چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
گفتگو با کارگردان فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه»
کارگردان فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه »که نخستین محصول مشترک برون مرزی به حساب می آید از دلایل اکران دیر هنگام فیلمش گفت.
فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» یکی از آثار سینمایی دیر اکران شده ای است که پس از 9 سال در گروه سینماهای هنر و تجربه به روی پرده سینماها رفته است. 

محمدمهدی عسگرپور: اکران دیرهنگام نتیجه اختلاف میان تهیه کنندگان فیلم بود!

 محمدمهدی عسگرپور کارگردان این اثر سینمایی که تاکنون چند مسئولیت مهم  مدیریتی نیز داشته است،  درباره اکران دیر هنگام فیلمش به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: ازآنجایی که  فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» محصول مشترک ایران و فرانسه است، دو تهیه کننده داشت که از همان ابتدا بر سر موضوعاتی با هم اختلاف نظر داشتند. 
 
عسگرپور افزود:اختلافات موجود، پس از تدوین فیلم نیز ادامه پیدا کرد وحل و فصل آن دوسالی زمان برد. پس از آن آقای تخت کشیان باید برای اکران فیلم همت می کرد تا فیلم با چنین تأخیر طولانی مدتی مواجه نشود. 

 محمدمهدی عسگرپور در پاسخ به این سوال که تأخیر چند ساله در اکران چقدر فیلمش را تحت تأثیر قرار داده و از حساسیت موضوع، قصه و محتوای آن کاسته است گفت: از آنجایی که فیلم «هفت و پنج دقیقه» اثری اجتماعی است و به زندگی آدمهای امروز می پردازد تاریخ مصرف ندارند و مشمول زمان نمی شود . 

وی تأکید کرد: مزیت پرداختن به موضوعات انسانی این است که همیشه به روز هستند و هر آدمی با هر نژاد و زبان و فرهنگی آنرا می فهمد و با آن ارتباط برقرار می کند؛ که فیلم «هفت و پنج دقیقه» نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

عسگرپور با اشاره بر اینکه فیلم «هفت و پنج دقیقه» نخستین محصول مشترک ساخته شده در خارج از ایران است گفت: جدا از راحت یا سخت بودن تولید آثار سینمایی در خارج از کشور، تفاوت هایی میان شیوه تولید در ایران و خارج از ایران وجود دارد که اگر درک نشود فیلم با مشکل مواجه خواهد شد و خروجی خوبی نخواهد داشت! 

کارگردان فیلم سینمایی «قدمگاه» ، درباره  کیفیت اجرایی گروه سینماهای «هنر و تجربه» گفت: اینکه فیلمهای بیشتری فرصت اکران پیدا می کنند و دیده شوند اتفاق خوبی است؛اما به نظرم گروه سینماهای «هنر و تجربه» در سالهای آغازین موفق تر عمل می کرد و سیستم اجرایی قوی تری داشت، در حالیکه الآن اینگونه نیست و نوعی بی انگیزگی در نوع مدیریت و اجرای آن احساس می شود و انگار به اتفاقی روزمره تبدیل شده است. 

محمد مهدی عسگرپور در پایان از اکران فیلمش در گروه سینما «هنر و تجربه» اظهار رضایت کرد. 
فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» اثری است به نویسندگی فرهاد توحیدی که رضا کیانیان و رضا عطاران بازیگران ایرانی آن هستند و قصه آن درباره زندگی سه زن است که در آستانه فروپاشی روحی و خودکشی اند. 

این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان درگروه سینماهای «هنر و تجربه» به روی پرده است و به روزهای پایانی اکران نزدیک می شود. 
 
 
محمدمهدی عسگر پور تهیه کننده و کارگردان سینما،علاوه بر ساخت چند فیلم که «قدمگاه» شاخص ترین آنهاست، تاکنون چند مسئولیت مهم در عرصه سینما داشته است؛ او مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بوده و سرپرستی مرکز سینمای تجربی به عهده داشته  و مدتی مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه دوم بوده است. عسگر پور همچنین دبیر هفدهمین و هجدهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و دبیر دوره های بیستم و بیست و یکم جشنواره فیلم فجر بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار