شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در گفتگو با دیباچه:

نائب رئیس کمیته ملی المپیک با تمجید از عملکرد بانوان ورزشکار ایرانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو می‌گوید توازن بین ورزشکاران اعزامی زن و مرد در آینده برقرار می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که فدراسیون‌ها در زمینه اعزام بین‌المللی ورزشکاران زن سیر صعود داشتند.

دیباچه- هیلدا حسینی خواه:  بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران از حیث مدال‌آوری بعد از چین در رتبه دوم کلی این رقابت‌ها قرار گرفت. بانوان ورزشکار ایرانی سهم بسزایی در دوم شدن ایران ایفا کردند، چرا که از مجموع مدال‌های ایران ۳۰ درصد سهم زنان بود. این زنان ورزشکار با ۱۲ مدال طلا باعث شدند تا ایران موقعیت ویژه برای کسب بهترین نتیجه در مقایسه با ادوار گذشته داشته باشد و بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورد.

سیر صعودی زنان در هانگژو مشخص بود / زنان در پاراآسیایی گل کاشتند

در ضمن برخی از مدال‌های طلای ایران بنا به دلایلی از دست رفت، همانند طلای هاشمیه متقیان. اگر این مدال‌ها نمی‌سوخت قطعا نتایج بهتری در انتظار بود.

مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک در گفت و گویی با خبرنگار ما عنوان کرد: تلاش خوب در نهایت باعث نتیجه‌گیری خوب شد. ورزشکاران زنِ ما از کوچک‌ترین فرصت برای ایجاد بزرگ‌ترین انگیزه‌ها جهت نتیجه‌گیری استفاده کردند.

فرهادی‌زاد گفت: تغییر سیاست در رابطه با ورزش بانوان نتایج مثبتی داشت. آن‌ها اینبار نقش پررنگ‌تری در بازی‌های آسیایی ایفا کردند و برنامه ریزی قوی‌تر در آینده شرایط را حتی بهتر هم می‌کند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک اذعان داشت: حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی باید فراهم شود که این موضوع یک برنامه‌ریزی قوی می‌خواهد.

برقراری توازن

فرهادی‌زاد در رابطه با این موضوع که توازن بین ورزشکاران زن و مرد ایرانی اعزامی به بازی‌های آسیایی وجود نداشت و تعداد مردان ورزشکار بیشتر بود نیز گفت: در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو، تعداد ورزشکاران اعزامی زن و مرد بسیاری از کشور‌ها به تعادل رسیده بود و تقریبا همه کاروان‌ها ۵۰-۵۰ بودند.

وی افزود: کشوری مثل کره‌شمالی نیز دو برابر تعداد ورزشکاران مرد خود، ورزشکار زن اعزام کرد. شش کشور برتر آسیایی نیز تعداد قابل توجهی ورزشکاران زن داشتند و توازن برقرار بود و اصلا به دلیل مدال‌های همان ورزشکاران زن در بین شش کشور برتر رقابت‌ها قرار گرفتند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما هم باید شرایطی به وجود بیاوریم که تعداد ورزشکاران زن و مرد برابر شود. فدراسیون‌ها باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند. البته همین الان هم سیر صعودی حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی مشخص است.

افزایش رشته ها

فرهادی‌زاد با بیان اینکه درخشش و عملکرد بسیار خوب ورزشکاران زن ایرانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در آینده منجر به افزایش تعداد نمایندگان رشته‌های بیشتری در هانگژو می‌شود گفت: دختران ورزشکار ایرانی نشان داده‌اند که از فرصت‎ها به بهترین شکل بهره‌وری می‌کنند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: نمایندگان زن ایران در بازی‌های آسیایی و بازی‌های پاراآسیایی هر دو عملکرد مثبتی داشتند. در پاراآسیایی که گل کاشتند. اما همچنان باید تحلیل‌های خوب و منطقی در رابطه با عملکرد ورزشکاران انجام شود. این را فراموش نکنیم که اگر برخی از مدال‌های طلای ما تبدیل به نقره نمی‌شد ما حتی عملکرد بهتری هم می‌توانستیم داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳