جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
گزارش دیباچه / در نشست خبری فیلم سینمایی «مرد بازنده» در کاخ جشنواره چهلم مطرح شد

به گزارش خبرنگار دیباچه؛ نشست فیلم «مرد بازنده»با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد.
محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم در خصوص اینکه شخصیت‌های «مرد بازنده» ما به ازای بیرونی دارند یا خیر، گفت: من این را قبول ندارم که اغلب قهرمانان معترض افراطی هستند. ما براساس شخصیت‌های واقعی فیلم نساخته‌ایم و همگی آدم‌های داستان هستند و حتما از محیط اطراف الهام می‌گیریم.این فیلم کاملا ایرانی است و براساس محتوای فهم ایرانی ساخته شده است.

جواد عزتی ستاره ای تکرار نشدنی است
این کارگردان در خصوص موضوع فساد در سیستم اداری، بیان کرد: فیلم جهان محدودی دارد و قرار نیست توضیح بیشتری از وقایع داستان بدهیم. اینکه شخصیت رسول در ذهن شما چه چیزی شکل گرفته است براساس تصویرسازی ذهن‌تان است.
جواد عزتی در این نشست گفت: امیدوارم هر فیلمی بازی می‌کنم نقش درستی داشته باشم.
مهدویان اضافه کرد: اینکه بخواهیم قسمت دومی بسازیم را متصور نیستم.
آناهیتا درگاهی بازیگر فیلم هم درباره کوتاهی نقش خود در این فیلم، بیان کرد: نقش بار خوبی داشت و تا انتهای فیلم هرکس فکر می‌کرد شاید کاراکتر من قاتل باشد و این رمزآلود بودن نقش را می‌پسندم.

مهدویان درخصوص انتخاب جواد عزتی، گفت: انتخاب جواد عزتی به این علت بود که او ستاره تکرارنشدنی است که هرکسی دوست دارد در فیلمش بازی کند و از اجرای هر نقشی برمی‌آید. علاوه بر این با حضور او به ما خوش می‌گذرد و نقشش را خوب بازی می‌کند.

جواد عزتی ستاره ای تکرار نشدنی است
او درباره بودجه ساخت فیلم عنوان کرد: همه تلاشم را می‌کنم تا کارم آسیب نبیند و همه گروه تلاش می‌کنند تا چند پروژه هم زمان جلو برود و هر پروژه‌ای که سر برسد گروهی بر سر کار هستند. پیشنهادات بسیار زیادی در فیلمسازی به من می‌شود که نمی‌توانم روی آن کار کنم و وقتش را ندارم و من اگر وقت داشته باشم بیشتر از این فیلم می‌سازم اما در توانم نیست.

کامران حجازی تهیه‌کننده اثر در این نشست بیان کرد: من فکر می‌کنم پنج یا شش پروژه با این تیم کار کرده‌ایم که به منتهی به همکاری ما در فیلم «مرد بازنده» شد.
جواد عزتی، بازیگر اثر با بیان اینکه هر نقشی برای خودش چالش دارد، عنوان کرد: اینکه کاراکتری در سن و سال خودش بازی نکند نقش را سخت‌تر می‌کند و طبیعتا از این منظر نقش سختی بود. از نظر شخصیت پردازی مهدویان این فیلم را دو سالی در ذهنش پروراند و وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، غافلگیر شدم؛ چون بارها درباره این فیلمنامه با او حرف زده بودم بدون اینکه به او بگویم از این نقش خوشم می‌آید.


او اضافه کرد: استانداردها به خوبی رعایت شد و کاراکتر به قدری پخته شده بود که نصف راه را رفته بودیم. باعث خوشحالی بود که با شخصیت فیلم آشنا بودم. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مهدویان بود.
هادی بهروز، مدیر فیلمبرداری فیلم، افزود: امیدوارم از فیلم بازخوردهای خوبی بگیریم و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.
بابک کریمی طاری، طراح صحنه اثر با بیان اینکه 60 درصد لوکیشن‌ها ساخته‌ شده، گفت: به غیر از لوکیشن‌های داخلی و خارجی سایر لوکیشن‌ها فضاسازی شدند. این اثر تجربه اول من با مهدویان بود که از این بابت راضی هستم.
مهدویان درباره تداعی سریال «زخم کاری» در این اثر بیان کرد: پتانسیل آن را داریم که تغییرات لازم را ایجاد کنیم. آزادی‌ور و عزتی شخصیت‌های متفاوتی در این فیلم دارند و این حتی در صحنه‌های رو در رو نیز قابل رویت است.
آناهیتا درگاهی گفت: خوشحالم که با مهدویان همکاری کرده‌ام و این همکاری برایم تجربه شیرینی بود و بازی کردن در کنار عزتی خوب بود، او پارتنر عالی است و سکانس پارکینگ را بسیار می‌پسندم و برایم جذابیت داشت.
رعنا آزادی‌ور هم ضمن بیان اینکه حضور در این فیلم برای من تجربه شیرینی بود، بیان کرد: از کار در کنار مهدویان لذت می‌برم.
مجید نوروزی دیگر بازیگر اثر هم توضیح داد: من از «ایستاده در غبار» سینمای مهدویان را شناختم و همیشه دوست داشتم با مهدویان کار کنم. امیدوارم خروجی کار برای عوامل و تماشاگران مثبت باشد.
مهدویان در پاسخ به این سوال که آیا فیلم با جامعه مطابقت دارد یا خیر، گفت: این سوال را باید مخاطب پاسخ بدهد و با فیلم ارتباط برقرار کند. اینکه چقدر با شرایط جامعه همگون است را به تماشاچی واگذار می‌کنم. از نویسندگان فیلم سپاسگزارم چون چند بار فیلمنامه را تغییر دادیم.
او درخصوص مونتاژ فیلم، گفت: خلاقانه‌ترین مونتاژ را در هفت فیلم گذشته داشتم.
مهدویان درباره شکل‌گیری داستان فیلم، بیان کرد: فضای فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار» را دوست داشتم و همیشه در این سال‌ها این علاقه‌مندی در ما وجود داشت و بعد از «درخت گردو» به پروژه‌های مختلفی فکر کردیم و ایده حسین امینی به «مرد بازنده» تبدیل شد تا به قهرمانی بپردازیم که گرفتار پرونده‌ای می‌شود.
او ادامه داد: تصمیم بر این بود که بعد از «درخت گردو» این فیلم را بسازیم اما کشور درگیر کرونا شد اما فرصت مناسبی بود تا روی فیلمنامه «مرد بازنده» بیشتر کار کنیم. می‌خواستیم در سال 1399 فیلم را کار کنیم اما در نهایت درگیر سریال «زخم کاری» شدیم و هر از گاهی فیلمنامه «مرد بازنده» را تکمیل می‌کردیم. در میانه راه هم حجازی به تیم اضافه شد و فیلم را ساختیم.

کامران حجازی عنوان کرد: فرصت خوبی است تا از همه کسانی که جلو و پشت دوربین زحمت کشیده‌اند تشکر کنم. پایان‌بندی این کار تا 50 روز طول کشید و این حاصل یک انسجام بود تا فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد.
سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر هم از کار با مهدویان توضیح داد: در طول فیلمبرداری مدام با مهدویان در تماس بودیم اما او خودش تدوینگر درجه یکی است و تدوین فیلم هم مدیون مهدویان است. «ماجرای نیمروز» و «ایستاده در غبار» دو فیلمی هستند که بی‌نهایت دوستشان دارم. جواد عزتی در این فیلم بی‌نظیر بازی کرده است.
بابک کریمی هم عنوان کرد: این کار تجربه خوبی برای من بود و همکاری با مهدویان برای من شیرین بود. او تسلط بالایی روی حس تصویر دارد. دوست داشتم با عزتی همکاری داشته باشم. 9 سال پیش در تئاتری حضور داشتم و می‌خواستم بدانم بازیگر اصلی تئاتر کجا هست که بعد با جواد عزتی آشنا شدم. گریم عزتی روزانه پنج ساعت طول می‌کشید. بازیگری تنها ردکارپت و دوربین نیست و این سختی‌ها را هم باید دید.

جواد عزتی ستاره ای تکرار نشدنی است
مهدی زمین پرداز هم ادامه داد: دوست داشتم در تیم مهدویان باشد. کار کردن با مهدویان برای من لذت‌بخش بود و حتی با نقش‌های کوتاه هم اشخاص دیده می‌شوند. از او بابت اعتمادش سپاسگزارم.
در پایان شبنم قربانی دیگر بازیگر فیلم، افزود: من هم در مورد کار کردن با مهدویان باید بگویم که کار با او شانس بزرگی بود. او کارگردانی است که کارش را بلد است و از من بازی گرفت خیلی وقت بود کسی به درستی از من بازی نگرفته بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲