«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسهها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.
مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.
وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.
وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.
مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسهها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.
مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.
وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.
وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.
مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.