جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
اخبار موسیقی جهان در هفته‌ای که گذشت
محمد حسن گودرزی: هفته گذشته اتفاقات گوناگونی در عرصه موسیقی در جهان رخ داد که خوانندگان و هنرمندان فعال در این زمینه را در بر می‌گرفت. با هم نگاهی به برخی از مهمترین اتفاقات موسیقی جهان در هفته‌ای که گذشت می‌اندازیم:
 
اد شیران، جوان ترین میلیونر زیر ۳۰ سال بریتانیا
 

خواننده انگلیسی و ثروت ۱۷۰ میلیون پوندی
خواننده مطرح انگلیسی به عنوان ثروتمند‌ترین سلبریتی زیر ۳۰ سال بریتانیا شناخته شد.
به گزارش NME، اد شیران خواننده انگلیسی با ۱۷۰ میلیون پوند ثروت، عنوان ثروتمند‌ترین سلبریتی بریتانیا را به خود اختصاص داد. خواننده ۲۸ ساله که ترانه معروف Shape of You خوانده است، بعد از اینکه اَدل دیگر خواننده انگلیسی وارد ۳۱ سالگی شد توانست این عنوان را به دست بیاورد.
ثروت شیران از ۹۴ میلیون پوند به ۱۷۰ رسیده و این به این معنا است که ثروت شیران از سال ۲۰۱۸ تقریباً دو برابر شده است. لیست جدید که توسط مجله Heat گردآوری شده، ادعا می‌کند که بیشتر درآمد این خواننده انگلیسی از تور Divide وی حاصل می‌شود. این تور که ۲۵۸ اجرای شیران است از مارس ۲۰۱۷ تا آگوست سال ۲۰۱۹ ادامه داشت. درامد زایی این تور حدود ۷۷۶.۲ میلیون دلار (تقریبا ۵۹۹ میلیون پوند) تخمین زده شده است.
در رتبه دوم دانیل رادکلیف قرار گرفت که پس از کسب ثروت از نقش عنوان خود در هری پاتر، ثروت تقریبی ۹۰ میلیون پوندی دارد.
 
اد شیران، جوانترین میلیونر زیر ۳۰ سال بریتانیا
 
ساخت فیلمی در مورد گروه بی جیز
تهیه کنندگان فیلم راپسودی بوهمیایی به دنبال ساخت فیلم زندگینامه‌ای دیگری از یکی از موفقترین گروه‌های دهه ۷۰ میلادی دارند.
به گزارش دِدلاین، گراهام کینگ و استودیوی پارامونت پیکچرز که سال گذشته فیلم موفق راپسودی بوهیمایی را با محوریت زندگی فردی مرکوری عرضه کردند، حالا به دنبال ساخت فیلمی مشابه در مورد گروه بی جیز (Bee Gees) هستند.
در حالی که هنوز بازیگران و جزئیات بیشتری در مورد این فیلم منتشر نشده، گزارش شده که پارامونت حق انتشار آهنگ‌های این گروه خریداری کرده است این به این معنی است که آن‌ها می‌توانند از آهنگ‌های موجود گروه در این فیلم استفاده کنند.
گروه بی جیز در سال ۱۹۵۸ توسط برادران گیب با نام‌های بَری، رابین و موریس تشکیل شد و فعالیتشان تا مرگ موریس در سال ۲۰۰۳ ادامه داشت. پس از شش سال توقف، در سال ۲۰۰۹ بری و رابین فعالیت مجدد گروه را آغاز کردند که با مرگ رابین در بیستم ماه می ۲۰۱۲ این گروه کاملاً از بین رفت.
اد شیران، جوانترین میلیونر زیر ۳۰ سال بریتانیا
 
آلبوم جدید خواننده افسانه‌ای هوی متال
همسر خواننده افسانه‌ای هوی متال از انتشار آلبوم جدید وی خبر داد.
به گزارش Blabbermouth، شارون آزبون همسر آزی آزبورن اعلام کرد که آلبوم جدید این خواننده سبک هوی متال در ژانویه ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. همسر آزبورن در آخرین مصاحبه خود علاوه بر این خبر از وضعیت سلامت وی خبر داد و گفت: امسال تصادف بدی داشت با این همه آزی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
ژانویه گذشته، هنگامی که آزی در حال بهبودی از ذات الریه بود در خانه خود به زمین افتاد شد. وی به دلیل جراحات وارده تحت عمل جراحی گردن قرار گرفت که آن را "عذابی فراتر از هر چیزی که قبلاً در زندگی ام تجربه کرده ام" توصیف کرد.

چند خبر کوتاه از دنیای موسیقی
- یکی از اعضای گروه کُره‌ای Monsta X این گروه را ترک کرد. وون هو، در نامه‌ای که منشتر کرد از تصمیم خود برای این کار خبر داد. هواداران وی در حال تهیه درخواستی از وی برای ماندن در این گروه هستند.
- گروه هوی متال چیلدرن آف بودوم (Children of Bodom) اعلام کرد که سه نفر از اعضای اصلی Children of Bodom دیگر با این گروه همکاری نمی‌کنند. این اتفاق قرار است در ماه دسامبر و بعد از کنسرت این گروه در فنلاند رخ دهد.
- گروه فنلاندی NIGHWISH، اعلام کرد که در حال کار بر روی آلبوم جدید خود است. این گروه اعلام کرده که قرار است این آلبوم در بهار ۲۰۲۰ منتشر شود. آخرین آلبوم این گروه هوی متال فنلاندی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳