شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۴  |  Saturday, 25 October 2025
کد خبر: ۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در گفتگوی دیباچه با مدیر تولید سینما و تلویزیون عنوان شد:

چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وحید مرادی گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.

مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
مطالب برگزیده
سرنوشت پدر برای پسر تکرار شد

امید جهان، خواننده محبوب بوشهری درگذشت

۱۴:۵۳  -  ۲۲ شهريور ۱۴۰۴
مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی کشور در گفت‌و‌گو با دیباچه مطرح کرد؛

هنر تئاتر در ایران سابقه‌ای چند هزار ساله دارد/ رویداد‌های هنری و فرهنگی بزرگ از شهر‌های کوچک شروع می‌شوند

۱۴:۴۶  -  ۲۲ شهريور ۱۴۰۴
گفت‌و‌گو دیباچه با نویسنده کتاب «پاسیاد پسر خاک»

«پاسیاد پسر خاک»، رمان، داستان بلند و خاطرات شفاهی نیست!

۰۷:۳۰  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
رامبد جوان با "کارناوال" کاری کرد، کارستان؛

خبری از آثار طنز قوی در صدا و سیما نیست! روان مردم را جدی بگیرید!

۰۸:۰۰  -  ۰۴ شهريور ۱۴۰۴
گفت‌و‌گو دیباچه با معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

تحقق عدالت آموزشی، مهم‌ترین هدف نظام آموزشی است!

۱۶:۵۶  -  ۰۳ شهريور ۱۴۰۴
گفتگو دیباچه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی

مشهد مقدس آماده میزبانی از میلیون‌ها زائر در دهه پایانی ماه صفر می‌شود

۱۹:۱۷  -  ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با دیباچه مطرح کرد:

حضور ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین پیش‌بینی می‌شود/ کاهش میزان تماس‌های مردم با ۱۱۵ در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه

۱۱:۴۹  -  ۰۸ مرداد ۱۴۰۴
یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با دیباچه:

شنیدن قصه، یکی از نیازهای همیشگی کودکان و نوجوانان است/ کار قصه‌گو نگهداری و نگهبانی از زبان فارسی است

۱۹:۵۶  -  ۲۸ تير ۱۴۰۴
عضو تیم ملی اسکیت در گفت‌و‌گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

در مسیر قهرمانی هیچ‌وقت عقب ننشستم؛ در دل جنگ تمرین را رها نکردم

۱۹:۵۱  -  ۲۸ تير ۱۴۰۴
کاپیتان تیم ملی واترپلو در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

رسیدن به صدر جهان سخت است/ با یک بازی بیشتر دومین گلزن برتر آسیا می‌شدم

۱۳:۰۴  -  ۲۴ تير ۱۴۰۴
اشکان ممبینی از کارشناسان چهره و شاخص مسائل بین‌الملل به دیباچه گفت؛

تلاش‌های نظامی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، نمی‌تواند اراده ملت را در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشورمان متوقف کند

۲۲:۲۴  -  ۱۵ تير ۱۴۰۴
عضو تیم ملی کشتی آلیش بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دو طلای آسیا نقطه اوج کارنامه‌ام بود/ ‏طلای جهانی را هدف گرفته‌ام

۱۷:۴۹  -  ۰۸ تير ۱۴۰۴