يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۰۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲

دیباچه -زهرا فرود: اختتامیه دومین جشنواره مهر سینمای ایران با حضور "محمدمهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد خزاعی "رئیس سازمان سینمایی کشور، مسئولان و هنرمندان و نیز با حضور "جواد اوجی" وزیر نفت که به عنوان میهمان ویژه در سالن ایوان شمس تهران حضور داشتند برگزار شد.

"قادر آشنا " دبیر این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره گامی برای بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های هنرمندان همه استان های کشور است گفت : جشنواره مهر سینمای ایران برای استفاده از ظرفیت تمام هنرمندان است؛ در تلاش کردیم در این جشنواره از هنرمندان و سینماگران استانها که تاکنون از آنها تقدیر نشده ،تقدیر کنیم.
همچنین این جشنواره در راستای شناسایی و معرفی افراد جدید به عرصه سینما و فیلمسازی برگزار شد که در استان های مختلف، در حوزه سینما فعالیت می‌کنند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سینمای ایران در پررونق‌ترین دوره فروش خود قرار دارد!

آشنا ادامه داد : این جشنواره در ۳۱ استان برگزار و از پیشکسوتان، فیلم نامه نویسان، تصویر برداران، تدوینگران، تهیه کنندگان و....تقدیر بعمل آمد.

"محمدمهدی اسماعیلی"وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی دومین جشن مهر سینمای ایران ضمن اعلام خبر اختصاص سرانه یک میلیاردی، برای انجمن‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی بیان کرد: نگاه ما در دولت، توسعه تمام بخش های فرهنگ و هنر است و بخش های مهم دولت سیزدهم در کنار حوزه فرهنگ است؛ کما اینکه تقدیر از وزیر نفت نشان دهنده این موضوع است و تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر سینمای جوان با حمایت وزیر نفت محقق شد.

وی افزود: این‌ مراسم از ابتکارات سازمان سینمایی در راستای عدالت فرهنگی بوده که محلی برای ارائه تولیدات برجسته از سراسر کشور داشته باشیم و امسال با رشد قابل توجهی همراه بود. همچنین سینمای ما در پر رونق ترین دوره فروش قرار دارد به گونه ای که یک فیلم پویانمایی( بچه زرنگ) این‌هفته توانست رتبه اول را به دست آورد از این رو می توان جشنواره فیلم کودک و نوجوان را جشنواره ای با دست پر تلقی نمود.

اسماعیلی ادامه داد: قرار شده برای انجمن های موسیقی، تجسمی و نمایشی سرانه بسیار بالاتری را نسبت به گذشته اختصاص دهیم و از این رو یک‌میلیارد برای آنها اختصاص داده خواهد شد.

او بیان کرد:بهره برداری از ۲۲۱ سالن سینما اتفاق مهمی است که در این دولت صورت گرفته و در تمام شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز این کار را دنبال خواهیم کرد.

کار مهم دیگر در حوزه فرهنگ این است که برای تمام مجتمع های فرهنگی و کتابخانه ها و نهادهای فرهنگی، معافیت مالیاتی را در دولت تصویب کردیم تا فضای فرهنگی پررونق ترباشد.

هنرمندان برای ما گرامی هستند و در خدمت آنها و تمام هنرمندان استانی که در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند، هستیم. بنده از پیشکسوتان که نور چشم ما هستند و به این مراسم آمده اند تشکر می‌کنیم چرا که هنرمندان چشم و چراغ جامعه ما هستند.

در این مراسم و در بخش تجلیل از هنرمندان برگزیده استانی، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی به" قربانعلی طاهرفر "کارگردان از استان آذربایجان شرقی،" بیژن رحمتی" فیلمساز از استان آذربایجان غربی، "فرهاد قائمیان" بازیگر  از استان اردبیل،" اردلان محمدی" فیلمساز از استان اصفهان، "محمدعلی عسگری" کارگردان از استان البرز، "مهدی نورمحمدی" فیلمساز از استان ایلام، "حسین صافی" فیلمساز از استان بوشهر، "رامبد رفیعی" بازیگر از استان تهران، "فریدون نجفی" کارگردان از استان چهارمحال و بختیاری ، "محمد مهربان" مدیر آموزشگاه آزاد سینمایی از استان خراسان جنوبی ،"نادر معصومی نیک قلب" فیلمساز از استان گیلان،" فرود عوض پور "فیلمساز از استان لرستان، "یاسر طالبی" کارگردان از استان مازندران،" محمد طالبی" فیلمساز از استان مرکزی،" محمود شهبازی "کارگردان از استان هرمزگان،" امیر سماواتی" تهیه کننده از استان همدان و" محسن عباسی سرچشمه" فیلمساز از استان یزد از دیگر برگزیدگان استانی در دومین جشن مهر سینمای ایران بودند.

همچنین در این مراسم، رضا زاده فخار کارگردان از استان خراسان رضوی، نوح امانی فیلمساز از استان خراسان شمالی، امید مدحج فیلمساز از خوزستان، محسن قهرمانی مدیر جلوه های ویژه از استان زنجان، محمد شکیبا طراح صحنه از استان سمنان، سیمین سرابندی مستندساز از استان سیستان و بلوچستان، مهدی فقیه منفرد بازیگر از استان فارس، محمد برادران مدیرجلوه های ویژه از استان قزوین، احمدرضا داوری خلج فیلمساز از استان قم، عدنان زندی کارگردان از استان کردستان، عباس بلوچی فیلمساز از استان کرمان، علیرضا فرخی فیلمساز استان کرمان جنوب، محمد پیری فیلمساز از استان کرمانشاه، سیدرضا محقق تهیه کننده از استان کهکیلویه و بویر احمد و مصطفی ربانی کارگردان از استان گلستان، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران،به همراه هدیه نقدی را دریافت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳