمند یک برنامه صبحگاهی است برخوردار بوده و محتوای آن با فاصله گرفتن از فضای سیاسی و نزدیک شدن به مباحث خانوادگی و نشاط آور است که می تواند بیش از پیش در جذب مخاطب و تعامل و ارتباط دوسویه با بیننده موفق باشد.

برنامه

" سید مهدی مفیدی" از مجریان موفق و جوان این برنامه در ارتباط با ماندگاری صبح بخیر ایران به دیباچه گفت : این برنامه علاوه بر قدمت و اصالت، بواسطه پخش از شبکه یک سیما که شبکه ملی کشور است ودر تمام نقاط ایران مردم از تماشای آن بهره‌مند هستند، توانسته موفق باشد؛ همچنین  وجود افراد باسابقه و با دانشی که اجرا و تهیه این برنامه را در طول سال‌ها برعهده داشتند و نیز برخورداری آن  از محتوای مرتبط با نیاز مردم در هنگام صبح، از شاخصه هایی هستند که زمینه  اقبال عمومی مردم را نسبت به تماشای صبح بخیر ایران ،فراهم آورده است.

او افزود: البته این برنامه در طی سالها پخش، به نوبه خود از نقاط قوت و ضعف هایی نیز برخوردار بوده اما به نظرم، تداوم آن روی آنتن و نامی که از خود در اذهان برجای گذاشته، نشان از موفق بودن آن دارد، به گونه ای که حتی  مردم  خیلی از برنامه های صبحگاهی شبکه های دیگر را که با نام های مختلف روی آنتن می روند با نام صبح بخیر ایران می شناسند و به یکدیگر معرفی می کنند. به هر حال  خدارو شکر که موفقیت برای این برنامه رقم خورده و بنده نیز خوشحالم که توانسته ام سهمی از این برنامه قدیمی و با اصالت رسانه ملی را  به نام خود رقم بزنم.

مفیدی، در پاسخ به این سوال که آیتم های صبح بخیر ایران تا چه حد توانسته اند در پیشبرد برنامه و همچنین جذب مخاطب در ساعات اولیه صبح سهیم باشند ادامه داد: اینکه آیتم های این برنامه تا چه حد ظرفیت جذب مخاطب را داشته اند، عملا امری است که به عنوان مجری برنامه نمی توانم پاسخگوی آن باشم، چون معتقدم این مخاطب است که می تواند پاسخگوی خوبی برای آن باشد و ابراز نماید که تا چه حد توانسته با بخش های مختلف برنامه ارتباط و تعامل دوسویه برقرار کند.در کل به نظرم همین قدر که تا کنون در ارتباط با صبح بخیر ایران توسط مخاطبان نارضایتی یا انتقادی در سامانه روابط عمومی صداو سیما ثبت نشده، بیانگر آن است که بخش های مختلف برنامه توانسته تا حدودی رضایت مخاطبان خود را  تامین کند.

این مجری در ارتباط با سهم خود به عنوان مجری در روند انرژی بخشی به این برنامه صبحگاهی بیان کرد :از آنجا که مجری اولین بازخورد از اجرای خود را از عوامل برنامه ای دریافت می کند که سکان اجرای آن را دردست دارد، از این رو می توان گفت وقتی حال عوامل خوب است و ضمن داشتن لبخند بر لب ،حس خوشایندی بینشان جریان دارد ،آنگاه است که مجری می تواند خرسند باشد که توانسته اجرا را به یک مرتبه قابل قبولی برساند و بنده احساس می کنم در اجرای صبح بخیر ایران چنین موفقیتی نصیبم شده و به نوبه خود توانسته ام اجرای قابل قبولی را ارائه دهم.از طرفی تهیه کننده برنامه نیز به این موضوع اشاره کردند که تعداد پیام ها با شروع سری جدید صبح بخیر ایران و اجرای جدید به نسبت زیادی افزایش یافته و بدون اغراق همه این موارد نشان از تزریق انرژی جوانی اول صبح است که شاید شبکه یک  مدتی بود  از آن بی بهره مانده بود و هم اکنون به طور قطع با حضور افراد جوان تر و افرادی که سابقه اجرای برنامه های جوان پسند را دارند می توانیم موضوع امید آفرینی، انرژی بخشی و شور زندگی را به بدنه جامعه بویژه نسل جوان تزریق نمائیم.

بنده معتقدم، برنامه صبح بخیر ایران، همچون گذشته نیازمند آن است که آیتم پخش برنامه های مختص به بچه ها از جمله پخش پویانمایی که جایش در این برنامه خالی است را بیشتر کند تا بچه ها با تماشای این بخش ها بتوانندبا انرژی بیشتری به سمت مدرسه حرکت کنند.

همچنین به نظرم هر چقدر محتوای برنامه صبح بخیر ایران از فضای سیاسی دور شود و به فضای خانوادگی و نشاط صبحگاهی نزدیک شود، قطعا مخاطب بیشتری پیدا خواهد کرد؛ البته همه این موارد بسته به چارچوبهای سازمانی و نظرات مدیران دارد. در کل هر برنامه صبحگاهی برای بهتر و بیشتر دیده شدن‌، نیازمند داشتن نشاط است و هر آنچه که به نشاط برنامه های صبحگاهی بیافزاید به تبع آن، به افزایش مخاطبان آن برنامه نیز خواهد افزود.

برنامه

مفیدی، در ارتباط با اینکه در این سری از برنامه صبحگاهی صبح بخیر ایران موضوع نشاط چقدر جریان دارد اظهارداشت: عوامل در ارتباط با ایجاد فضای نشاط آور در بین آیتم ها، تلاش های زیادی داشته اند اما باید این نکته را در نظر گرفت که ما قرار نیست خندوانه باشیم؛ در واقع این برنامه صبحگاهی، یک مجله است ؛ مجله ای که مخاطب را هر صبح برای یک شروع و روزمرگی خوب آماده می کند. در کل این برنامه از یکسری موضوعاتی منطبق بر مناسبت‌های روز و تقویمی،بخش های خبری روزانه تشکیل شده است و به نظرم برنامه صبح بخیر ایران تا حد زیادی در جهت آگاهی بخشی توام با نشاط توانسته عملکردی موفق را ارائه دهد؛ همچنین این برنامه با تغییر دکور خود در سری جدید توانسته حس و حال خوب و انرژی بخش بیشتری را به مخاطب انتقال دهد.

این مجری تلویزیون خاطرنشان کرد: تغییراتی که بنده به عنوان مجری علاقمند بودم تا در برنامه صبحگاهی صبح بخیر ایران رقم بخورد، با همکاری مصطفی مژدهی تهیه کننده شریف و صاحب سبک این برنامه صورت گرفت؛ در  واقع او فضا و بستر کافی را برای بروز خلاقیت عوامل برنامه فراهم نمود که از او بسیار سپاسگزارم. همچنین حمایت‌های بی دریغ آقای مرادی، مدیر شبکه اول سیما در تغییر آیتم های برنامه صبح بخیر ایران، بسیار موثر واقع گردید و حاصل آن اجرای شاد و سرزنده و توام با بذله گویی و نشاط صبحگاهی شد؛ به عبارتی همه این موارد در کنار هم سبب شدند تا تماشای این برنامه برای مخاطبان لذت بخش تر شود. البته ناگفته نماند در کنار همه عوامل و گروه تولید برنامه، تلاش های مجریان دیگر صبح بخیر ایران از جمله ساجده سلیمانی، زهرا محمودوند، دکترحسام خضری، صالح مدرس و سعید شهبازی نیز در  القای نشاط و انرژی صبحگاهی به مردم بی تاثیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: صبح بخیر ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در گفتگو با دیباچه:

نماد هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان «لک‌لک» است/ برگزاری مراسم شادی‌پیمایی در سطح شهر مریوان

۱۸:۵۲  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
صحبت‌های انتقادی "حمید بهمنی"نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با دیباچه

دست‌های پنهان در پشت پرده‌ی اکران فیلم ها، زیرآب آثار دفاع مقدسی را می‌زنند / برای ساخت فیلم، باید وارد یک کارزار جنگی شد!

۰۹:۰۰  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:

توجه جدی آموزش و پرورش به توسعه هوش مصنوعی در مدارس / افزایش ۵ درصدی در سهم آموزش‌های هنرستانی

۱۹:۰۴  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

امسال همه توان را گذاشتیم تا بچه‌های ما، مهارت بیشتری را کسب کنند

۲۲:۰۶  -  ۰۲ مهر ۱۴۰۳
پرسش جالب رئیس جمهور از دانش آموزان

دکتر مسعود پزشکیان، زنگ سال جدید تحصیلی را به صدا درآورد+ ویدئو

۰۸:۲۸  -  ۰۱ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با «ستاره اسکندری» هنرمند توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون

نادیده گرفتن حوزه فرهنگ و هنر، ترویج خشونت را در جامعه به دنبال دارد / من قبول ندارم که تئاتر در کشورمان افول یافته است

۱۲:۵۸  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد؛

انگیزه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد در روستا را در اولویت قرار دادیم

۰۹:۰۰  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
کاپیتان تیم ملی پدل در گفت‎گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدفمان صعود به جام جهانی است/ محمدرضا گلزار، سوپراستار سینمای کشورمان، مدام دغدغه مند بازیکنان و تمرین آنهاست

۱۴:۵۵  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار