سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا به میزبانی کشور هند با کسب شش مدال رنگارنگ برای ملی پوشان کشورمان در حالی به پایان رسید که محمد گنج خانلو، با کسب دو مدال برنز در ماده‌های اسکرچ و اومینوم نتایج تاریخی را برای کاروان دوچرخه سواری ایران رقم زد.
محمد گنج خانلو، رکابزن ملی پوش کشورمان در واکنش به نتایج به دست آمده به خبرنگار ورزشی «دیباچه» گفت: خیلی خوشحالم که موفق شدم ابتدا دو مدال خوشرنگ را در این مسابقات برای کاروان دوچرخه سواری ایران به دست بیاورم و همچنین بسیار خرسندم که بعد از سالها یکی از این مدالها در ماده ای به دست آمده سالها بود علی رغم تلاش بسیارمان موفق به تحقق این هدف نمی شدیم. اومینوم یکی از ماده هایی است که هم در بازیهای آسیایی حضور دارد و هم در بازیهای المپیک؛ دوره قبل در بازیهای آسیایی جاکارتا خیلی سعی کردم به مدال برسم اما نتیجه نگرفتم و با اختلاف چهار امتیاز،نفر چهارم شدم. آن زمان هم خیلی به مدال نزدیک بودم ،اما هر چه بود قسمت نبودم. خوشحالم که بالاخره بعد از این چند سال این امر حالا محقق شده است.

برای شرکت در مسابقات از باشگاه سپاهان قرض گرفتم! / به دنبال این نیستیم که مسئولان برای ما سنگِ تمام بگذارند
وی با اشاره به سطح کیفی رقابتها ادامه داد: آخرین دوره ای که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد مربوط به زمان قبل کرونا بود؛ یعنی سال 2019 آخرین دوره این مسابقات را شرکت کرده بودیم. بنابراین بعد از این چند سال غیبت تقریبا همه آمده بودن و اتفاقا همه هم دنبال موفقیت و مدال بودند. فقط دو کشور چین و هنگ کنگ در مسابقات حضور نداشتند که با این حال باز مسابقات از نظر فنی سطح کیفی خوبی داشت.
گنج خانلو در مورد روند آماده سازی خود قبل از حضور در مسابقات اینگونه توضیح داد: خوشبختانه این دوره وضعیت خیلی مطلوبی داشتم. هم تمرینات خوبی را سپری کرده بودم و هم به هر صورت گذر زمان کمی تجربه ام را هم بالا برده بود. علاوه بر این موارد در ایران هم مسابقات یک روزه زیادی داشتیم که قطعا بی اثر در روند آماده سازی ما نبود.

رکابزن تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا از قبل هم به کسب دو مدال در قهرمانی آسیا فکر کرده بودی؟ گفت: به مدال که فکر می کردم؛ مخصوصا در ماده اسکرچ ؛با خودم می گفتم اینجا دیگر انتهای همه چیز است، اگر مدال نگیرم نمی شود. حتی تصور خودم مدال نقره بود اما واقعیت به مدال اومینوم اصلا فکر نکرده بودم ،ولی خوشبختانه این اتفاق برایم رخ داد.
گنج خانلو درباره اینکه آیا شانس کسب سهمیه المپیک پاریس را دارد یا خیر؟ اظهار داشت: من هیچ چیز نمی توانم بگویم چون باید به مسابقات اعزام شویم، اگر نشد بیایند و بگویند که نتواستند. رقبای ما در سال شاید در 20 رویداد شرکت می کنند اما فقط در یکی موفقیت به دست می آورند ولی ما فقط در یک رویداد شرکت می کنیم همانجا هم مدال می گیریم. اما نمی توانم در مورد آینده، آن هم  وقتی هنوز برنامه ریزی برای حضور در مسابقات نشده صحبت کنم.

برای شرکت در مسابقات از باشگاه سپاهان قرض گرفتم! / به دنبال این نیستیم که مسئولان برای ما سنگِ تمام بگذارند
دارنده مدال برنز آسیا در پایان خاطر نشان کرد: برای من به عنوان یک ورزشکار حضور در مسابقات مهم است. این رقابتها پایان یافت و حالا به فکر بازیهای کشورهای اسلامی هستم که فدراسیون تاکید دارد مسابقات مهمی است؛ پس برای من هم درخشش در این رویداد اهمیت دارد. از شرایط موجود راضی هستم چون اولویتم شرکت در مسابقات است تا به امروز محقق شده، ولی بحث تجهیزات هنوز هم پابرجاست که امید می رود برای آینده بهتر شود. برای همین مسابقات اخیر من برخی از تجهیزاتم را از باشگاه سپاهان قرض کردم. باور کنید ما از مسئولین فقط حمایت حداقل‌ها را می خواهیم به دنبال این نیستیم که برای ما سنگ تمام بگذارند.


انتهای پیام//

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲