جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
مراسم تودیع و تقدیر از دکتر حجت الله ایوبی رییس سابق سازمان سینمایی عصر روز دوشنبه 23 اسفندماه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه مراسم تقدیر و خداحافظی از ایوبی، عصر روز گذشته ۲۳ اسفند ماه، با حضور جمعی از سینماگران و مدیران در موزه سینما برگزار شد؛ نشستی که خبر تاسف برانگیز مرگ علی معلم نویسنده، پژوهشگر و منتقد سینما روند آنرا تحت تاثیر قرار داد، هر چند این خبر تا پایان مراسم  اعلام نشد!

در این مراسم حجت الله ایوبی گفت: با اینکه دلم می خواهد ساعتها با شما صحبت کنم اما دلم نمی آید زیاد وقت شما همکاران را بگیرم و از شما بابت حضورتان تشکر می کنم.

رییس سابق سازمان سینمایی در ادامه گفت: در ابتدای فعالیتم در سازمان سینمایی کتابی چاپ کردم و از برخی هنرمندان خواستم بیابند و درباره آن صحبت کنند؛ در آن مراسم، بعد از سخنان رخشان بنی اعتماد از اینکه او را دعوت کرده ام دلم لرزید زیرا او درمراسم هیچ مدیری شرکت نکرده است؛ لذا همانجا از خدا خواستم نزد چنین اشخاصی آبرویم را حفظ کند. حال نیز خدا را شکر می کنم که همه چیز خوب برگزار شده است.

ایوبی ادامه داد: به هرحال ما باید سینما را از بن بست دولتی خارج کنیم و آن را به مردم بسپاریم؛ زیرا هدف ما آشتی دادن مردم با سینماست و تا حدودی به آن رسیده ایم؛ هرچند سینمای مردمی توانایی این را دارد که سینمای هنری را کمرنگ کند و حتی آن را از بین ببرد، که سینمای هنر و تجربه برای جلوگیری از این اتفاق شکل گرفته است.

حجت الله ایوبی با تأکید بر اینکه جشنواره جهانی فجر بهتر از دوره های پیش برگزار خواهد شد، گفت: برای خانه سینما از هیچ کوششی دریغ نکرده ام؛ هرچند در خیلی از موارد، از جمله در حوزه اکران نتوانسته ام آنگونه که باید برخی از مشکلات را حل کنم؛ اما با این حال در این سالها تمام قد از شما سینماگران دفاع کرده ام.

ایوبی در پایان سخنانش از اهالی رسانه تشکر کرد و آنها را افرادی نجیب و فهیم خواند.

مراسم خداحافظی حجت الله ایوبی برگزار شد

گفتنی است در طول مراسم، تعدادی از هنرمندان، از جمله فاطمه معتمد آریا، رسول صدر عاملی، مهدی کرم پور، دکتر ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درباره ایوبی سخن گفتند و از ویژگی های خوب او گفتند.

در این میان، محمد مهدی حیدریان رئیس جدید سازمان سینمایی نیز گفت: از همسر آقای ایوبی تشکر کنم؛ زیرا او سختی‌های زیادی کشیده و شرایطی را فراهم کرده تا حجت ‌الله ایوبی طی این سالها بتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد؛ البته حجت الله ایوبی در سینما خواهد ماند زیرا هر کس وارد سینما شد از آن خارج نمی‌شود.

در پایان این مراسم، منوچهر شاهسواری از محمد حیدری، علیرضا تابش، مصطفی ابطحی، دکتر شعرباف از دانشگاه مطالعات جهان، دکتر حسینی از مدرسه ملی سینما دعوت کرد و آنها نیز هدایایی را به حجت الله ایوبی اهدا کردند؛ تا به این وسیله از او تقدیر کنند.

لازم به ذکر است، محمدعلی موحد مولوی شناس بزرگ ادبیات و حبیب ایل بیگی، مسعود کیمیایی، مهتاب کرامتی، داریوش اسدزاده، لادن طاهری، احمد امینی، امیرحسین علم‌الهدی، رخشان بنی اعتماد، علیرضا رضاداد،‌ ناصر ملک مطیعی برخی از هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار