جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی

آخرین فیلم اصغر فرهادی در آمریکا اکران می شود

سینمای آمریکا به دلیل تعداد تولید فیلم بالایی که دارد و با توجه به این موضوع که این کشور قطب اصلی سینمای جهان به شمار می رود دارای سالن های سینمایی بسیاری است که فیلم های ساخت این کشور را نمایش می دهند. این موضوع باعث شده که شانس اکران فیلم های خارجی در این کشور پائین باشد و فیلم های خارجی که در آمریکا شانس اکران را از طریق پخش کننده های این کشور یا پخش کننده های بین المللی پیدا می کنند باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که شانس اکران فیلم های خارجی که محصولات کشورهای غیرانگلیسی زبان هستند در آمریکا پائین است.

حالا آخرین ساخته فیلمساز مطرح ایرانی این موقعیت را پیدا کرده که در آمریکا اکران شود.

به گزارش Deadline، آخرین ساخته اصغر فرهادی به نام "همه می دانند" (Everybody Knows) که در جشنواره کَن امسال هم به نمایش درآمد این شانس را پیدا کرده که در تعدادی از سینما های آمریکا به نمایش دربیاید.

آنطور که این وب سایت خبری گزارش داده، آخرین ساخته فرهادی قرار است در ماه فوریه 2019 در آمریکا نمایش معدودی داشته باشد. "همه می‌دانند" نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درآمد. این فیلم یکی از فیلم هایی بود که از سوی اسپانیا شانس معرفی به جوایز اسکار امسال را در بخش بهترین فیلم خارجی زبان داشت اما در نهایت فیلم قهرمانان (Champions) به عنوان نماینده اسپانیا معرفی شد.

آخرین ساخته فرهادی با هزینه 11 میلیون دلاری ساخته شده و تا کنون در حدود 7.8 میلیون دلار فروش جهانی داشته است.


تونل سینما: از اکران فیلم اصغر فرهادی در آمریکا تا احتمال ساخت قسمت سوم دِدپول

جشنواره مصری به دنبال جذب مخاطب بیشتر

صنعت سینما در جهان عرب به دلیل استقبالی که مردم کشورهای عربی از فیلم های سینمایی دارند از جمله پدیده های فرهنگی به شمار می رود که مورد اقبال مردم این کشورها است. در این میان کشورهایی مانند مصر، الجزایر، مراکش و تونس به دلیل نزدیکی بیشتر با اروپا به شدت تحت تاثیر فیلم ها و هنرمندان اروپایی قرار داشته اند و این امر باعث شده که ساخته های سینمایی این کشورها به خصوص مصر، در میان کشورهای خاورمیانه از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد.

از ۱۹۰۸ تاکنون، بیش از ۴۰۰۰ فیلم کوتاه، بلند و مستند در کشورهای عرب‌زبان ساخته شده که سه‌چهارم آن، مصری بوده‌اند. از کارگردانان مشهور مصری می‌توان به سعید مرزوق و یوسف شاهین اشاره کرد. ضمن اینکه جشنواره فیلم قاهره در کنار جشنوراه فیلم ابوظبی جز بزرگترین و مطرح ترین جشنواره های فیلم در کشورهای عربی هستند.

حالا یکی از جشنواره های فیلم مصر تلاش دارد که خود را از سایه جشنواره فیلم قاهره بیرون بیاورد و خود تبدیل به یکی از جشنواره های بزرگ در بین کشورهای عربی شود.

به گزارشvariety، جشنواره فیلم الجونة El Gouna)) که در منطقه تفریحی به همین نام شناخته می شود جایزه نقدی خود را برای پروژه های عربی دو برابر کرده است تا این موضوع بتواند این جشنوراه را در جایگاه بالاتری در بین جشنواره های منطقه خاورمیانه قرار دهد.

آنطور که انتشال ال تمیمی (Intishal Al Timimi) مدیر هنری این جشنواره گفته تنها معیار ما این است تنها محصولات سینمایی با کیفیت خاورمیانه در این جشنواره به نمایش در بیاید.


تونل سینما: از اکران فیلم اصغر فرهادی در آمریکا تا احتمال ساخت قسمت سوم دِدپول

اکران قسمت جدید دِدپول در کریسمس ؟!

یکی از قوانین نانوشته در صنعت فیلمسازی و در مورد ساخت دنباله های سینمایی این است که فاصله بین فیلم اصلی و دنباله آن نباید از مدت معینی بیشتر شود. این موضوع به این دلیل است فاصله طولانی باعث خواهد شد که داستان و اتمسفری که در کنار اکران فیلم وجود دارد به مرور زمان فراموش خواهد شد و تهیه کندگان فیلم باید وقت و هزینه بیشتری برای تبلیغات فیلم در نظر بگیرند. هرچند این موضوع استثناعاتی مانند ترمیناتور دارد که فیلم اول در سال 1984 اکران شد و دنباله های ان در سال های 1991 و 2003 اکران شدند.

حالا تهیه کنندگان فیلم ابر قهرمانی دِد پول (Deadpool) که قسمت دوم آن امسال بر پرده سینما ها به نمایش درامد به دنبال ساخت قسمت سوم این فیلم هستند.

به گزارش The Playlist، مسئولان کمپانی فاکس قرن 20 اعلام کرده اند که بر روی ساخت دنباله ای برای این فیلم هستند تا بتوانند آن را در کریسمس امسال به نمایش دربیاورند.

هنوز از جزئیات این فیلم اطلاعاتی در دست نیست اما به نظر می رسد در صورت بروز این اتفاق، تاریخ اکران فیلم "آلیتا: فرشته نبرد (Alita: Battle Angel) تغییر پیدا می کند و به تابستان سال آینده موکول می شود.

مالیات سنگین، علت غیبت ستاره سینمای چین

بروز مشکلات مالیاتی برای برخی از بازیگران در صنعت سینما یکی از مشکلاتی است که برای برخی از ستارگان ممکن است به وود بیاید. در واقع درآمد های بالایی که بازیگران سینما در سال های اولیه فعالیت خود به دست می آورند برای برخی از این افراد چندان وسوسه انگیز است که در همان ابتدا شروع به خرج های گاها بی رویه این پول ها می کنند و در کنار عدم وجود یک مدیر مالی یا مشاور مالی این موضوع باعث بروز مشکلات بسیاری برای این افراد به خصوص در سال های بازنشستگی خواهد شد.

در تاریخ سینما نمونه های ورشکستگی در بین بازیگران سینما بسیار دیده شده است. مارلون براندو در سال های آخر فعالیت خود برای جبران ضرر های مالی و ریخت و پاش های بی رویه خود مجبور به بازی در فیلم های ضعیفی مانند جزیره دکتر مورو (1995) شد و ورشکستگی مالی وی تا جایی پیش رفت که شایعاتی در مورد کارتن خواب شدن وی و تلاش برای فروش مجسمه های اسکار براندو منتشر شد. جانی دپ هم به دلیل هزینه های ماهیانه بسیار زیاد خود و یک طلاق پر هزینه نامش در بین بازیگران ورشکسته هالیوودی آمده است.

حالا یک بازیگر مطرح سینمای چین که در حدود 3 ماه از دید رسانه ها و عموم غیب بود حالا با اتهام فرار مالیاتی مواجه شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اولین خبرها بعد از مدت ها بی خبری از فان بینگ بینگ (Fan Bingbing) بازیگر مطرح چینی که در حدود سه ماه پیش از دید عموم پنهان بود روز چهارشنبه منتشر شد. این بازیگر مطرح سینمای چین که شایعات بسیاری در مورد زندانی شدن به دلیل مواضع سیاسی در موردش شنیده می شد حالا به طور رسمی با اتهام فرار مالیاتی رو به رو شده است.

ستاره فیلم ایکس مِن (X-Men: Days of Future Past) آنطور که خبرگزاری شینهوآ چین گزارش داده با مالیات 470 میلیون یوآنی از سوی دولت چین مواجه شده که این مبلغ ممکن است به حدود 100 میلیون دلار برسد.

خود بینگ بینگ در پیامی که در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر کرده با عذرخواهی از هوادارانش گفته است:" من کشورم را که پرورشم داده بود نا امید کردم، جامعه ای که به من اعتماد کرد نا امید کردم، من طرفدارانم را که دوستم داشتند نا امید کردم.

تونل سینما: از اکران فیلم اصغر فرهادی در آمریکا تا احتمال ساخت قسمت سوم دِدپول
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲