پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۳  |  Thursday, 13 February 2025

دیباچه

کد خبر: ۴۷۶۷۴
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
سیروس الوند که از اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار است بیان کرد که هیچ فشاری روی اعضای این هیات برای معرفی یک فیلم خاص به اسکار وجود ندارد.

به گزارش دیباچه، سیروس الوند که از اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار است درباره چگونگی انتخاب فیلم ها گفت: نکته ای که لازم است بدان اشاره کنم این است که در این مدتی که در هیات هستم بیشترین فشار از سوی رسانه ها برای انتخاب فیلم ها وارد می شد وگرنه هیچ فشار دیگری برای انتخاب فیلم خاصی وجود ندارد.

سیروس الوند: رسانه ها بیشترین فشار را برای انتخاب نماینده ایران در اسکار وارد می کنند

وی افزود: تنها مسئولی که ما در این مدت دیدیم علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود که او هم هیچ فشاری برای انتخاب فیلمی وارد نکرد، اما برخی رسانه ها تنها به دنبال فضاسازی هستند برای مثال عده ای تیتر زده بودند که اراده ای وجود داشت که فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» انتخاب نشود در حالی که این فیلم اصلا اکران نشده است و طبق مقررات نمی تواند به اسکار معرفی شود.

الوند تاکید کرد: ما تمام فیلم هایی را که از مهرماه سال ۹۵ تا زمان مقرر اکران شده اند بررسی کردیم و همه فیلم ها در لیست ما بودند. ما درباره هر فیلمی که حتی یک طرفدار داشت نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم برای مثال در جلسات ما نام فیلمی آورده شد که از بین ۹ نفر از اعضا تنها یک نفر آن را قبول داشت و ما به خاطر آن یک نفر درباره آن فیلم بحث کردیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: بعضی از فیلم ها را برخی از اعضای کمیته تماشا نکرده بودند به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه بهتر و درست تر ما آنها را به نمایش گذاشتیم. گاهی نیز سی دی این فیلم ها را به خانه می بردیم و به تماشای آنها می پرداختیم تا به یک لیست ۱۰ تایی رسیدیم. در واقع می شود گفت ۱۰ درصد از فیلم هایی را که دیده ایم در فهرست اولیه اعلام کردیم.

الوند در پایان اظهار کرد: ما حدود ۱۰۵ فیلم را دیدیم و درباره آنها بحث کردیم این در حالی است که برخی می گویند چرا «خانه پدری» در لیست اولیه وجود ندارد در حالی که سال ساخت این فیلم مربوط به تاریخی که عنوان کردم نیست. برخی قوانین را نمی دانند و نظر می دهند آنهم در شرایطی که این قوانین ربطی به ما ندارد و ما باید طبق مصوب اسکار به انتخاب آثار بپردازیم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون به دیباچه گفت؛

من هم باید شمشیر خودم را برای دفاع از سینمای اجتماعی زمین بگذارم و فیلم بسازم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با آریا عظیمی نژاد، آهنگساز مطرح کشورمان

استعداد‌های عصر جدید، وضع مالی شان خیلی خوب شده است!

۱۲:۳۳  -  ۲۰ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با فرزین محدث بازیگر فیلم سینمایی «آنتیک»

جسارت، باعث خلاقیت می‌شود / کاراکتری که من آن را ایفا کردم، شخصیت خاص و عجیب و غریبی دارد!

۱۱:۳۶  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد افشار، کارگردان سریال گاندو

هیچ مشکلی با حسن روحانی ندارم، آنچه گفتم واقعیت تاریخ بود!

۱۹:۳۱  -  ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

امیدوارم ژانر اجتماعی دوباره احیا شود / دغدغه من بیان موضوعات تنهایی و عشق است!

۱۲:۰۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد یحیوی

خودم را در تئاتر پالایش میکنم / جنجال حاکم بر سینما، ما را از موضوع فرهنگ و هنر دور کرده است !

۲۱:۱۷  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با پژمان بازغی

انگارخیلی از سبک‌های سینمایی در ایران منسوخ شده است / خاطره بازی با فیلم های سال های دور جشنواره

۱۸:۰۲  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
مجید مظفری بازیگر پرآوازه سینمای ایران به دیباچه گفت؛

نزدیک به یک سال، مو و ریش هایم را نزدم و ۱۲ کیلو چاق شدم!

۰۹:۰۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
غزل شاکری بازیگر فیلم سینمایی « رها » به دیباچه گفت؛

این اطمینان برای من حاصل شد که «رها» از یک خطی نمی‌تواند پایین‌تر باشد!

۱۸:۳۰  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با صمد طاهری، نویسنده مجموعه داستان کوتاه «آن پریزاد سبزگوش»

تا سوژه‌ای به عواطف من چنگ نزند، سراغ نوشتن آن نمی‌روم/ به روند داستان‌نویسی در ایران خوشبین هستم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
شهاب حسینی به دیباچه گفت؛

«رها» با یک سوم هزینه های مرسوم تولید شده است !

۱۸:۱۳  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با ارسطو خوش رزم، بازیگر سینما و تلویزیون

توجه به لهجه مازندرانی در سریال پایتخت، کار را برای بازی من در «بازی خونی» سخت و وحشتناک کرد!

۱۲:۱۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار