به گزارش دیباچه، «تینو استارز» یک رویداد مستقل در بیستوششمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ بود، رویدادی که بستری را فراهم کرد تا نوجوانان و دانشآموزان، ایدههای نو خود را در حوزه تکنولوژی به نمایش بگذارند، با بازار واقعی کسب و کار آشنا بشوند و مسیر آینده خود را بهتر و بیشتر برنامهریزی کنند. روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ شرکتکننده از استانهای مختلف مانند تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این رویداد دانشآموزی حضور داشتند و در این مسیر حدود ۲۰۰ فعال حوزه کارآفرینی کسبوکار حوزه استارتاپی نیز با دانشآموزان همراه شدند.
شما با زخمهاتون زیبایید
مطهره بزی الری از استان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از گروه خود به «دیباچه» میگوید: ما stem su هستیم و شما با زخمهاتون زیبایید! او در ادامه توضیح میدهد: محصول ما نَخِ بخیه هوشمندی است که با استفاده از روش « کموتاکسی » با حمل « کموکاین »، باعث فراخوانی سلول های بنیادی به محل زخم و بریدگی میشود و سرعت بهبود و کلاژن سازی رو بالا میبرد تا در نهایت اثری از اسکار و یا همان رد زخم باقی نماند و همچنین خودِ نخِ بخیه هم زیست تخریب پذیر دارد و با بهبود زخم، خود نخ بخیه هم جذب خواهد شد. همچنین ما « چیپ ست هایی » را بر روی نخِ بخیه سوار میکنیم که در محل جراحتهای عمیق مثل اعضای داخلی بدن فاکتور هایی را کنترل میکند تا پزشک از شرایط محل بریدگی اطلاع پیدا کند؛ مثل عفونت، خونریزی و روند بهبود.
به نیوتون «نه» بگو
سما و سنا اسماعیلی فر، از ایده خود به «دیباچه» میگویند: یک بازی علمی بنام نَکشف که از کشف نکردن آمده است. ایده ما این بود که بجای آموزش مستقیم و دیکته کردن مطالب آموزشی به دانش آموزان، با گفتن «نه»، آنها را ترغیب کنیم که بازی را انجام بدهند و راهی پیدا کنند تا پدیده علمی کشف نشود. مثلا در داستان نیوتون که سیب بر سر او افتاد و جاذبه کشف شد، دانش آموزان مجبور به یادگیری قوانین جاذبه شدند، حالا ما باید طوری بازی را پیش ببریم که سیب با نیوتون برخورد نداشته باشد تا لازم نشود ما آن همه قانون و درس را حفظ کنیم. آن دو همچنین اضافه میکنند: ایده کار و اجرای کار برای خودمان بوده است و با موتور بازسازی گودوت آن را ساختیم. در حال حاضر 3 مرحله از بازی درست شده است و مراحل دیگر در حال ساخت است. هر مرحله متعلق به یکی از دانشمندان و پدیده علمی او است. سما اسماعیلی فر در پایان افزود: من دوست دارم آینده آموزش به سویی برود که بتوان با بازی و راههای آسانتر، درس را یاد گرفت. در حال حاضر دوست دارم اندازه بازاری که در نظر داشتیم بزرگتر شود، رقمی نزدیک به 700هزار نفر.
مدیریت « تینو استارز » از تاثیر نمایشگاه بر دانشآموزان میگوید: دانشآموزان در الکامپ با قرار گرفتن کنار شرکتهای بزرگ و استارتاپهای توسعهیافته به دنیای باورهایشان راه پیدا کردند. روبروی غرفهی آنها شرکتهای بزرگ ایستاده بودند ولی آنها با اعتماد به نفس و جدیت چنان ایدههای کسبوکاریشان را برای بازدیدکنندگان توضیح میدادند که بازدیدکنندهها را مشتاقانه پای غرفه نگه میداشت. او همچنین افزود: درخشش غرفهی تینو استارز، به دلیل وجود نوجوانهای با انگیزه و امیدواری بود که احساس میکردند رویاهایشان دستیافتنی است. تینو استارز، امسال فضای رقابت دانشآموزی نبود، فضایی کاملا تعاملی و مشارکتی بود که دانش آموزان همدلانه برای رشد و توسعهی ایدههای نوآورانه خود تلاش می کردند و هر تیم هم از ارائهی تیم دیگر به وجد میآمد.