پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰
مروری بر مهمترین خبر‌های مرتبط تلویزیون و سریال‌های خارجی

به گزارش دیباچه ، با توجه به استقبال مخاطبان دیباچه از بسته های اخبار کوتاه تلویزیون ، قصد داریم در این گزارش مروری بر مهمترین خبرهای حوزه تلویزیون و نمایش خانگی داشته باشیم که در ادامه می بینید:

چه خبر از روند تولید سریال « شب بیدار » ؟

طبق اطلاعات به دست آمده ما از تولید سریال « شب بیدار » به کارگردانی رضا ابوفاضلی ،  تصویربرداری بخش‌های مربوط به خانه عبدالرضا اکبری به پایان رسیده که در این سریال نقش سعید را بازی می کند  و به زودی هم ، شاهد احمدلو جلوی دوربین خواهد رفت.

مهسا کرامتی که بسیار در تلویزیون کم کار شده ، به این پروژه پیوسته تا در نقش « طاهره » ظاهر شود؛ گفته می شود نقش مهسا کرامتی و شاهد احمدلو از جمله نقش های مهم این سریال به شمار می روند. 

اخبار کوتاه تلویزیون | سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

آنچه که عوامل این سریال در مورد سوژه آن گفته اند ، تقابل خیر و شر است  و  تم اصلی داستان نیز یتیم‌نوازی عنوان شده است . 

در این مجموعه بازیگرانی چون پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، جعفر دهقان، مهسا کرامتی، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو و ... بازی می‌کنند.

سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

در حالی که طبق ادعای رئیس جدید سازمان صدا و سیما، عادل فردوسی پور منعی برای حضور در شبکه سه و اجرای برنامه نود ندارد ،خبر رسیده که فصل جدید برنامه «فوتبال برتر» همزمان با بازی تیم ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی به تهیه کنندگی مهدی هاشمی روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی مطابق سال قبل اجرای فصل جدید «فوتبال برتر» را بر عهده خواهند داشت و در اولین قسمت از این برنامه، سه شنبه ۲۰ مهر ساعت ۱۷، جواد خیابانی مسابقه تیم های ملی ایران و کره جنوبی را به صورت مستقیم گزارش خواهد کرد.

اخبار کوتاه تلویزیون | سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

فصل جدید «فوتبال برتر» به همت گروه ورزش شبکه سه سیما تولید و تا پایان فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ لیگ برتر کشور ادامه خواهد داشت.باید دید شرایط حضور عادل فردوسی پور در شبکه سه و در کسوت تهیه کنندگی و اجرای این برنامه به کجا می رسد. 

شروع پیش تولید سریال ۹۰ شبی «پلاک ۱۳»

سریال «پلاک ۱۳» به تهیه کنندگی سعید ثنائی و کارگردانی آرش معیریان تازه ترین سریال شبکه سه سیما است که قرار است به زودی جلوی دوربین برود.

شبکه سه سیما که پیش از این نیز سابقه پخش سریال های ۹۰ شبی مانند «شب های برره»، «زیر آسمان شهر» و ... را دارد، قرار است این بار سریال ۹۰ شبی «پلاک۱۳ » را با مضمون طنز خانوادگی تولید و روانه آنتن کند.

نگارش سریال «پلاک ۱۳» را که محصول گروه اجتماعی شبکه سه سیما است امیر ابیلی به همراه محمدحسن رعیت پور، حامد آبکنار و مسعود غزنچایی برعهده دارند و بازیگران آن نیز که جزو بازیگران سریال های طنز تلویزیون هستند در روزهای آینده اعلام خواهند شد.

اخبار کوتاه تلویزیون | سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

بازی مرکب ، همچنان خبرساز است

درحالی که در هفته های اخیر تبلیغ گسترده ای در ایران  و در فضای مجازی برای تماشای سریال « بازی مرکب » شده و روز به روز به تعداد بازدیدکنندگان آن اضافه می شود و بازار تحلیل و نقدها هم درباره نقاط قوت و ضعف این سریال داغ شده ، خبر رسیده که در پی بخش این سریال از شبکه محبوب « نتفلیکس » ،  اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو»(Duolingo) اعلام کرد با پخش سریال «بازی مرکب» علاقه زبان‌آموزان جدید و قبلی برای افزایش مهارت‌هایشان در زبان کره‌ای افزایش پیدا کرده است.

طبق اعلام «دولینگو» در دو هفته بعد از پخش این سریال، آمار افرادی که برای یادگیری زبان کره‌ای اقدام کرده‌اند در بریتانیا ۷۶ درصد افزایش و در ایالات متحده آمریکا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

اخبار کوتاه تلویزیون | سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

بدون شک آثار فیلم های کره ای در ایران همواره مورد توجه قرار گرفته و پیش از این هم شاهد بودیم که فیلم هایی مانند  ، «انگل» و «میناری»، جزو پرطرفدارترین آثار سالهای اخیر به شمار رفته اند. 

در همین هفته جاری بود که «لغت‌نامه انگلیسی آکسفورد» نیز از اضافه شدن ۲۶ کلمه جدید با ریشه کره‌ای به نسخه جدید لغت‌نامه خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳