جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۲ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ،  دست‌اندرکاران برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر یک جایزه ویژه را برای حضور هنرمندان در بخش رقابتی این رویداد ملی اضافه کردند.

در راستای معرفی و قدردانی از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، دست‌اندرکاران سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر یک جایزه ویژه را به بخش رقابتی (جایزه باربد) این رویداد ملی اضافه کردند.

«ایده و اجراهای نو در حوزه صدا و موسیقی» بخش اضافه شده به عناوین و جوایز بخش رقابتی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است.

یک جایزه به ترکیب جوایز «موسیقی فجر» اضافه شد/توجه به ایده‌های نو

بنا به اعلام منتشر شده در فراخوان این بخش به منظور حضور جریان‌های نوین موسیقی و صدا در ایران که در بازنگری صورت‌های شنیداری به ایده پردازی و اجرا بدون پیش داوری مرسوم در ساخت و اجرای موسیقی متداول می‌پردازد، این دوره به عنوان جایزه ویژه به جشنواره اضافه شده است. در این بخش به سه گروه شاخص از گروه‌های شرکت‌کننده مبلغ ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

جایزه باربد سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در قالب بخش‌ها و عنوان‌های مختلف پیش روی هنرمندان متقاضی حضور در این بخش صورت گرفته است.

در بخش «موسیقی دستگاهی» عناوینی چون «آهنگسازی موسیقی با کلام»، «آهنگسازی موسیقی بی کلام»، «اجرای موسیقی بی کلام (تک نوازی و چند نوازی)»، «خوانندگی موسیقی دستگاهی» مد نظر قرار گرفته است. در بخش «موسیقی نواحی» نیز «اجرای موسیقی نواحی» و «خوانندگی موسیقی نواحی» مورد توجه قرار دارد.

«آهنگسازی موسیقی کلاسیک غربی»، «اجرای موسیقی کلاسیک غربی» در بخش «موسیقی کلاسیک غربی» و «آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی با کلام»، «آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی بی کلام»، «خوانندگی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی» در بخش «موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی» بخش‌های رقابتی این دوره از جایزه باربد را تشکیل می‌دهند.

در بخش «موسیقی تلفیقی» هم مواردی چون «آهنگسازی موسیقی تلفیقی با کلام»، «آهنگسازی موسیقی تلفیقی بی کلام»، «اجرای موسیقی تلفیقی بی کلام» و «خوانندگی موسیقی تلفیقی» مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش موسیقی پاپ هم «آهنگسازی موسیقی کودک» و «اجرای موسیقی کودک» و در بخش «کتاب های موسیقی» عناوینی چون «کتاب های پژوهشی (تاریخی و فنی)»، «کتاب های آموزشی»، «کتاب های نت (آثاری که ارزش تاریخی و حفظ میراث موسیقی داشته باشند)» از اولویت‌های ارزیابی معرفی شده‌اند.

فراخوان بخش رقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر براساس آئین‌نامه جشنواره روز یکشنبه اول آبان ماه با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه‌های آئینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و هم‌چنین شناسایی، تبیین چهارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مختلف موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بهمن ماه سال جاری در بخش‌های مختلف در تهران و استان‌های دیگر برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار