يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان

دیباچه - هیلدا حسینی خواه : هر جا رفته اند مدال گرفته اند و دست خالی برنگشته اند. اصلا به دست نیاوردن مدال و مقام برای آنها یک شکست مطلق است. خلاصه اینکه تیم ملی والیبال نشسته بانوان الان هم مثل همیشه نقشه ای جز مدال و سکو ندارد. نقشه پیش رو برای فتح بازی های پاراآسیایی هانگژو است. تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای اینکه از همین الان خودش را مدعی قهرمانی در هانگژو بداند کلی سختی و مرارت پشت سر گذاشته است. لیلا بریانیان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در گفت و گو با دیباچه از این سختی ها و البته میزان آمادگی تیم ملی در آستانه اعزام به چین می گوید:

مرارت ۴ ساله برای فتح سکو!

 شرایط تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

ما سختی و تلاش زیادی کردیم. برای اینکه کاملا آماده باشیم هر کاری لازم بود انجام دادیم و اکنون منتظر این هستیم که ثمره زحمات خود را در هانگژو ببینیم.

چند مرحله اردو داشتید؟

در مدت چهار سال ۲۳ مرحله اردو برگزار کردیم. برگزاری این اردو‌ها مرارت بزرگی بود که البته امیدواریم با فتح سکو بسیار شیرین تمام شود. ما بسیار خوشحالیم که همواره در کار ممارست داشتیم.

و فکر می کنم مثل همیشه میخواهید مدعی باشید. اینطور نیست؟

بله دقیقا همین طور است. ما چیزی جز مدال و مقام نمی خواهیم و به کمتر از آن رضایت نمی دهیم. البته رقیبان سرسختی داریم.

این رقیبان دقیقا چه تیم هایی هستند؟

چند تیم خوب آسیا از جمله ژاپن. اما در میان رقبای ما چین چیز دیگری است. قدرتی که این تیم دارد واقعا قابل مقایسه با تیم دیگری در آسیا نیست.

در نهایت میتوانید این تیم را ببرید و قهرمان شوید؟

چین تیمی بسیار عالی است. چینی ها به پشتوانه جمعیت زیادی که دارند سرمایه انسانی آنها در ورزش هم بسیار زیاد است. تیم ملی والیبال نشسته این کشور نیز به اندازه کافی نیرو دارد. اما ما آنقدر تمرین کرده ایم و آنقدر انگیزه داریم که بتوانیم این تیم را شکست بدهیم. امیدوارم این اتفاق در نهایت بیفتد.

مرارت ۴ ساله برای فتح سکو!

بازیکنان تیم ملی را چطور انتخاب می کنید؟

از رقابت های قهرمانی کشور گزینش کردیم. البته بازیکنان مستعد زیادی را مد نظر داشتیم. تیمی از برترین ها و شایسته ترین ها ساخته ایم.

تا آنجایی که می دانیم هیچ یک از بازیکنان تیم ملی اهل تهران نیستند. با توجه به شرایط محدود جسمانی که برخی از آنها دارند جمع کردن آنها برای تشکیل تیم و اجرا کردن تمرینات سخت نبود؟

بسیار سخت است. سخت و طاقت فرسا. البته هم خودِ آنها تمایل داشتند و هم ما بسیار تلاش کردیم. این بازیکنان در شهرهای خودشان هم تمرین می کنند. خیلی خوشحالم که نهایت همکاری را با ما داشتند تا اکنون یکی از تیم های خوب و آماده باشیم. هر چه داریم حاصل تلاش آنهاست. امیدوارم آنها حق خود را در هانگژو بگیرند.

نکته دیگر این است که فکر می کنم جذب بازیکن برای والیبال نشسته باید خیلی سخت باشد.

دقیقا همین طور است. مگر از جمعیت معلولان حرکتی چند نفر به والیبال علاقه پیدا می کنند؟ اگر هم علاقه داشته باشند شاید خانواده مانع آنها شود. آنها ترجیح می دهند فرزندی که توانایی حرکتی محدودی دارد بیشتر در خانه باشد که این اشتباه است.

از لحاظ مالی این ملی پوشان حمایت می شوند؟

غیر از این هم نباید باشد. فدراسیون جانبازان و توانخواهان تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از تمامی ورزشکاران متبوع خود حمایت کند و امکانات مناسبی را برای آنها فراهم کند. درست به دلیل همین حمایت هاست که تیم اکنون در وضعیت مناسبی به سر می برد.

علاوه بر مسائل مالی معیار دیگری که در موفقیت تیم ها نقش دارد به وضعیت روحی و روانی بازیکنان برمی گردد. روی این مسئله چقدر کار کردید؟

همیشه جز اولویت‌های ما به شمار می‌رود. ما نهایت تلاش خود را کردیم تا بهترین شرایط را برای این ملی پوشان فراهم کنیم و اکنون بسیار خوشحالیم که می‌بینیم در آستانه اعزام ۱۲ ملی پوش اعزامی تا چه اندازه خوشحال و با انگیزه هستند. با این تیم حتما سکو‌ها را فتح می‌کنیم.

گفتنی است تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران امروز (دوشنبه) در نخستین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اقتدار مقابل کره‌جنوبی در سه ست پیروز شد؛ تیم کشورمان در این مسابقه با ترکیب معصومه زارعی، فاطمه جهانی، بتول خلیل‌زاده، زهرا نجاتی، فرزانه حیدری و مهری فلاحی به‌عنوان لیبرو به میدان رفت.نمایندگان کشورمان در سه ست و با کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۶ به برتری دست یافتند.تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران فردا سه‌شنبه در دومین دیدار خود مقابل مغولستان صف‌آرایی خواهد کرد.

مغولستان در نخستین بازی خود در هانگژو مقابل ژاپن مغلوب شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳