سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

زهرا فرود: "روح الله امداد" مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال بابیان اینکه بازسازی و نوسازی تله کابین صرفاً مربوط به کابین ها نیست و تغییرات اساسی در خطوط تله کابین توچال رخ خواهد داد می گوید: برخلاف تصور مردم که براین باورند امکانات توچال بویژه تله کابین های آن توسط کارشناسان خارجی تعمیرونگهداری شده ،باید بگویم ۴۰سال است تعمیر ونگهداری از خطوط تله کابین ها توسط متخصصین شرکت تله کابین توچال انجام شده و به لطف خدا تاکنون هیچگونه حادثه ای رخ نداده.همچنین" امداد" از فعال شدن خط شبانه تله کابین توچال خبر داد.

تعمیر و نگهداری از خط تله کابین ها، توسط متخصصین داخلی انجام شده؛ تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشته ایم/ تغییرات اساسی در خطوط تله کابین توچال رخ خواهد داد

« روح الله امداد" به خبرنگار دیباچه گفت: مجموعه تفریحی ورزشی توچال در فصل تابستان با راه اندازی 5 زمین تنیس و افتتاح آکادمی تنیس توچال، شرایط مناسبی را برای استعدادیابی و آموزش نوجوانان و جوانان فراهم نموده است همچنین فعال کردن خط شبانه تله کابین ،از ایستگاه یک به دواز دیگر تمهیداتی محسوب می شود که بام تهران در راستای تفریحات تابستانی در نظر گرفته است. لازم به ذکر است این مجتمع تفریحی ورزشی در جهت برگزاری رویدادها،مناسبتها،اعیادو جشن های مذهبی که در طول این فصل وجود دارد، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و آمادگی خود را نسبت به اجرای آنها اعلام می دارد.

او پیرامون تغییر و تعمیر تله کابین ها افزود: بازسازی و نوسازی تله کابین صرفاً مربوط به کابین ها نیست ، تغییرات اساسی در خطوط تله کابین توچال رخ خواهد داد که شامل تعویض کابل ها ، تعویض موتور و گیربکس ، تعویض کابین ها ، نصب PLC و بازسازی نماهای ایستگاهها و ... خواهد بود. اما برخلاف تصور بسیاری از مردم که گمان دارند این سازه ها توسط کارشناسان خارجی اداره و راه اندازی شده ،می گویم کابین های موجود توسط توان داخلی شرکت ساخته و وارد مدار شده اند ،به طور مثال کابین های خط سوم از ایستگاه 5 به 7 توسط شرکت داخلی ساخته شده و سالیان سال مورد بهره برداری قرار گرفته است.به طور کل در طول 40 سال گذشته، تعمیـر و نگهـداری از خطوط تله کابین توچال توسط متخصصین شرکت تله کابین توچال انجام شده است که به لطف خدا و با زحمات این عزیزان تاکنون حادثه ای نداشته ایم اما به هر حال در طرح جدید به دلیل استفاده بخشی از تجهیزات که از بهترین تولیدکنندگان خارجی تأمین شده ، به منظور استفاده از گارانتی ناچاریم از متخصصین خارجی برای نصب استفاده کنیم در حالی که شرکت بطور کامل توانایی راه اندازی با استفاده از توان داخلی را دارد.

تعمیر و نگهداری از خط تله کابین ها، توسط متخصصین داخلی انجام شده؛ تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشته ایم/ تغییرات اساسی در خطوط تله کابین توچال رخ خواهد داد

"امداد" بیان کرد: شرکت تله کابین توچال در سال گذشته با ساخت دو دستگاه تله اسکی و در سال 1401 با ساخت یک دستگاه تله اسکی دیگر به زمرۀ سازندگان بالابر کابلی تبدیل شده است و دارای توان فنی بسیار بالایی است و از آنجا که بازرسی بر تولیدات، از سوی سازمان استاندارد و کنترل دقیق اجزای تله کابین،سالانه بصورت فصلی وحداقل در سه مورد انجام می شود، ریسک خطرات به حداقل رسیده است.

مدیر عامل توچال در راستای طرح تقویت و توسعه گردشگری توچال ادامه داد : اولین طرح ، نوسازی خطوط تله کابین و استفاده از کابین های مدرن و در شأن بازدیدکنندگان است که با افزایش ظرفیت امکان سرویس دهی بهتر خواهد شد. طرح بعدی احداث شهربازی در ایستگاه اول است که فاز اول آن عملیاتی شده و فاز دوم و سوم نیز در دست اقدام می باشد. راه اندازی زمین تنیس و افزایش سرانه اماکن ورزشی طرح دیگر شرکت می باشد که بخشی از آن انجام شده و اميدواريم این طرح با همکاری فدراسیون ها و هیئت های استانی بتواند گستره بیشتری یابد.

"امداد" اظهارداشت : قیمت بلیط تله کابین نسبت به سال قبل حداقل افزایش ممکن را داشته است و به لحاظ اقتصادی تناسبی بین قیمت تمام شده و قیمت فروش وجود ندارد و با حداقل افزایش بهای بلیط ها، امکان استفاده از مجموعه را برای عموم فراهم نموده ایم. قیمت مصوب تله کابین برای ایستگاه 7 ،به صورت رفت و برگشت در سال 1400 مبلغ 136.000 تومان ،البته بدون در نظرگرفتن مالیات برارزش افزوده بوده و در حال حاضر در سال 1401 قیمت بلیط ایستگاه 7 رفت و برگشت 120.000 تومان با 9 % مالیات ارزش افزوده لحاظ می شود. یعنی هنوز قیمت مصوب سال گذشته نیز اعمال نشده است.

وی افزود: قیمت بلیط تله کابین در برخی از شهرهای کشور با طول مسیر کمتر از 4 کیلومتر در حدود 180.000 تومان است در حالی که مراجعیـن ما طول مسیر 15 کیلومتر را صرفاً با هزینه 120.000 تومانی طی می کنند.اگرچه سـختی و صـعب العبور بودن مسیر کوهسـتانی هزینه های نگهداری خطوط را مضاعف می کند ولی با این احوال تلاش ما برای پایین نگه داشتن قیمتها ادامه دارد.

مدیر عامل مجتمع ورزشی-تفریحی توچال در پایان گفت: در حال ساخت یک دستگاه تله اسکی و گسترش پیست در فصل آتی هستیم که تا ماه آینده این دستگاه انشاءا... نصب خواهد شد.همچنین مذاکرات لازم با فدراسیون اسکی صورت گرفته و در صورت ارائه تجهیزات از سوی این فدراسیون ،مجتمع توچال ، تجهیزات اسکی که به عنوان یک ورزش و در عین حال یک تفریح گران محسوب می شود را بطور رایگان در اختیار علاقه مندان به این رشته که شرایط مالی مناسبی ندارند ، قرار خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲