جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

فاطمه شعبانی : آزیتا ترکاشوند بازیگری است که عرصه های مختلف بازیگری را آزموده است. از بازی در فیلم جنجالی قلاده های طلا تا سریال گاندو که نقش« گلی ترقی» را بازی می­کرد. ترکاشوند که در کنار بازیگری به طور حرفه ای به ورزش می­پردازد اخیرا  در سریال گاندو نقش آفرینی داشت که طی روزهای گذشته به پایان رسید و سریال  بوی باران را روی آنتن شبکه یک و فیلم سینمایی زهرمار را بر پرده سینما دارد. ترکاشوند در باره تجاوز به حریم خصوصی افراد می گوید:« وقتی خانمی به ظاهر ایرانی اما خود فروخته و وطن فروش آن ور دنیا شروع می کند به شستشوی مغزی دادن برخی افراد ساده لوح و می­گوید: دوربین ما اسلحه ما، این کارها باب می شود!»

چطوری بعضی به خودشان اجازه می دهند نقش مادری را با نگهداری از سگ مقایسه کنند!؟ |  عملهای زیبایی به بازیگر لطمه می زند

در سریال گاندو چطور با آن تمساح ارتباط برقرار می کردید؟ از آن تمساح نمی­ترسیدید؟

اتفاقا خیلی می­ترسیدم.! همینطور که نگاهش می­کردی ترسناک بود بعد من باید قربان و صدقه اش هم می رفتم و تکه کلامم بود که گاندوی من، گاندوی من! اتفاقا در فضای مجازی دوستان درکامنتها این را می پرسند که شما از تمساح نمی­ترسیدی؟

واقعا آن تمساح چه جذابیتی برای نگهداری داشت؟

نمی دانم! به نظر من محل زندگی حیوانات وحشی در حیات وحش است و باید درآنجا نگهداری شوند و به صورت آزادانه در طبیعت زندگی شان را بکنند. من گاهی در سایتتهای خرید و فروش اینترنتی فروش حیوانات خانگی خاص را می بینم: مار بوآ و کروکودیل و در آینده احتمالا تمساح هم می آید آخر جای نگهداری این حیوانات در خانه است؟ حیوان با خوی وحشی باید در طبیعت زندگی کند و بدود و شکار کند.

رابطه تان با حیوانات چطور است؟ علاقه ای به پرندگان و حیوانات دارید؟

درعین حال که به شدت گربه را دوست دارم اما از گربه می­ترسم! من عاشق پرنده ها هستم و خودم در منزل قناری دارم و در کل پرندگان را خیلی دوست دارم.

نظرتان درباره این جمله چیست که بعضی از سلبریتی ها می­گویند: من بچه دار نمی شوم و به جایش سگ نگه می­دارم !؟

من دوست داشتن حیوانات را تحسین می کنم و باید به حیوانات به عنوان مخلوقات خداوند عشق بورزیم و در کل حیوان دوستی قابل احترام است. اما جایگاه و منزلت مادر بودن و فرزند داشتن قابل قیاس با نگهداری از حیوانی مثل سگ نیست. ورود ما به عنوان اشرف مخلوقات در این سیاره بی دلیل نیست و پشتش یک رسالت است که خلقت ما در راستای این رسالت بوده است. چطوری بعضی به خودشان اجازه می دهند مادری را با نگهداری از سگ مقایسه کنند. به نظرم این جمله یک نوع توهین و بی احترامی به جایگاه انسان است. می توانند بگویند من دوست دارم سگ داشته باشم و بزرگش کنم اما اینکه به جای بچه به دنیا آوردن سگ بزرگ می کنم خیلی زشت است و نمی فهمم چرا این را حرف را می زنند؟

چطوری بعضی به خودشان اجازه می دهند نقش مادری را با نگهداری از سگ مقایسه کنند!؟ |  عملهای زیبایی به بازیگر لطمه می زند

امسال شاهد بازی شما در سریالهای گاندو، عروس تاریکی(بوی باران) هیولا و فیلم سینمایی زهر مار هستیم به نظر می رسد سال گذشته سال پرکاری برای شما بوده است؟

البته عروس تاریکی برای 2 سال قبل است و آن زمان بازی کردم اما خداراشکر سال گذشته سال خوبی برای من بوده است و امیدوارم که امسال هم سال خوبی باشد. قشنگترین اتفاقش این بود که نقشهای متفاوت به من پیشنهاد شد در سریال بوی باران نقش یک زن کارگر لاتِ عجیب و غریب که در کارخانه بازیافت زباله کار می­کند را بازی کردم و در هیولا زن شیک باکلاس هیئت مدیریه با دیسیپلین خاص و در سریال گاندو نقش زن جاسوس که خیلی متفاوت وخوب بود. اما بازی در فیلم سینمایی زهرمار را دوستانه پذیرفتم. در عالم کاری ما مهم است که گاهی آدم دوستانش را یادش نرود و رفاقتی کار کند به خاطر جواد رضویان رفتم که دقیقه نود بازیگرش نیامده بود و تماس گرفتند که بازیگرم نیامده و امشب باید لوکیشن را تحویل بدهم خیلی دوستانه و رفاقتی بازی کردم.

شما از هنرپیشه هایی هستید که قیافه فابریک دارید نظرتان درباره جراحی زیبایی خصوصا جراحی زیبایی هنرپیشه ها چیست ؟

من با جراحی زیبایی مخالف نیستم یا جبهه خاصی ندارم مثلا کسی که بینی اش زشت است اگر عمل کند اعتماد به نفسش بیشتر می­شود خب چه اشکالی دارد که عمل زیبایی کند؟ خداراشکر که بشر این علم را پیدا کرده است که این عمل را انجام بدهد اما اینکه به قول معروف صورتش را بکوبند و از نو بسازند مخالفم! اینکه صورت آنقدر مصنوعی شود که بازیگر نتواند دیالوگ بگوید و لب و دهانش را تکان بدهد این دیگر خیلی بد است خصوصا کسی که با صورتش کار دارد و بازیگر است، به نظرم محدودیتش بیشتر از مردم عادی است. بازیگر از خودش نیست من مثلا در فیلم دا...آنا....مادر.. نقش زن عشایری که مادر شهید هم هست را بازی کردم خب خیلی از این عملهای زیبایی به بازیگر لطمه می زند و خیلی نقشها را ازش می­گیرد و بازیگر را محدود می­کند مثلا در سریال تاریخی یک آقا یا خانم با بینی عمل کرده می بینی انگار واقعا به نقش نمی خورد.

چطوری بعضی به خودشان اجازه می دهند نقش مادری را با نگهداری از سگ مقایسه کنند!؟ |  عملهای زیبایی به بازیگر لطمه می زند

مسئله وارد شدن به حریم خصوصی افراد خصوصا سلبریتی ها بحث داغ این روزهاست نظر شما چیست؟

ورود بی اجازه به حریم خصوصی آدمها خیلی بد و زشت و فضولی و سرک کشیدن است دقیقا این کار مصداق فضولی کردن است! احترام گذاشتن به حریم آدمها کار خیلی سختی نیست! شاید برای مردم جذابیت داشته باشد که از زندگی خصوصی هنرمندان ، ورزشکاران و کسانی که دوستشان دارند چیزی بفهمند- و این را ما درک می کنیم- اما ما هم دلمان می خواهد در زندگی شخصی مان همان میزان آزادی که تعریف شده و شما دارید را، داشته باشیم! در کل ما مدام در حال قضاوت شدن هستیم، یک هنرمند خیلی دریادل است که خودش را در معرض قضاوتها قرار می دهند اما همین آدمها که در زندگی شخصی دیگران سرک می شکند در زندگی شخصی شان پذیرش یک قضاوت ساده را ندارند به طور ساده بگوییم رنگ مو تو چقدر زشت است شاکی می شوند! بعضی از دوستان آنقدر وقیح هستند که سرشان را وسط زندگی مردم می اندازند.

اصطلاحا در بزنگاه مچ گیری می کنند

دقیقا، اما چرا ما نباید هوای همدیگر را داشته باشیم؟ آن هنرمند سالها زحمت کشیده و ساعت خوشی را برای شما و خانواده ات رقم زده است، اما انگار عده ای زره پوشیدند و آماده جنگ هستند و منتظرند ببینند فلان بازیگر چکار می کند که در بوق کرنا کنند. اینها به ماجراهای پشت پرده بر می گردد که فکر بوده و طراحی شده است. وقتی خانمی به ظاهر ایرانی اما خود فروخته و وطن فروش آن ور دنیا شروع می کند به شستشوی مغزی دادن برخی افراد ساده لوح و می گوید: دوربین ما اسلحه ما، این کارها باب می شود. یکسری نمی دانند این خانم کی است و چرا آنجا نشسته است؟ خودمان را به جان خودمان انداخته و یک جنگ روانی بی اعتمادی به خودمان و فضای ناامنی که همه جا به دنبال ما هستند را به وجود آورده است.

چطوری بعضی به خودشان اجازه می دهند نقش مادری را با نگهداری از سگ مقایسه کنند!؟ |  عملهای زیبایی به بازیگر لطمه می زند
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳