سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در گفتگوی دیباچه با مدیر تولید سینما و تلویزیون عنوان شد:
وحید مرادی گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.

مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲