جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار دیباچه؛ افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با اکران فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی آغاز شد. نشست رسانه‌ای این فیلم با حضور عوامل و اهالی رسانه برگزار شد.

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اکران «بیرو»/«بیرو» به جوانان برای رسیدن به اهدافشان امید می دهد

در ابتدا مجید برزگر تهیه کننده فیلم «بیرو» گفت: در این شرایط سخت ساخت فیلم‌های مستقل به آخر مسیر خود رسیده است. من دو فیلم داشتم که یکی از آن‌ها به نام «عت مرگ نامعلوم» در جشنواره فیلم فجر اکران حضور ندارد. من بعد از طراحی پروژه «بیرو» وارد کار شدم.  
مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم «بیرو» درخصوص فیلم «بیرو» گفت: به نظر من سینمای مستقل ورای موقعیت مالی است و فکر می‌کنم  این اتفاق برای فیلم سازان کوتاه هم می‌افتد، در فیلم «بیرو» آزادی عمل داشتیم و شما با فیلمی متفاوت رو به رو هستید. یک سری نهاد‌ها وظیفه دارند از فیلم سازان مستقل حمایت کنند تا وارد فیلم سازی بلند شوند.  

او ادامه داد:روزبه پیروز از ابتدای داستان با ما همراه بوده و وارد مرحله تحقیق شدیم البته من میخواستم درباره قهرمان دیگری فیلم بسازم، اما این پیشنهاد روزبه پیروز بود. قطعا بیرانوند گزینه بهتری است، زیرا قهرمان معاصر بوده که با تلاش و پشتکار موفق شده است.

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اکران «بیرو»/«بیرو» به جوانان برای رسیدن به اهدافشان امید می دهد

مجید برزگر تهیه کننده فیلم «بیرو» گفت: من در کارنامه هنری خود در این مسیر نبودم و از یک جایی به بعد همکاری خود را با گروه شروع کردم، اصلی‌ترین موضوع فیلم امید است که تاکنون چنین تجربه‌ای را در سینما نداشتیم، نکته جالب توجه تاکید بر موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی است که مخاطب آن نوجوانان هستند که به موضوع ورزش و امید می‌پردازد. از سویی کارگردان رویه کمیک استریپ و اغراق خوب در داستان پردازی را داشت، این تصمیم پیشتر در سینما نبوده و ورود به چنین پروژه‌ای جالب بود که تولید آن زمان زیادی هم طول کشید.


حسین بیرانوند بازیگر نقش «علیرضا بیرانوند» در این نشست گفت:  من با علیرضا بیرانوند فامیلی نزدیک ندارم، اما از یک ایل هستیم، مجتبی زرین جو مرا به گروه کارگردانی معرفی کرد، الگوی من علیرضا بیرانوند بود و با کمک کارگردان به این نقش رسیدم.

روزبه پیروز ایده پرداز فیلم «بیرو» در این نشست گفت: هدف از بیان داستان علیرضا بیرانوند نشان دادن یک جوان ایرانی بود که امید و تلاش داشته و با وجود موانع بسیار پیروز شده است. با این فیلم به جوانان برای رسیدن به اهدافشان امید می‌دهد.


کارگردان فیلم درخصوص حضور علیرضا بیرانوند در سکانس کوتاهی از فیلم گفت: قطعا علیرضا بیرانوند میتواند بازیگر خوبی باشد، اما ما برهه نوجوانی از زندگی او را در فیلم روایت کردیم.

علی عباس میرزایی افزود: در رشته‌های ورزشی مختلف قهرمان‌های زیادی داریم که متاسفانه دیده نمی‌شوند مانند علی شاه حسینی قهرمان بدمینتون و ... که ظرفیت‌های بسیاری برای ساخت فیلم در این زمینه داریم. فیلم «بیرو» ترکیب واقعیت زندگی بیرانوند و خیال من است به این دلیل که با لنز دوربین دخل و تصرف هم اعمال و در این حقیقت دست می‌بریم.

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اکران «بیرو»/«بیرو» به جوانان برای رسیدن به اهدافشان امید می دهد

مرتضی علی عباس میرزایی با اشاره به اکران فیلم در سالن برج میلاد بیان کرد: سالن برج میلاد برای اکران فیلم استاندارد نیست و گویی در یک چاله فیلم را تماشا می‌کنید، زیرا صدا و پرسپکتیو مناسب نبوده و این موضوع آزار دهنده است.

مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری گفت: این پروژه بسیار سخت و پر چالش‌ بود، زیرا فیلم‌های ورزشی از بیرون از زمین دیده می‌شوند، ولی ما باید  دوربین را به داخل زمین برده و با توپ همراه می شدیم.

 

گزارش از مینا قنبری

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳