شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۰۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
علیرضا تابش اعلام کرد در ساخت سالن‌ها اولویت باید با سالن‌هایی باشد که نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان را مورد نظر دارند.

به گزارش دیباچه، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برنامه‌ریزی‌های سینمای کودک و نوجوان جز با ورود سرمایه‌ها و تامین مالی جدید، اجرایی و محقق نمی‌شود. این سرمایه‌گذاری هم انجام مسئولیت اجتماعی و هم بازگشت سرمایه را به دنبال دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:ارتقای متن فیلمنامه‌ها مدنظرمان است

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با ارزیابی کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره بیان کرد: خوشحالم که اصفهان میزبان دوباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان است. استقبال پرشور مردم و رونق سینمایی این روزهای اصفهان مورد پسند مخاطبان و مسئولان جشنواره است.

وی افزود: از لحظه‌ای که یک فیلمنامه را می‌خوانیم تا زمانی که ساخته و بازبینی می‌شود، همیشه این دلهره را داریم که این اثر با مردم ارتباط برقرار می‌کند یا نه. خوشبختانه روند جشنواره امسال این استقبال را تایید می‌کند. امیدوارم فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره به اکران عمومی برسند.

تابش درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اکران عمومی آثار سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: در دوره جدید توانمندسازی سینمای کودک و نوجوان در بخش خصوصی مورد توجه مدیران سینما خواهد بود. تا زمانی که یک بخش خصوصی دلسوز و کارآمد نتواند فعالیت خود را در سینما با قدرت انجام دهد، با محصولات سفارشی و بی مخاطب رو به رو خواهیم بود بنابراین رویکرد اصلی حمایتی ما، در حمایت از بخش خصوصی‌ای خواهد بود که دغدغه تولید فیلم کودک و نوجوان را داشته باشد.

وی با اشاره به سایر رویکردهای حمایتی دولت از سینمای کودک و نوجوان ادامه داد:‌ در ساخت سالن‌ها اولویت باید با سالن‌هایی باشد که نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان را مورد نظر دارند. این رویکرد جهت‌دهی سینماگران را روشن خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین خاطرنشان کرد: ارتقای متن فیلمنامه‌ها بی‌تردید مدنظرمان است. اگر چرخه حیات طبیعی سینمای کودک و نوجوان به جریان بیفتد، همزمان با تولید و پیش تولید به بهبود شرایط اکران نیز می‌توان اندیشید، همچنین باید به تعاملات بین‌المللی و حضور در بازارهای جهانی توجه کرد. بدین ترتیب در یک فرآیند چند ساله شاهد تحول عرصه سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود. این اتفاق، تاثیر خود را بر زنجیره اکران فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد گذاشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های سینمای کودک و نوجوان جز با ورود سرمایه‌ها و تامین مالی جدید، اجرایی و محقق نمی شود. این سرمایه‌گذاری هم انجام مسئولیت اجتماعی و هم بازگشت سرمایه را به دنبال دارد. نکته دیگری که نباید از آن غفلت کرد، لزوم همگرایی بین نهادهای فرهنگی و همکاری‌های بین دستگاهی است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار