شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

« اسماعیل راد» نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، این روزها سریالِ "برای ماندن" را آماده پخش دارد. او می گوید:  مجموعه تلویزیونی " برای ماندن"ماجراهایی را بر بستر رگه هایی از طنز، برای مخاطب روایت خواهد کرد.این مجموعه با ثبت تصاویری از طبیعتِ بِکر و فضاهای روستایی،دارای جلوه های بصری زیبایی است که از خسته شدن مخاطب جلوگیری می‌کند و میتواند ضمن انتقال حس زندگی،با او ارتباط خوبی برقرار کند.

طبیعت و بافت روستایی، تنوع بصری را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد |  تولید مجموعه‌های استانی حمایت همه جانبه مسئولین را می‌طلبد

« اسماعیل راد » کارگردان نویسنده و تهیه کننده سریال "برای ماندن" در گفت وگو با دیباچه گفت: این سریال در دی ماه ۱۴۰۱ وارد پیش تولید شد و در بهمن و اسفند همان سال مقابل دوربین رفت که از جذابیت های این سریال می‌توان به بافت روستایی و فضای زیبای آن و همچنین کشف استعدادهای هنری شهرستان سپیدان و ثبت تصاویر،هنگامِ بارشِ برف اشاره کرد.
این کارگردان عنوان کرد : سکانس های پایانی سریال "برای ماندن" در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ یعنی فصل شکوفه های سیب گرفته شده است و این پروژه تلویزیونی روایتگر زحمات و از خود گذشتگی معلمی که در روستا تدریس میکند را به تصویرمیکشد که در این راستا با ماجراها و اتفاقات متعددی روبرو می شود.

همچنین در این سریال تعاون و همدلی مردم روستا و عاقبتِ تلخِ حرص و طمع و پول پرستی را به تصویر میکشد و از همه مهم تر، ذوقِ بچه های روستا برای یادگیری سواد و ارزش سواد را  مطرح  می کند. 

« راد » در پاسخ به این سوال که آیا در این سریال، وفادارانه به فیلمنامه پیش می روید، بیان کرد: خب مسلما باید طبق فیلمنامه جلو بریم و خط داستان را گُم نکنیم .البته بعضی مواقع سر صحنه نکته های جالبی پیش می آید که با حفظِ اصل داستان به روند داستان بیشتر کمک می کند؛ در این اثر رگه هایی از طنز در کار دیده میشود، البته طنزِ موقعیت که تنوعی هم برای بیننده در پی داشته باشد و فیلم از یکنواختی بیرون بیاید؛ البته به شکلی که به داستان ضربه نزند.
این کارگردان افزود: ساختِ چنین فیلم هایی که در طبیعت و بافت روستایی به تولید میرسند، میتواند برای بیننده تنوع بصری ایجاد کند؛یعنی منظره و فضایی از طبیعت و خانه های قدیمی  را مخاطب خواهد دید که در روزمره کمتر با آنها روبرو میشود و این خود برای  بیننده میتواند ترغیب کننده باشد که یک اثر را تا انتها  ببیند و از آن استقبال کند.
بی شک ساخت فیلم از فضای آپارتمانی و انحصارِ تولید در شهر تهران باعث می‌شود، مخاطبانِ بسیاری جذبِ آثار نمایشی شوند و از دیدن فضای سنتی و زیبایی استان ها لذت ببرند.

کارگردان مجموعه " هوای پدر" گفت: در واقع این حق بیننده است که تصویرهای زیبای طبیعت را ببیند؛چراکه طبیعت و منظره یعنی نقاشی خداوند بدون تصرف انسانها، بنابراين به تصویر کشیدن آن ها می‌تواند آرامش الهی را بدون هیچ کم و کاستی به بیننده منتقل کند.

"راد" در ادامه  گفت: مخاطبان منتظر بازی هنرمندانه افشین صالحی در مجموعه " برای ماندن"  باشند که بی شک بزودی از او بیشتر خواهند شنید؛ البته نباید از تجارب هنرمند توانمند کشورمان رضا توکلی غافل شد که خالصانه و دلسوزانه در کنار بنده حقیر حضور موثری داشتند و درجهت هرچه بهتر شدن کار  همکاری و حمایت کردند.

 او یادآور شد:  هدف من رشد و شکوفایی هنرمندان و هنرجویان مستعد در شهرستانهاست که شرایط رفتن به تهران را ندارند. البته برای موفقیت هرچه بهتر و سریعتر در این امرِ مهم، حضور سرمایه گذاران و اسپانسرها  بی تاثیر نخواهد بود و بی شک سهم بسزایی در این اتفاق ارزشمند خواهند داشت.متاسفانه مسئولین و شرکتهای حومه شهرستانها ، از فیلمسازی حمایت نمی‌کنند و ما در تلاش هستیم با فعالیت خودجوش و ساخت فیلم های متعدد  و پخش از تلویزیون نظر آنها را برای کارهای آتی جلب کنیم .در آخر لازم میدانم از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سپیدان جناب آقای سید ابراهیم حسینی و همچنین آقای علی فریدونی و همکاران اداره مذکور تشکر کنم که در این پروژه کنار ما بودند.
 او در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به برنامه ریزی های قبلی،قرار بود که کار جهت پخش در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انجام شود که متاسفانه تدوین کار به دلایلی زمان برد و پخش کار عقب افتاد که در هفته های آتی به پخش خواهد رسید. جا دارد از سید مهدی انجوی امیری جوان باغیرت شیرازی که شبانه روز پای میز تدوین بودند تا کار به سمت جلو پیش رود ، تشکر کنم.

گفت و گو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳