سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه ، مراسم تشییع پیکر شهید سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زادگاهش کرمان با حضور پرشور و میلیونی مردم و مسئولان از میدان آزادی به سمت میدان شهدا از ساعاتی پیش آغاز شده است . 

 معاون اول رئیس جمهور ، وزیر بهداشت ،شهردار تهران و برخی استانداران در این مراسم حضور دارند و هزاران نفر از مردم ولایتمدار و انقلابی در حال حاضر برای تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی حضور یافته‌اند.

قیام یکپارچه مردم کرمان در تجلیل از سردار آسمانی و همرزم شهیدش

آحاد مختلف مردم از شهر‌های مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند، مردمی که توانستند پس از ساعت ها انتظار  ،پیکر پاک شهید سلیمانی را در آغوش بگیرند.

حضور نوجوانان و جوانان و بانوان در این مراسم پر رنگ است و مردم با سر دادن شعار‌های علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی‌ها در عراق را محکوم می‌کنند.

اکنون خیابان‌های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوشان وداع کنند؛ مردمانی که فقط خواستار انتقام سخت از مسببان این جنایت تروریستی هستند.

مردم با سردار دادن شعار "مرگ بر آمریکا‌"، "مرگ بر اسرائیل" و شعار‌هایی در تجلیل از مقام شامخ شهید سلیمانی به استقبال پیکر شهید در میدان آزادی رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشییع کنند.

پیکر مطهر شهدا در سرزمین عزیزمان پس از تشییع با شکوه در اهواز به پابوس علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس رفتند و از آنجا راهی تهران شدند.

قیام یکپارچه مردم کرمان در تجلیل از سردار آسمانی و همرزم شهیدش

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از آن برای تشییع در قم منتقل شد و پس از تشییع در حرم حضرت معصومه(س)  و مسجد مقدس جمکران به حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب رفتند و در نهایت صبح امروز به کرمان رسیدند.

پیکر مطهر شهیدان پس از تشییع در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمان دیرین خود آرام می‌گیرند.

امام جمعه کرمان بیانیه رهبر انقلاب را قرائت کرد و گفت: ضمن عرض خیرمقدم به مردم شهید پرور استان پهناور کرمان و خیرمقدم به مهمانان عزیزی که از استان‌های همجوار در این مجلس حضور دارند به خصوص بزرگانی که از شهر‌های مختلف در این محفل حضور یافتند.

او افزود:نیت این بود که سردار سلیمانی در گلزار شهدا دفن شود چند جا در نظر گرفته شده که طبق وصیت ایشان در گلزار کرمان دفن می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد :این سردار بزرگ کرمانی بود ، شخصیتی برجسته‌ که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد هم در حیات وهم در شهادت به این مهم افتخار می‌کنیم امید دارم امروز در تشییع پیکر سردار نازنین وعزیزمان که به خاک و زادگاه خود بازگشته است هم میهمان نوازی از شهید هم از میهمانان استان‌های دیگر به درستی انجام شود.

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پورجعفری گفت: از عاملان ترور شهید سلیمانی انتقام می‌گیریم قاطع ،محکم و تمام کننده!مطمئن و آرام باشید.

او با اشاره به اینکه امروز دیار کریمان شاهد طلوع دو خورشید روی زمین است، افزود: ما امروز آماده ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز، دو خورشید پرفروغ را که دیگر هرگز غروب نخواهند کرد بنشانیم.

قیام یکپارچه مردم کرمان در تجلیل از سردار آسمانی و همرزم شهیدش

سردار سلامی گفت: ما در نبرد آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده ایم، فرمانده شجاع ، وفادار و فداکار و بی نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر و یا اصلا ندیده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده ولایی و عاشورایی عراقی، شهید ابومهدی المهندس و شهید بزرگ اسوه نجابت و وفاداری سرتیپ شهید حسین پور جعفری عزیز، پاسدار قهرمان شهید مظفری نیا، پاسدار شهید دلاورمان هادی طارمی و پاسدار شهید زمانی نیا همه از بزرگان مقاومت بودند.

او گفت: همه ما امروز می دانیم کسی را تا عرش خدا بدرقه می کنیم که در صولت ، هیبت، صلابت، شکوه ، معرفت و ایمان کم نظیر است ، او که در شجاعت مالک اشتر است و همواره از همه به خیمه دشمن نزدیکتر بود ، می رود تا عمود خیمه دشمن را برکند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی زهد و تقوا را از ابوذر ، وفاداری را از حضرت ابوالفضل العباس به ولی امر خود گرفته بود افزود: او میثم ، عمار ، یاسر بود، او جلوه ای از زیباترین فضایل عالم در وجود یک شخصیت ممتاز بود،او هر گز در مقابل دشمن سست نشد و نلرزید، برای  ۴۱ سال لباس جهاد را از تن در نیاورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران همه شخصیت حاج قاسم سلیمانی را فراتر از مرزهای ایران و جهان اسلامی  دانست و تصریح کرد: همه اقداماتش از او شخصیتی ساخت که امروز همه بشریت از او با تحسین به عنوان اسوه مقاومت و حمایت از مظلومان یاد می کنند.

او افزود : این سنت جنایتکاران عالم است که نمی فهمند، نمی توانند با خورشید بجنگند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توصیف شخصیت سردار سلیمانی برای حقیر ممکن نیست، او در عین اینکه فرمانده‌ای باوقار بود بسیار متواضع بود، او در درون خویش هرگز خود را برتر از هیچ سربازی ندید و درجه هرگز تکبر را در او زنده نکرد و همه رذائل را کشته بود و در عین سخت گیری دریای مهربانی بود ،او شخصیتی جدی، اما عاطفی بود در مقابل مردم نرم خو و آرام، با لبخندهای زیبا می درخشید.

او افزود:ما می دانیم شهادت حاج قاسم و یارانش نقطه پایان آنها نیست، قاسم یک شخص نبود و نیست، قاسم یک راه است که تازه گشوده شده  و برای ما فتح قله‌های بزرگ را نوید می دهد.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است، تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده تر است.

او با بیان اینکه این سردار بزرگ و فرمانده رشید ما چه کرده است که دشمن او و یارانش را اینچنین ناجوانمردانه هدف ترور قرار می‌دهد؟ اظهار کرد: او معمار شکست‌های پی در پی آمریکا در چهار دهه گذشته است، سردار بزرگ ما از اینکه آمریکایی‌ها بر عراق سیطره پیدا کنند مانع شد و از شکست یمن در مقابل قدرت‌های سعودی ، آمریکایی و اسرائیلی جلوگیری کرده است.

او با بیان اینکه مسلمانان هیچ نقطه امنی در هیچ کجای جهان برای آمریکا نخواهند گذاشت، افزود: دشمنان ما بدانند با شهادت سردار سلیمانی نقطه آغازی بر پایان حضور خود در منطقه زدند، اعلام می کنم شهادت سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی پایان زودرس اخراج آمریکایی‌ها از همه منطقه اسلام وهمه جهان اسلام است و این پدیده را انشالله به زودی خواهید دید.
 
سردار سلامی در بین شعار‌های انتقام انتقام مردم گفت: انتقام می‌گیریم، ما می‌خواهیم آینده جدیدی بسازیم این وعده الهی است.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها اشتباه کردند، اظهار کرد: آنها سال‌های سال در فضای مجازی با بسیج همه امکانات خود و عملیات روانی سنگین تلاش کردند قدری از نفرت مسلمانان به خود بکاهند، بسیار تلاش کردند ملت ایران را از نظام، رهبر و اسلام خود جدا کنند، آنها تصور می‌کردند با یک پژواک صدای آنان مردم جذب صدای آنها شده و علیه نظام عمل می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند، اما آمریکا با این اقدام خود ببیند مردم برای چه به خیابان آمده اند امروز انقلاب بیش از گذشته زنده شد و درود بر شما مردم با شرف.
 
سردار سلامی افزود: ما فدایی شما هستیم این را سردار بزرگ ما با پیکرش و فرماندهان دیگرمان می‌گویند، امروز بذر کینه از آمریکا به شکلی شگفت انگیز کاشته شده نتیجه آن این است که هیچ نقطه امنی هیچ جا برای آمریکا نخواهند گذاشت.
 
او بیان کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم همه سرمایه گذاری هایتان را با این ترور ناجوانمردانه به آتش کشیدید و باعث ایجاد نیروی پیشران و انگیزه ای قوی که این اصل مبارزه با آمریکا است بین مردم مسلمان شدید، مردم با قلب و ایمان خود می‌جنگند امروز  بیش از همیشه سرشار از نفرت آمریکا هستیم .
 
سردار سلامی تصریح کرد: این را به دشمنان بگوییم که اراده ما محکم است و اگر حرکت دیگری بکنند جایی که آنجا را دوست دارند وبه آن عشق می‌ورزند را به آتش می‌کشیم و خود آنها می‌دانند آنجا کجاست.

او ادامه داد: فرماندهان عزیزمان را به خدا می‌سپاریم و از آنها می‌خواهیم واسطه شفاعت برای همه ما شوند، من صمیمانه خاک پای ملت ایران را می‌بوسم درود برشما‌ و ای کاش خدا به ما هم توفیق دهد در راه آرمان‌های بلند نظام به شهادت برسیم.
 
فرمانده سپاه قدس گفت: عزیزانی از هرمزگان ،سیستان بلوچستان ، فارس و دیگر کشور‌ها آمده اندو مرز‌ها از بین رفته است ، امروز آنها ایرانی و ما هم سوری و لبنانی وعراقی هستیم .
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار