چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۳  |  Wednesday, 30 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

« شیوا خنیاگر » بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را با فیلم « عبور از غبار» آغاز کرد و در سریال های ماندگاری همچون « ستایش» و « مرگ تدریجی یک رویا» هم به ایفای نقش پرداخت. او سریال های « ملکوت» , « بوی باران» , «سهمی برای دوست» را در کارنامه هنری خود دارد. در ادامه گفت و گوی «دیباچه» با شیوا خنیاگر را می خوانید: 

خانم خنیاگر این روزها مشغول چه فعالیتی هستید؟

این روزها در سریال « بی نشان» بازی می کنم که اگر کار به موقع به اتمام برسد , اسفند ماه آماده پخش می شود. در حال حاضر نمی توانم درباره نقش خود  صحبت کنم اما در این سریال هم نقش یک مادر را ایفا می کنم.

کار در شرایط شیوع بیماری کرونا سخت است؟

پروتکل های بهداشتی بسیار رعایت می شود , خوشبختانه همه واکسن زدند و سرصحنه از ماسک استفاده می کنند البته غیر از لحظاتی که درمقابل دوربین هستیم و از طرفی هر دو هفته یک بار عوامل کار تست می دهند. بنابراین مراقبت ها انجام می شود و امدواریم که اتفاقی رخ ندهد. سریال « بوم و بانو» هم در شرایط بیماری کرونا فیلمبرداری شد و خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد.

شما فعالیت های درخشانی در عرصه سینما و تلویزیون داشتید و مردم سریال های ماندگاری از شما دیدند, به نظر شما چه چیزی سبب ماندگاری یک سریال می شود؟

سوژه و سناریو مهم ترین نکته در یک فیلم است و سناریو در فیلم هایی که در سال های گذشته ساخته شده خیلی بهتر بود و نکته دیگر کارگردانی است و بازیگران هم جای خودشان را دارند. بنابراین سوژه نقش اصلی را در یک فیلم بازی می کند اما با گذشت سال ها سوژه ها به سمت تکرار رفتند و به همین ترتیب اصالت خود را از دست دادند.

«شیوا خنیاگر»: با گذشت سال ها، سوژه‌ها به سمت تکرار رفتند و اصالت خود را از دست دادند!

حضور بازیگران هم بسیار تاثیرگذار است و بسیاری از مخاطبان زمانی که ما را می بینند می گویند ما با بازیگران پیشکسوت ارتباط بهتری برقرار می کردیم و این دیدگاه مردم است و البته نسل جدید هم نسلی است که بازیگران پیشکسوت را نمی شناسد و باید فکر کنند تا ما را به خاطر بیاورند.

بسیاری از فیلمنامه ها هستند که با وجود سناریوی خوب اما از سوی مدیران پذیرفته نمی شوند و همین کج سلیقگی، سبب عدم تولید اثر خوب و ماندگار می شود, شما چه راهکاری برای این موضوع دارید؟

حذف کردن یک سری مسائل و نبود مصوبه ها همیشه بوده و این موضوع تازگی ندارد , زمانی که آزادانه نویسنده و کارگردان نمی تواند کار کند مسلما کار به کیفیت مورد نظر نخواهد رسید.آزادی شرط هنر و هنر شرط آزادی است. این دو ارتباط مستقیمی با هم دارند.

گفت و گو از : مینا قنبری

برچسب ها: شیوا خنیاگر ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو اختصاصی دیباچه با " پژمان بازغی " و آرزویی که همچنان در ۵۰ سالگی به دنبالش است

تلویزیون هنوز بزرگترین و قوی‌ترین پلتفرم نمایشی کشور است/ سعی داریم از تبدیل شدن کودکان فعال در سینما به کودکان کار جلوگیری کنیم!

۱۷:۰۶  -  ۰۸ آبان ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس یک سینمای الگو و تاریخ‌ساز است/ در حوزه سینمای دفاع مقدس، کم کاری کرده‌ایم

۱۳:۰۱  -  ۰۵ آبان ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

۲۰:۵۶  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه:

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

۰۹:۰۰  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با زکیه سیف، بازیگر نقش خاتون در نمایش " مبارک و خاتون پرده نشین"

از قصه‌ی یک زن مستجاب الدعوه تا گریزی به الهی نامه‌ی عطار!

۰۹:۰۲  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار