پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش دیباچه،کرونا با آمدنش حتی شکل نگرانی‌ها را هم عوض کرد. عروس و دامادهایی که تا پیش از این نگرانی‌شان بهم ریختن وضعیت آب و هوا یا عقب ماندن از برنامه‌ها بود، حالا نگرانی‌شان ابتلای دوستان و عزیزانشان به کرونا و حتی مرگ آنهاست.

می‌گویند عشق را نمی‌توان منتظر گذاشت  اما شیوع یکباره کرونا تمام برنامه‌ها را برهم زد و عشق را پست درها قرنطینه کرد. با این همه برخی از زوج‌های جوان شیوه‌های جدید خود را با وضعیت فعلی منطبق کرده و خلاقانه‌ای برای برپا کردن عروسی خود پیدا کردند. البته برخی دیگر هم بودند که مراسمشان را به شیوه قبل از کرونا برگزار کردند و حسابی کار دست خود و اطرافیانشان دادند.

عروسی هایی که عشق را که نه، ویروس را منتشر می کنند!

متخصصان عروسی‌ها را یکی از رویدادهایی می‌دانند که احتمال شیوع ویروس در آنها بسیار بالاست. چرا که افراد طولانی مدت در کنار هم میمانند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند و احتمالا کمی بعد از ورود به مراسم، خطر کرونا را جدی نمی‌گیرند. عروس و دامادها هم نسبت به این خطر آگاهند اما رویکردهای متفاوتی دارند. برخی هرطور شده مراسم‌شان را برگزار می‌کنند و بعدش تا دو هفته از نگرانی بی‌خواب می‌شوند، برخی با سلب مسئولیت از خود، می‌گویند به ما ندارد، می‌خواستند نیایند و برخی هم روش‌های خلاقانه‌ای را برای برگزاری مراسم خود و سالم ماندن عزیزانشان در پیش می‌گیرند.

نگرانی ویروس عروس دامادها را تا دو هفته بی‌خواب می‌کند  

کرونا با آمدنش حتی شکل نگرانی‌ها را هم عوض کرد. عروس و دامادهایی که تا پیش از این نگرانی‌شان بهم ریختن وضعیت آب و هوا یا عقب ماندن از برنامه‌ها بود، حالا نگرانی‌شان ابتلای دوستان و عزیزانشان به کرونا و حتی مرگ آنهاست.

جو الن کیزم ۵۷ ساله  ساکن تگزاس چند وقت قبل در عروسی پسر برادرش به کرونا مبتلا شد. او می‌گوید: این مراسم با حضور ۷۵ نفر از دوستان و اقوام برگزار شد که به نظر من در شرایط فعلی یک جمع بسیار بزرگ بود.

عروسی هایی که عشق را که نه، ویروس را منتشر می کنند!

او می‌گوید که مهمانان همه با ماسک وارد مراسم می‌شدند و پس از مدتی به دلایل مختلفی مانند خوردن یا نوشیدن و عکس گرفتن، ماسک‌هایشان را بر می‌داشتند و پس از اتمام کارشان دوباره ماسک نمی‌زدند.

علائم او چهار روز بعد با آبریزش بینی، گلودرد و سردرد شدید شروع شد. دو روز بعد او و ۱۰ میهمان دیگری که در عروسی حاضر بودند (از جمله نوه ۱۰ ساله خانواده و پدربزرگ ۷۶ ساله) تست کرونایشان مثبت شد و ۱۳ میهمان دیگر هم علائم کرونا داشتند اما هرگز آزمایش ندادند.

وضعیت مراسم‌ها پس از قرنطینه بسیار وخیم است، برخی از برگزارکنندگان عروسی، پس از هر مراسم خود را قرنطینه نمی‌کنند و در مراسم‌های عروسی بعدی شرکت می‌کنند. برخی از عروس و دامادها از مهمانان درخواست می‌کنند که هنگام ورود فرم مسئولیت را امضا کنند. برخی دیگر از عروس دامادها هم می‌گویند تا دو هفته بعد از مراسم از فکر اینکه ممکن است چه آسیبی به دوستان و عزیزان خود وارد کرده باشند، خواب راحتی نداشته اند.

عروسی هایی که عشق را که نه، ویروس را منتشر می کنند!

متخصصان در این باره معتقدند که عروسی‌ها می‌توانند منبع جدی پخش ویروس باشند چرا که عروسی با رفتن به فروشگاه یا ۴۵ دقیقه نشستن در رستوران بسیار متفاوت است و این پذیرایی‌ها سه، چهار ساعت طول می‌کشد و همه در یک فضای سرپوشیده هستند و کنترل رفتار مهمانان در یک مهمانی خصوصی غیر ممکن است و هیچکس را نمی‌توان مجبور کرد که در یک مراسم عروسی به صورت مداوم ماسک داشته باشد.

قوانین ایالتی آمریکا در مورد عروسی متفاوت است. بعضی از فضاهای عروسی با همان قوانین رستوران‌ها اداره می‌شوند و می‌توانند درصد مشخصی را در خود جای دهند. به عنوان مثال در آرکانزاس می‌توانید مکان‌ها را تا ۶۶ درصد ظرفیت پر کنید. بنابراین یک رویداد در یک سالن ۱۰۰۰ نفره می‌تواند به طور قانونی میزبان ۶۶۶ مهمان باشد. در ایالات دیگر مراسم‌ها به اندازه گروه محدود می‌شوند. به عنوان مثال، در مناطقی از نیویورک، اجتماعات صرف نظر از فضا به ۵۰ نفر محدود می‌شود. اما واقعیت این است که مراسم عروسی حتی با کم‌ترین تعداد مهمان هم از ویروس کرونا مصون نیست.

دامادی که مراسم ازدواج خود را تنها با حضور ۳۰ نفر برگزار کرده بود، می‌گوید: کووید چیزی نبود که من خیلی نگرانش باشم و مراسم ازدواج ۳۰ نفره ما در فضای باز برگزار شد، اما مهمانی بعد در یک مکان کوچک در یک رستوران سرپوشیده برگزار شد اما حدود یک هفته طول کشید تا علائم بیماری مشخص شود و تست کرونای من و همسرم و ۴ نفر دیگر مثبت شد.

کیت، ۳۱ ساله و ساکن نیویورک ماه قبل در مراسمی با حضور ۵۰ مهمان با همسرش ازدواج کرد اما مراسم آنها به نوعی متفاوت بود. در این مراسم هیچکس حتی در زمان گرفتن عکس، ماسکش را برنداشت و رقص ممنوع بود. با این حال، او می‌گوید که پس از پایان مراسم تا هفته‌ها نگران بوده و شب بعد از عروسی‌اش نتوانسته بخوابد.

او می‌گوید: دائما تا دو هفته مهمانان را چک می‌کردم که مطمئن شوم کسی علائمی ندارد و بعد از دو هفته بود که نفس راحتی کشیدم.

برخی زوج‌ها هم برای سلب مسئولیت کردن از خود روش متفاوتی پیش گرفتند. امضای فرم‌های مسئولیت شخصی در صورت بیمار شدن، روشی جدید است که زوج‌ها بتوانند خود را از بار مسئولیت و نگرانی نجات دهند. یکی از دامادهایی که این روش را برای مراسم ازدواجش پیش گرفته می‌گوید که دوستان و خانواده‌اش در مراسم او از قدرت تصمیم گیری و اراده خود استفاده کرده اند و با وجود اینکه خطرات را می‌دانسته اند، در عروسی شرکت کرده اند. هیچکس مجبور به آمدن نبود.

برگزاری عروسی در پارکینگ 

به طور حتم وجود یک پاندمی خطرناک جهانی، شکل برگزاری عروسی‌ها را هم تغییر خواهد داد. اما زوج‌های خلاقی در سراسر دنیا راه‌های جدیدی برای جشن گرفتن مراسم عروسی خود پیدا کردند تا هم خودشان و هم مهمانانشان از ابتلا به بیماری ایمن بمانند.

در این بین لایو استریم و به صورت زنده و اینترنتی برگزار کردن مراسم، پرطرفدارترین روش بود. در این حالت عروس و داماد و تنها چند نفر انگشت شمار از نزدیکان آنها در محل حضور داشتند و بقیه مهمانان از پشت صفحات گوشی خود و در خانه شاهد مراسم بودند. در این نوع از مراسم همه چیز حتی عکس‌های دسته جمعی شکل مجازی و متفاوتی پیدا کرده است.

برگزاری عروسی در یک پارکینگ بزرگ که مهمانان همه با خودروهای خود در محل حاضر شوند یکی از ایده‌های جالب است. در این حالت مهمانان هم در مراسم عروسی شرکت می‌کنند و هم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و هرکس در ماشین خودش پذیرایی می‌شود.

پذیرایی عروسی را در منزل تحویل بگیرید

تحمل شرایط فعلی و این همه نگرانی مرگ و بیماری کار راحتی نیست اما اینکه ببینیم این پاندمی مچطور می‌تواند خلاقیت ایجاد کند، بسیار جذاب است. یکی دیگر از خلاقیت‌هایی که با در نظر گرفتن شرایط از راه رسیده، برگزار کردن مراسم عروسی به صورت اینترنتی و سپس ارسال پذیرایی و غذاها برای مهمانان است. یک شرکت کیترینگ در این زمینه حسابی فعال شده و شام عروسی را پس از اجرای مراسم مجازی به در خانه مهمانان می‌رساند.

ماسک‌هایی که با لباس ست می‌شوند

مد شدن ماسک‌های ست با لباس‌های مجلسی ایده دیگری است که هم برگزار کنندگان و مهمانان عروسی را از خطر ابتلا به بیماری مصون نگه می‌دارد و هم ظاهر آنها را به هم نمی‌زند.

 

چیدمانی به سبک فاصله گذاری

عروسی در فضای باز در برخی از ایالت‌های امریکا مجاز است، اما فاصله گذاری اجتماعی هنوز هم بهترین روش است. قرار دادن صندلی‌ها با رعایت فاصله لازم از یکدیگر کمک می‌کند که مهمانان فضای سالم و شخصی شان را حفظ کنند.

در برخی موارد هم زوج‌ها پا را از برگزار کردن مراسم در فضای باز فراتر گذاشتند و برای برگزاری مراسم‌شان به دل کویر و جنگل زدند.

مچ بندهایی که به اطرافیان می‌گوید چقدر به شما نزدیک شوند

برگزار کنندگان عروسی همیشه می‌خواهند مهمانانشان در مراسم آنها راحت باشند به همین دلیل بسیاری از زوجین در پذیرایی خود مچ بندهایی را با فاصله اجتماعی ارائه می دهند. مهمانان با پوشیدن یک دستبند قرمز، زرد یا سبز سطح راحتی خود را در برقراری معاشرت‌های اجتماعی مشخص می‌کنند. زیرا حتی با وجود تمام دستورالعمل‌های ایمنی، بعضی از مهمانان همچنان مجبور می‌شوند که یکدیگر را در آغوش بگیرند. این مچ بندها به مهمانان کمک می‌کنند تا از این مسائل پیشگیری کنند.

عروسی هایی که عشق را که نه، ویروس را منتشر می کنند!

رنگ قرمز در این دستبندها به معنی این است که باید با فردی که آن را به دست کرده فاصله ایمنی‌تان را رعایت کنید و فرد مایل به دست دادن یا در آغوش گرفتن نیست.

رنگ زرد به این معنی است که می‌توان با او مکالمه برقرار کرد اما راحت نیست که او را لمس کنید.

رنگ سبز هم همانطور که مشخص است نشان دهنده این است که فرد با بغل کردن، دست دادن و... مشکلی ندارد.

تهدیدهایی که فرصت می‌شوند

هرچند که لغو شدن عروسی که یک زوج از طرفی مدت‌ها برای آن زحمت کشیده و برنامه ریخته بودند و از طرف دیگر احتمالا هزینه‌های زیادی برای آن کرده بودند، اتفاق خوشایندی نیست، اما در چندماه اخیر زوج‌هایی هم بودند که ریسک انتشار ویروس در بین دوستان و عزیزانشان را نپذیرفتند و تمام تهیه و تدارکی که برای مراسم خود دیده بودند را به شلترهای زنان و کودکان و افراد بی بضاعت بردند.

حتی در برخی موارد خودشان شخصا با لباس عروسی و دامادی غذا را در بین نیازمندان سرو کردند.

مترجم: الهه صالحی

the guardian

herecomestheguide

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲