پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳  |  Thursday, 21 November 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در گفتگوی دیباچه با مدیر تولید سینما و تلویزیون عنوان شد:
وحید مرادی گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.
چرا در زمان مدیریت سرافراز در صداوسیما بیکاری سریال‌سازان زیاد شد؟

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.

مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.«وحید مرادی» مدیر تولید سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درباره فعالیت در فضای ایجاد شده پس از تغییر مدیریت سازمان صداوسیما و کار کردن در دوره قبلی گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بسیاری از سریال سازان بیکار شده بودند چراکه تعداد کارها کم شده بود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع با ذکر مثالی بیان کرد: برای مثال در آن دوره، چندین بار اجازه تولید سریال «لیسانسه‌ها» را به دلیل وجود مرکزی با عنوان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سیما ندادند. این مرکز برای ارائه مجوز ساخت و برآورد هزینه ها، فیلمنامه سریال ها را از سکانس آغازین تا پایانی می خواستند و چون عموماً سریال ها در ابتدای کار، همه فیلمنامه شان آماده نیست، امکان کار کردن از بین می رفت و بالطبع سریال سازی نیز کمتر شد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «زاپاس» خاطرنشان کرد: این مساله در حالی بود که موفقیت سریال های روتین در دوره های گذشته به مراتب بیشتر از این روش بود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای علی عسکری قول تولید داده شده و سیاست بر پایه تولید آثار بیشتر گذاشته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در دوره آقای علی عسکری گرفته شده است که اگر جامه عمل پوشیده شود، دوره مدیریتی خوبی را شاهد خواهیم بود.
مدیر تولید سریال «لیسانسه ها» در توضیح عملکرد سریال سازی در دوره قبلی و جدید اظهار کرد: در دوره مدیریت آقای سرافراز سریال ها با ارائه فیلمنامه کامل، دقیقه ای 5 میلیون تومان برآورد می شد که عملاً با شکست مواجه شد. در دوره جدید سیاستگذاری بر اساس است که پروژه ها با بودجه کم و دقیقه ای 2 و نیم میلیون پرداخت شود تا افزایش تعداد آثار و عوامل نیروی انسانی را سبب شود.

وی تاکید کرد: اگر در روش جدید نیز پرداخت هزینه ها به عوامل به موقع نباشد، عملاً این روش هم با شکست روبرو می شود که برای «لیسانسه ها» نیز با این موضوع روبرو شده ایم.

مرادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازگشت سرمایه از یک سریال در دوره مدیریت جدید چگونه است، گفت: الان بودجه های سریال سازی را کمی پایین آورده اند اما در هر حال در عایدی از یک سریال باخت وجود ندارد و قطعا بُرد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

شرکت ۷۰ طرح از ۱۹ استان در نمایشگاه جشنواره خوارزمی/منتخبین جشنواره، بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند!

۰۹:۰۰  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ما با کلاس‌های آزاد در دنیا ارتباط داریم/ سعی داریم با وزارت علوم همکاری داشته باشیم، اما این همکاری تاکنون رضایت بخش نبوده است!

۲۰:۴۲  -  ۲۹ آبان ۱۴۰۳
مجید اسماعیلی، نوازنده پیشکسوت ویولنسل در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ارکسترهایی که در کشورمان برگزار می‌شوند، هم ردیف ارکستر های کشور های دیگر هستند!

۱۴:۱۵  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با دیباچه خبر داد؛

نمایش گرگوربافی و تراش صدف‌های دریایی در نمایشگاه ملی صنایع دستی/ بندرلنگه به‌عنوان شهر ملی گلابتون، شناخته شده است

۱۳:۰۲  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با استاد فرهاد فخرالدینی، بنیان گذار ارکستر ملی ایران

عرصه موسیقی نیازمند حمایت دولت است و نباید به آن آسیب بزنند! / تِم سازی نمی‌تواند یک اثر موسیقایی را فاخر کند!

۲۰:۲۴  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگوی دیباچه با مهدی وثوقی راد، بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون

برخی از نمایش‌های روی صحنه، اصالت و پختگی لازم را ندارند/ آخرین خبرها از پروژه جدید نیما جاویدی!

۱۳:۲۱  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
" گالری آرت پرشیا " میزبان هنرمند معاصر کشورمان شد؛

شگفتی نمایشگاه انفرادی آثار استاد "جلیل خلیلی" و هنری که باید دیده شود!

۲۰:۰۴  -  ۲۲ آبان ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار