جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

گروه ورزش دیباچه- مجتبی بیگلری: هفته نوزدهم لیگ بیست یکم فوتبال ایران با شرایط بسیار خاصی همراه است. چرا که در صورت باخت پرسپولیس و بُرد استقلال تقریبا وضعیت جدول مشخص خواهد شد. در این میان خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس همراه با مصدومیت حامد پاکدل مهاجم پرسپولیس و ماجرای سربازی دو مدافع کلیدی استقلال همراه بوده است.

«بهنام ابوالقاسم پور» مهاجم سابق پرسپولیس در گفتگو با دیباچه با اشاره به خصوصی سازی دو تیم پرطرفدار پایتخت گفت: خصوصی‌ سازی اتفاق بسیار خوبی است، این دو تیم پرطرفدار اگر به بخش خصوصی واگذار شوند بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. از جمله مسائلی که در این مورد حل خواهند شد مسائل مالی است. به‌ نظر بنده طرحی که ارائه‌ شده است، طرح بسیار خوبی است. چرا که تیم‌ها صددرصد به یک شخص واگذار نمی‌شوند. البته همراه با این نوع خصوصی سازی به نظر بنده بهتر است یک دستگاه یا نهاد دولتی جهت نظارت بالای سر دو تیم باشد. در این صورت تخلفات کمتر می‌شود. اگر نیمی از سهام هر کدام را به مردم و مابقی را به یکی از وزارتخانه‌ها واگذار کنند تا نظارت شود اتفاق بسیار خوبی است.

مهاجم سابق تیم ملی در رابطه با بازی پرسپولیس_مس و مصدومیت حامد پاکدل اظهار داشت: در بازی‌ های آخر پرسپولیس خوب بازی کرده بود و امتیازات خوبی گرفته بود. البته به‌ جز این بازی آخری که با گل‌گهر مساوی شد. بازی‌ های خوبی انجام می‌ داد. تیم مس رفسنجان نیز تیم بسیار خوبی است و مربی خیلی خوبی دارد که در مقابل تیم‌ های بزرگ هم خوب بازی می‌کند و هم نتیجه‌ های خوبی گرفته‌ است. اگر پرسپولیس می‌خواهد قهرمان شود، نباید فاصله‌ اش با صدر جدول افزایش پیدا کند. این بازی خانگی است که به نفع پرسپولیس است. امیدوارم پیروز از زمین بازی خارج شود.

وی ادامه داد: در مورد آقای پاکدل هم ان‌شاءالله به‌ سلامتی برگردد و به تیم ملحق شود. اما بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند در صورت غیب پاکدل جایگزین وی شوند.

یکی دو سال است لیگ پویایی نداریم/ نیمی از سهام باشگاه های سرخابی را به مردم و مابقی را به یکی از وزارتخانه‌ها واگذار کنند

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با کیفیت لیگ تاکید کرد: در یکی دو سال اخیر لیگ کشورمان، لیگ خوب، قوی و پویا نبوده‌ است. با توجه به فشردگی ها و شرایط کرونا کیفیت لیگ پایین آمده‌ است. با توجه به این‌ که تیم ملی نیز بیشتر از لژیونرها استفاده می‌کند فکر نمی‌کنم لیگ پویایی محسوب شود. نمی توانیم به این لیگ امیدوار بوده و برای جام‌ جهانی بر روی آن حساب باز کنیم. مضافا بر این که کیفیت زمین‌ ها در بعضی از شهرستان‌ ها هم که فاجعه است. و باعث می شود افت مسائل فنی در لیگ را ببینیم.

ابوالقاسم پور در رابطه با سربازی بازیکنان استقلال افزود: در مورد سربازی بازیکنان استقلال باید با توجه به قانون عمل شود، هر چه که قانون می‌گوید باید همان انجام شود چه برای استقلال چه برای دیگر تیم ها تا حقی ضایع نشود.

وی در رابطه با عقب ماندن پرسپولیس از کورس قهرمانی در صورت باخت گفت: نمی‌شود از الان پیش‌ بینی قهرمانی کرد یا در مورد عقب ماندن از کورس را صحبت کرد. چرا که در دور برگشت تیم‌ ها انگیزه دو چندان دارند. حتی آن‌ هایی که در انتهای جدول هستند. اما اگر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد از لحاظ روحی ضرر خواهد کرد و انسجام تیمی نیز از دست خواهد رفت.

این فوتبالیست سابق کشور در مورد انتقاد علی پروین از یحیی گل محمدی گفت: به نظرم آقا یحیی از آقای پروین به تیم نزدیک‌ تر است. آقای پروین شاید شرایط تیم را نداند، اگر آقای گل‌ محمدی از مشکلات ناله کرده مشکلات درون تیم و مدیریت را دیده و گفته است. شرایط فعلی پرسپولیس به‌ گونه‌ای است که نمی‌شود ایراد گرفت. اما من به آقا یحیی حق می‌ دهم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳