يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با کارگردان مجموعه انیمیشن "فیل کوچولو"

دیباچه-زهرا فرود: ارائه آموزه های اخلاقی ورفتاری از موضوعاتی هستند که کم و بیش پای ثابت تولیدات عرصه کودک و حتی نوجوان بوده و هست. اگر چه مدرسه بعد از محیط خانواده بهترین و مهمترین فضا برای یادگیری بسیاری از مباحث زندگی و باید و نبایدهای اجتماعی و اخلاقی است اما بدون اغراق همیشه این آثار نمایشی بوده اند که در زمینه القای مفاهیم اخلاقی و ارائه الگوهای اجتماعی بهترین و بالاترین تاثیر را بر مخاطب بویژه کودکان و نوجوانان داشته و دارند؛ "فیل کوچولو " یکی از این دست تولیداتی است که در سری جدید خود که ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد، سعی دارد به موضوع مسئولیت پذیری در کودکان به عنوان یکی از آموزه های مهم اخلاقی بپردازد. "محسن نظرپور" کارگردان تولیدات پویانمایی که این‌ روزها ساخت مجموعه "فیل کوچولو" را در مرکز پویانمایی صبا برعهده دارد می گويد :مسیر روایی داستان این مجموعه انیمیشن به گونه ای چیده شده که بتوانیم به بهترین شکل روش های حل مسئله را از دریچه نگاه کودکان مقطع پیش دبستانی ترسیم و مصور سازیم و راهنمایی های لازم را به آنها در راستای پذیرش مسئولیت کارها و عملکردهایشان در مسیر زندگی را ارائه دهیم.

مسئولیت پذیری از شاخصه‌های مهم سری جدید فیل کوچولو است!

نظرپور کارگردان انیمیشن" فیل کوچولو "به خبرنگار دیباچه گفت :برخلاف دو سری قبل، مجموعه ما در این فصل والدین کودکان را هم به داستان ها اضافه کرده و به صورت هدفمند نوع رفتار هایی که والدین باید در قبال اشتباهات کودکان داشته باشند را در داستان ها عنوان نموده است. 

او افزود: بزرگترین وجه تمایز مجموعه فیل کوچولو با تولیدات مشابه آن را می توان در نوع داستان پردازی و پرداخت شخصیت ها و روابط بین کاراکترهای آن دانست. در سری جدید مجموعه سعی شده دامنه روابط اجتماعی و خانوادگی شخصیت های اصلی گستره بیشتری داشه باشد و تعاملات بین انها گسترده تر در نظر گرفته شود.

نظرپور اظهارداشت: گستره وسیعی از مهارتهای رفتاری و اجتماعی در این سری از مجموعه "فیل کوچولو" گنجانده شده است. در این مجموعه خردسال می آموزد که هرکس مسؤل کاری که می کند، خواهد بود، در واقع این مجموعه تلاش خواهد کرد تا نسبت به اصلاح رفتار یا یادگیری رفتار درست حساسیت بیشتری نشان داده و برای تقویت رفتارهای کودکان الگوهای مناسبی را ارایه کند همچنین در این اثر مدیریت استرس ، مدیریت خشم و مدیریت هیجانات، روش های مقابله با موقعیت های بحرانی (فردی، اجتماعی، طبیعی و...) برای کودکان بیان و ترسیم خواهد شدنا گفته نماند که تقویت رویکرد خدمات داوطلبانه، فرهنگ مدارا ، دوستی محور و مثبت اندیشی از اهداف مهم این مجموعه انیمیشن است

 کارگردان انیمیش "فیل کوچولو" بیان کرد: این مجموعه با طرح رفتارها و دیدگاه های کودکان سعی می کند آنها را با نگرانی های خود به شکلی باورپذیر و ساده رودررو کند. همچنين مسیر روایی داستان به گونه ای چیده شده که بتواند به بهترین شکل روش های حل مسئله را از دریچه نگاه کودکان مقطع پیش دبستانی ترسیم و مصور سازد ،البته از آنجا که نیاز این گروه سنی به حل مشکلات با توانایی های خود همواره میتواند برای قشر کودک چالش برانگیز باشد از این رو "فیل کوچولو چولو" با دیدگاهی آمیخته با مباحثی که می تواند ذهن کودک را به چالش بکشد و او را در راستای دست یافتن به موضوعات مهمی که می تواند در مسیر زندگی به آنها کمک کند کمک نماید.

مسئولیت پذیری از شاخصه‌های مهم سری جدید فیل کوچولو است!

او تصریح کرد:در این پویانمایی تغییرات زیادی نسبت به دو فصل قبلی صورت گرفته به گونه ای که این تحولات در هر دو بخش بصری و محتوایی کارقابل مشاهده است.به عبارتی بخش بصری با رویکرد جدید گرافیکی و شخصیت پردازی در راستای تولید فیل کوچولو گام برداشته و بهره گیری از تکنیک چشم نواز و مدرن که قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند از تمایزهای سری جدید این انیمیشن هستند.همچنین افزایش تعداد کاراکتر ها از ۱۲ عدد به ۷۰ عدد، تنوع لوکیشن و فضای داستانها از دیگر تغییراتی هستند که در تولید سری جدید فیل کوچولو از آنها استفاده شده است. 

نظرپور افزود: در بخش محتوایی نیز با اضافه شدن خانواده ها به داستان و پرداختن به موضوعات متنوع گستره وسیعی از موصوعات را برای مخاطب به نمایش خواهیم گذاشت.

 کارگردان این انیمیشن با بیان اینکه موسیقی جزو لاینفک همه تولیدات انیمیشن است و با توجه به حس و حال هر داستان از موسیقی مناسبی برای تکمیل بار روایی مجموعه فیل کوچولو استفاده گفت : به طور کل مخاطب با تماشای این مجموعه با موقعیت های جدید آموزشی و تربیتی آشنا خواهد شد. در واقع مجموعه پویانمایی فیل کوچولو، ضمن افزایش اطلاعات و آگاهی نسبت به موضوعات تربیتی و رفتاری، شناخت صحیح و مورد نیاز خود را به طور غیرمستقیم و از طریق سرگرمی آموزش می دهد. 

وی افزود: یادآوری این اصل که "مسؤل کاری که می کنی باش " از اهداف اصلی داستان های مجموعه فیل کوچولو است. از آنجا که خردسالان ظرفیت های بالایی برای همذات پنداری و الگوبرداری از شخصیت هایی را دارند که با آن ها ارتباط برقرار می کنند از این رو موضوعات مطرح شده در این مجموعه جذابیتی برای مخاطب ایجاد می کند که هرچه بیشتر عکس العمل های خود را با شخصیت های دوست داشتنی اثر هماهنگ کنند. همچنین قدرت حل مساله و قدرت تصمیم گیری، پشتکار و تلاش و تعهد داشتن مفاهیم اساسی از مباحث مورد نظر این پویانمایی برای انتقال به مخاطب خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳