به گزارش دیباچه، در این قسمت از آیتم خارج از قاب به آخرین گفتگوی ژولیت بینوش می پردازیم که از خاطره همکاری با میشائیل هانکه در دو فیلم «پنهان» و «کد مجهول» صحبت می کند. «کد مجهول» اولین فیلم فرانسوی زبان میشائیل هانکه است.
بینوش میگوید:« برای من پنهان با فیلم دیگری که با هانکه کار کردم و نامش کد مجهول است، ارتباط دارد. فیلمی که کمتر مشهور است. میشائیل به من گفت که پنهان یکی از فیلمهای محبوبی است که ساخته چون به شهروندانی مرتبط است که میتوانند سر مسائل جزئی یکدیگر را آزار و شکنجه بدهند. من وقتی به پنهان فکر میکنم، به یاد کد مجهول میافتم، چون رابطه کاری ما از فیلم کد مجهول شروع شد. من از همکاری با هانکه بسیار لذت بردم چون میتوانستم ببینم که او در دوران فیلمبرداری هر فکر، احساس و نیت من را میتواند بخواند. وقتی فیلمبرداری «پنهان» شروع شد، جالب بود، چون در ابتدای فیلمبرداری گویی هانکه من را نمیدید. ابدا حرفی در سه هفته نخست فیلمبرداری با من نزد. تقریبا آشفته شده بودم چون او را میشناختم. و به این فکر فرو رفتم که او اهمیتی به بازی من نمیدهد. پس به او گفتم که اصلا من را میبینی؟ حرفی نداری به من بزنی؟ احساس می کنم که گوشهای افتاده ام. هانکه گفت واقعا؟ و از آن پس تک به تک مسائل و جزئیات را به من میگفت.سپس تبدیل به یک کابوس شد. با خودم فکر کردم کاش حرفی نمی زدم. برای من پنهان چنین تجربه ای است.»
هانکه شش سال این فیلم را اکران نکرد. بینوش توضیح میدهد:«هانکه نسبت به چیزی که میخواهد خیلی دقیق است. من دیده ام که چطور بازیگران او را خوشحال، غافلگیر میکنند و از غافلگیر شدن توسط آنها لذت می برد. اما هانکه کنترلگر است. باید این را بدانید. او میداند چه چیزی را نمی خواهد و چه چیزهایی را دوست ندارد. این به بازیگران کمک فراوانی میکند. چون ما دوست داریم که سرصحنه از ما مراقبت بشود .که ما همراه او وارد جاده نبوغ، جاده حقیقت می شویم. زیرا او واقعاً به دنبال حقیقت است.»