جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش دیباچه،شب گذشته پروانه فیلمسازی «محمدامین کریم‌پور» فعال اینستاگرامی برای فیلم «حکم تجدیدنظر» به تهیه‌کنندگی رضا کریمی صادر شد و تا صبح روز بعد، واکنش‌های مختلفی را که جملگی حاوی حیرت و تعجب اهالی رسانه و سینما بود به همراه داشت.
در پی انتشار این خبر، از سوی برخی منابع احتمال تشابه اسمی داده شد اما سرانجام این خبر امروز توسط نزدیکان او تأیید شد و حذف برخی پست‌های صفحه مجازی این چهره را نیز به دنبال داشت.
گرچه ممکن است جلساتی که در سازمان سینمایی در این خصوص آغاز شده، حکم به تجدیدنظر در پروانه فیلمسازی صادر شده بدهد...

آیا مهرجویی ،تقوایی و کیمیایی باور می کردند روزی آقای شاخ اینستاگرام فیلمساز شود؟

به احتمال زیاد زمانی که داریوش مهرجویی خودکارش را در دست گرفت و شروع کرد به نوشتن «هامون»، ناصر تقوایی «کاغذ بی‌خط» را نوشت، کیمیایی برای تک‌تک فیلم‌هایش دست به قلم شده بود و دیالوگ‌های ماندگار خلق می‌کرد و بسیاری از هم‌دوره‌ها و معاصرانشان شروع به خلق آثار ماندگار سینما کرده بودند؛ فکرش را نمی‌کردند که روزی روزگاری در سال‌های بعد پدیده‌ای به نام اینستاگرام خلق شود، عده‌ای گوشی همراه خود را در دست بگیرند و شروع به تایپ دل‌نوشته‌هایی کنند از روزمرگی‌هایشان؛ دست آخر هم همه‌ی این‌ها به‌یکباره در خبری شبانه عنوان شود که قرار است توسط آقای شاخ اینستاگرامی فیلمی برای نمایش روی پرده‌ نقره‌ای ساخته شود.

 

***
در سینمای ایران چه خبر است؟ این جمله مشترک همه کسانی است که از دیشب با این خبر مواجه شده‌اند. یا این‌قدر بازار فیلمنامه‌نویسان و فیلمسازان خوب خراب است، یا همه در خفا برای خودشان می‌نویسند(!!)، یا به بهانه‌ فلان کلمه در فلان سکانس و پلان فیلمنامه به افراد مجوز داده نمی‌شود، یا این‌که اصلا کسی چیزی نمی‌نویسد که اداره‌ محترم ارشاد مجبور شده است در بوق و کرنا کند که آهای خونه‌دار و بچه‌دار هرچی نوشتی بردار و بیار!
یا شاید همه اینها «نمایشی از رویکرد عدالت‌محور» باشد. که ما به همگان به یک چشم می‌نگریم! و البته تفسیر برخی طیف‌ها از عدالت همین است!

***
این‌ها را که می‌گویم از حرص این‌ که فلان شخصی که در اینستاگرام به اعتبار رسیده قرار است فیلمی بسازد نیست؛ اتهام هم نباید بزنم که طرف شاید وضع مالی خوبی داشته یا سرمایه‌گذار عجیب و غریبی یافته که اینگونه برای کارش تهیه‌کننده پیدا کرده و ... خدا را چه دیدید! شاید او فیلم بسازد و یک «فروشنده» و «طعم گیلاس» از درونش بیرون بیاید، اما درصد وقوع چنین اتفاقی، یک در میلیون است!
این‌ها را اتفاقا خطاب به آن کسانی می‌گویم که باید یک‌جا جلوی این روند مبتذل مرسوم شده را بگیرند. این‌ها را به صنف محترم سینماداران (تهیه‌کنندگان + پخش‌کنندگان) می‌گویم که مگر چقدر لنگ نان شب مانده‌اید که به خاطر گیشه دست به تولید هر اثری می‌زنید که به گمانم گیشه نیز تعریفی مشخص برای خود دارد. کار ما دیگر از نقد تولید فیلم‌های بازاری گذشته؛ ما ظاهرا اصولا درگیر فرهنگ و فرهنگ‌سازی نیستیم و صدرنشینان این عرصه هم دغدغه‌ی فرهنگی ندارند.

***
محمد امین کریم پور به روایت صفحات حامی او

آیا مهرجویی ،تقوایی و کیمیایی باور می کردند روزی آقای شاخ اینستاگرام فیلمساز شود؟

"او جزو نخستین کمدین‌های اینستاگرامی است که بیش از 3.5 میلیون فالوور در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد کـه رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.  کریم پور در مورد شهرت خود گفته با فتوشاپ و سپس ساخت ویدیو حرفه خودش را شروع کرده اسـت. کارهای او در بازه زمانی کوتاهی طرفداران بسیاری کرده اسـت. البته قبل از این‌کـه کمدین شود، دوست داشته روزی فوتبالیست شود و همیشه تمرینات ورزشی انجام می‌داده اسـت، تحصیلات اش را هم در رشته در برق الکترونیک ادامه داده، اما سرنوشتش را در راه شهرت اینستاگرامی قرار داد. کارش را از دوره دبیرستان شروع کرده، زمانی کـه فیس بوک در میان شبکه‌های اجتماعی نفر اول بودو کمتر کسی از اینستاگرام استفاده می‌کرد، او 5 هزار فرند «دوست» در فیس بوک داشته و با فتوشاپ کردن عکس‌های خود کار کمدی در شبکه‌های اجتماعی را آغاز کرده اسـت. فعالیت های او از همان دوران نظر خیلی‌ها رابه خود جلب کرد، بعد از کوچ دستجمعی مردم بـه سمت اینستاگرام محمد امین هم کار خودرا در اینستاگرام استارت زد و شروع بـه اشتراک گذاری ویدیوهای 15 ثانیه ای کرد، پس از این‌کـه اینستاگرام مدت زمان ویدیوها را تا 1 دقیقه افزایش داد او ویدیوهای بهتری ساخت و از مرز میلیونی عبور کرد. چنین رقم بالایی از دنبال کننده ها، قطعا او درآمد زیادی دارد، البته خودش گفته هرماه بین 50 تا 60 میلیون درآمد دارد و برای هر تبلیغ در صفحه اش بین 5 تا 10 میلیون تومان پول دریافت می‌کند. از قیمت تبلیغات در استوری های او هنوز اطلاعی دقیقی در معرض نیست. محمد امین کریم پور برای هر سفارش تبلیغاتی یک ویدیو کلیپ می‌سازد.برای ویدیوهای تبلیغاتی، گاهی خودش تنها بازی می‌کند و گاهی هم بازیگرانی رابه کلیپ خود اضافه می‌کند. آینده درخشانی در پیش روی اوست، چرا کـه مدت هاست اینکار را دنبال می‌کند و بـه حد کافی شهرت و سرمایه دارد. با توجه بـه این‌کـه محمد امین کریم پور با طنز پردازانی مثل رضا عطاران هم همکاری هایی داشته شاید روزی وی را بر روی پرده نقره‌ای سینماهـای کشور ببینیم!"

منبع: سینما آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار