دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 22 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
پیمان مدنی، نوازنده پیانو در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

« پیمان مدنی » می گوید ساز پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به دنیای موسیقی است و کسی که می خواهد موسیقی جدی در هر ساز و رشته ای کار کند باید با نوازندگی پیانو در حدی مشخص آشنایی داشنه باشد.
« پیمان مدنی» ، نوازنده پیانو ، درباره وضعیت آموزش ساز پیانو گفت: همه موسیقیدان ها می دانند که ساز پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به موسیقی است و کسی که می خواهد موسیقی جدی در هر ساز و رشته ای کار کند باید با نوازندگی پیانو در حد مشخصی آشنا باشد به همین دلیل در هنرستان های موسیقی و دانشگاهها رشته پیانو عمومی ارائه می شود در نتیجه هر هنرجویی در هر رشته ای باید این دوره را بگذراند.

پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به جهان موسیقی است

این نوازنده در ادامه بیان کرد: سواد موسیقی و تئوری در تنها سازی که به صورت بصری دیده می شود ساز پیانو است و تمام آهنگسازان بزرگ تاریخ به عنوان یک ارکستر سمفونیک خانگی به پیانو نگاه می کنند. به همین دلیل است که بزرگترین رپرتوار هر آهنگسازی برای ساز می باشد. این موضوع که در دانشگاهها پیانو عمومی تدریس می شود یک خوبی و یک بدی هایی دارد. خوبی این موضوع این است که دانشجویان هر ترم این واحد را باید پاس کنند ولی بدی آن این است که دانشجویان رشته های دیگر موسیقی بعد از مدتی تصمیم می گیرند از ساز پیانو کسب در آمد کنند.
این هنرمند افزود: من چندین ترم پیانو عمومی را در دانشگاه تدریس کردم و از نزدیک شاهد بودم که به غیر از هنرجویانی که ساز تخصصی آن ها پیانو است بقیه دانشجویان از این درس فراری هستند ولی زمانیکه دوره تحصیلشان تمام می شود و به دنبال کسب درآمد هستند، بدون هیچ آگاهی و فقط با یادگیری اندکی پیانو شروع به تدریس می کنند در صورتیکه هیچ تخصصی ندارند و این فاجعه است. بسیاری از کسانیکه امروزه تدریس می کنند با متدهایی آموزش می دهند که اصلا اصولی نیستند و یا اینکه یک سری از افراد با هنرجویان آهنگ های ایرانی را به جای متد تدریس می کنند.
وی خاطرنشان کرد: راه درست این است که در ابتدا در مورد مدرس تحقیق کنند و بعد آموزش را شروع کنند. به عنوان مثال هنرجویی به من مراجعه کرد در زمان تست تعیین سطح به هنرجو گفتم چرا پدال عوض نمی کنی در کمال تعجب گفت معلم قبلی کاغذ را مچاله می کرد و بالای پدال می گذاشت تا هنرجو حتی زحمت پدال عوض کردن هم نکشد.
این نوازنده پیانو در پایان گفت: البته ما درصد کمی از اساتید داریم که خیلی خوب با هنرجو کار می کنند و شناخته شده هستند. خانواده ها با یک بررسی می توانند متوجه شوند که کدام استاد برای آموزش مناسب است. اساتیدی هستند که واقعا آگاه و هدفمند پیش می روند که پیانیست های خوبی هم به جامعه هنری معرفی کرده اند. فقط باید در انتخاب استاد خوب دقت کنیم.

گفت و گو از : غزاله سعادتی

برچسب ها: پیمان مدنی ، پیانو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار