پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

زهرا فرود: "محمدرضا مصباح "از نویسندگان ،کارگردانان و تهیه کنندگان عرصه سینما است که تاکنون به تهیه کنندگی آثار بسیاری همچون" برمودا"، "پیلوت" ، "بهتر از نیل آرمسترانگ" ،"سینما شهر قصه" و "پروا" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده ، او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با تهیه کنندگی فیلم سینمایی" پوست" ساخته "برادران ارک "توانست این اثر را در دو بخش بهترین فیلم هنر و تجربه و همچنین بهترین موسیقی متن موفق به کسب جایزه کند او که هم اکنون با تهیه کنندگی اولین ساخته بلند" سید مرتضی فاطمی" به عنوان" بی مادر" در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت سال گذشته در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با اثر "یدو" ساخته "مهدی جعفری "توانست سیمرغ بهترین فیلم را از آن اثر خود کند. "مصباح" می گوید: چهلمین جشنواره فیلم فجر دوره بلوغ سینمای ایران خواهد بود و امیدوارم این دوره با بهترین شکل برگزار گردد و مخاطب از وقتی که برای تماشای آثار اختصاص میدهد راضی باشد. همچنین فیلم سینمایی "بی مادر" با نگاهی متفاوت و نو به مقوله روابط آدم‌ها سعی خواهد داشت بدون هرگونه لکنت با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.

"محمدرضا مصباح "تهیه کننده فیلم سینمایی "بی مادر "به خبرنگار دیباچه گفت: فیلم" بی مادر" را می توان در زمره آثار سینمای اجتماعی طبقه بندی کرد و از آنجا که "سید مرتضی فاطمی" نویسنده و کارگردان این اثر ،سعی نموده با عبور از نگاه سطحی و سطح گرایانه به برخی معضلات اجتماعی قصه" بی مادر" را ضمن نگارش به تولید برساند، بنابراین معتقدم این فیلم در بستر فضای نو با نگاهی عمیق و جدی به مسائل اجتماعی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد یافت.

او افزود این فیلم با بیان داستان زندگی زوجی که به دلیل پافشاری روی یک تصمیم مخاطرات پیچیده‌ای را دامنگیر زندگی اشان می کنند روایت تلخ و گاهی شیرین از مباحث اجتماعی از جمله روابط بین آدم هاست .همچنین "بی مادر" به نوبه خود به تفهیم این موضوع اشاره خواهد داشت که انسان چیزی را به دست نمی آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد.

"مصباح "بیان کرد "بی مادر" با برخورداری از فراز و نشیب های روایی بسیاری به نمایش در می‌آید و در آن نقاط عطف زیادی دیده می‌شود و اتفاقات غیرقابل پیش بینی فراوانی در بین روایت‌های آن به تصویرکشیده شده، به گونه‌ای که برای مخاطب جذاب خواهند بود. حتی این اثر در برخی سکانس‌ها مخاطب را شوکه خواهد کرد .به طور کل فیلم سینمایی "بی مادر" با تعلیقات زیادی روایت قصه های خود را جلو برده است.

دوره چهلم جشنواره فیلم فجر، بلوغ سینمای ایران را رقم خواهد زد / «بی مادر» بدون لُکنت روایی با مخاطب عام، ارتباط خواهد گرفت

تهیه کننده فیلم سینمایی "یدو "اظهار داشت: از آنجا که ملاک اصلی انتخاب بازیگر در هر اثر، با توجه به تناسب جنس و نوع نقش آفرینی بازیگران با کاراکترهای طراحی شده در فیلمنامه، صورت می گیرد در فیلم "بی مادر "نیز سعی کردیم براین اساس شخصیت ها را گزینش کنیم .بنابراین در انتخاب و چینش کاراکترها تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا ایفای نقش ها را به بهترین بازیگران عرصه سینمای ایران از جمله "امیر آقایی " ، "پژمان جمشیدی"، "میترا حجار" و "پردیس پورعابدینی" واگذار کنیم و بعضی از این نقش آفرینان در "بی مادر" بازی‌های درخشانی ارائه داده اند به گونه ای که باید منتظر اتفاقی خوب در عرصه بازیگری برای این فیلم در جشنواره فیلم فجر باشیم.

"مصباح" گفت :فیلم سینمایی "بی مادر" به جز حذف چند سکانس اضافه ،مطابق با فیلمنامه به تولید رسید و در همان درخواست اول توانستیم پروانه ساخت رادریافت کنیم. همچنین در این فیلم اتفاقات خوبی رقم خورده که می طلبد منتظر اکران آن در جشنواره بود.

وی افزود: این فیلم به عنوان گوینده ونماینده ای از برخی موضوعات اجتماعی، اثری بر آمده از بطن جامعه است و به هر حال تلاش کردیم در نوع ساختار، روایت و گفتار آن لکنتی نباشد تا مخاطب بتواند با آن ضمن همذات پنداری همراه شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد :از آنجا که همیشه در عرصه فیلمسازی سعی نموده ام آثاری متفاوت ارائه دهم در این فیلم هم تلاش شد یک اثر اجتماعی معمولی تولید نشود و من تصورم این است که اتفاقات خوبی را در جشنواره فجر پیرامون بخش‌های مختلف" بی مادر " ازجمله عرصه بازیگری وبخش فنی شاهد خواهیم شد.

مصباح با بیان این که نام فیلم برگرفته از موضوع آن که مادر است انتخاب شده افزود: فیلم سینمایی "بی مادر" چگونگی رابطه بین آدم ها را ضمن روایت به تصویر می‌کشد و به نظرم از باب اینکه در جهت اصلاح و بهبود روابط بین افراد از جمله ارتباط همسران با یکدیگر پیش می رود می تواند به عنوان اثری درخشان مطرح باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی "پوست "در پایان گفت :فکر می‌کنم امسال جشنواره خوبی را خواهیم داشت چون در هر حال در دوره چهلم این جشنواره هستیم یعنی دوره ای که سینمای ایران به بلوغ خواهد رسید. و با توجه به آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر، تصور می کنم ، جشنواره چهلم که ترکیبی از فیلم های جدید با فیلمسازهای نوپا ،جوان ،باانگیزه وبا اشتیاق در کنار سینماگران مجرب و نسل های قبل سینمای کشور است ترکیب جذابی را ایجاد کرده و انشالله در روز اختتامیه هم اتفاقات خوبی رقم بخورد و همه فیلمسازان نسبت به دریافت جوایز به آنچه که حقشان است دست یابند و همینطور امیدوارم مردمی هم که در جشنواره حضور دارند وآثار را به تماشا می نشینند از دیدن فیلم ها لذت ببرند و ساعات وروزهای خوشی را پیش رو داشته باشند همچنین از وقتی ،که برای همراهی این جشنواره اختصاص می دهند راضی باشند .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳