جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
در اولین نشست رسانه ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد؛
در اولین نشست رسانه ای صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قریب به دو ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، سید رضا صالحی امیری وزیر فر هنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز نخستین نشست خبری خود را با اصحاب رسانه را در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار کرد.

عملیاتی شدن دیدگاه رهبری در زمینه اعتدال فرهنگی/ خط قرمزهای نشر و سینما/نظر وزیر در مورد شجریان و کاناپه

وزیر ارشاد سخنان خودش را با تسلیت گویی به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه آغاز کرد و گفت: امیدوارم که گفتمان و مسیر همگان فاطمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پس از گذشت ۱۰۰روز از حضورش در این سمت بر خود واجب می دانسته که به مردم گزارش عملکرد دهد، با اشاره به رویکردهایش گفت: گفتمان ما در ادامه گفتمان مقام معظم رهبری که همان اعتدال فرهنگی است و عقلانیت فرهنگی، انسجام فرهنگی، دیانت فرهنگی، تنوع فرهنگی چهار شاخصه آن است.

صالحی امیری افزود: معتقدیم با جنجال نمی شود کار فرهنگی کرد بنابراین حفظ ثبات فرهنگی در دستور کار ما است و شما اهالی رسانه ما را در این هدف همراهی کنید.

وی افزود: در حوزه موسیقی توجه به موسیقی محلی و بومی و در حوزه هنر، توجه به هنر بومی جزو سیاست های ما در زمینه عدالت فرهنگی است .تجمیع منابع و فرصت ها و جشنواره های فرهنگی در تهران ناعادلانه است لذا توزیع عادلانه منابع فرهنگی در تمام کشور رویکرد دیگرمان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گفتگوی فرهنگی امر دیگری است که من بر آن تاکید دارم و برای رسیدن به اعتدال فرهنگی باید به گفتگو برسیم. هدف گفتگو ایجاد فضای عقلانی و اعتدال است و بدون گفتگو وفاق فرهنگی ایجاد نمی شود.

وی همچنین تأکید کرد:ما به همه نحله‌های فرهنگی احترام می‌گذاریم و همه گرایشات فرهنگی در دایره انقلاب اسلامی از حقوق برابر برخوردار هستند.

صالحی امیری ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی فعال تر می شود و به ویژه این شورا در استانها فعال می شود.

وزیر ارشاد با تأکید بر اصل پرهیز از تصدی گری گفت: این اصل را به صورت جدی دنبال می کنیم و امور را به صنوف واگذار می کنیم. در طول برنامه ششم همه امور اجرایی فرهنگ و هنر را به صنوف واگذار می کنیم و سیاستگذاری، حمایت و نظارت برعهده ما می ماند. معاونت مطبوعاتی ما نیز همین اهداف را دنبال می کند.

ما در حال نهایی کردن سازمان نظام رسانه ای در دولت هستیم که به مجلس برود

صالحی امیری با تاکید بر تلاش برای احساس امنیت فرهنگی گفت: ایجاد امنیت بیان و قلم وظیفه ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تدوین نظام های صنفی برای هنر و رسانه در دستور کار است گفت : حوزه اختیارات اصحاب رسانه تقویت می شود و خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی در حال همکاری با ما هستند تا لایحه سازمان نظام هنری را تدوین کرده و به مجلس بفرستیم. دولت آقای روحانی بر اساس وعده انتخاباتی خود به تدریج همه امور را به نهادهای صنفی واگذار می کند که ایجاد دو سازمان نظام هنری و رسانه ای از نمودهای آن است.

وزیر ارشاد در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا شرایط برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان را فراهم می کنید؟ گفت : همه ما آرزوی سلامتی برای ایشان می کنیم و ان شا الله با دعای خیر مردم در ایام فاطمیه با لطف خداوند ایشان شفای عاجل یابند. فکر می کنم الان اولویت همه مردم شفای ایشان است.

وی همچنین درباره جشنواره های فجر امسال گفت: جشنواره های فجر امسال در تراز انقلاب بودند ولی منکر کاستی ها نیستیم. انکار کاستی ها جهل است.

تا نهایی شدن تصمیم کمیسیون فرهنگی دولت هیچ اثری از ایران خارج نمی شود

صالحی امیری در پاسخ به پرسش دیگری درباره دلیل لغو سفر گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج گفت:همکاری با موزه های بزرگ جهان و برگزاری نمایشگاه های خارجی در دستور کار ما است و تفاهم‌نامه هایی هم همچون گذشته امضا و اجرایی می شود. در مورد ارسال آثار گنجینه به برلین یک ابهام حقوقی وجود داشت که من آن را با حقوقدانان بررسی کرده ودرنهایت تصمیم گرفتم تا رفع ابهام های حقوقی این سفر لغو شود.

وی ادامه داد: این مساله را به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع دادیم که رییس این کمیسیون بنده هستم و پس از بررسی و تصویب در این کمیسیون و تصویب در دولت آنگاه درباره این سفر تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی می شود.در این مسیر هیچ‌ نوع فشار وتوصیه ای نبوده و اساسا سیاست دولت عمل قانونی است ولاغیر.

در ادامه باز هم سوالی درباره سفر گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران مطرح شد که صالحی امیری در پاسخ گفت: تمام جزییات این پرونده شفاف است و با ایجاد ابهام مساله را غامض نکنید. تا امروز هیچ اثری از کشور خارج نشده است. وزیر خارجه وقت آلمان در نامه ای به آقای ظریف سلامت این سفر و آثار را تضمین کرد ولی باز هم ما تصمیم گرفتیم در دولت مساله بار دیگر بررسی شود و پرونده در دست بررسی کمیسیون فرهنگی دولت است و تصویب دولت مبنای عمل ما خواهد بود، تا الان دولت هیچ تصمیمی نگرفته و تصمیم دولت برای ما لازم الاجرا است ولی ارسال آثار بخشی از دیپلماسی فرهنگی دولت محسوب می شود.

نه ولنگاری و نه جزم‌اندیشی

سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه این وزارتخانه برای رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: ظلم به بزرگان نظام این است که به جای پرداختن و یافتن پاسخ برای تحقق فرمایشاتشان، از طریق بنر، همایش و سمینار به این مسائل پرداخته شود؛ ما باید نسبت به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، اقدامات عملی انجام دهیم و انجام هم خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما از ابتدا شعار «نه ولنگاری و نه جزم‌اندیشی» بلکه «اعتدال فرهنگی» را عنوان کردیم و معتقدیم به همان میزان که ولنگاری برای حوزه فرهنگ زیان‌آور است، جزم‌اندیشی هم زیان‌آور است. گروهی مسئولیت پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری را دارند که مسئولیتشان، شناسایی دغدغه‌ها، تبیین ابعاد دغدغه‌ها، چگونگی طراحی سیاست‌ها برای رفع دغدغه‌ها و نهایتاً تحقق این سیاست‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به عنوان مثال یکی از دغدغه‌های ایشان در خصوص جشنواره های امسال بود که معتقدم خوشبختانه جشنواره های فجر امسال در تراز فجر و انقلاب اسلامی بود؛ هر چند هیچ‌کس نمی‌تواند منکر کاستی‌های آن باشد. انکار کاستی ها جهل است.

محتوا با وزارت ارشاد صنعت چاپ با وزارت صنعت

با وزارت صنعت معدن و تجارت به تفاهم رسیدیم تا امور زیرساختی به عهده آن وزارت خانه باشد

صالحی‌امیری در پاسخ به سؤال دیگری در مورد امضای تفاهمنامه میان او و وزیر صنعت در رابطه با واگذاری امور صنعتی چاپ به وزارتخانه یاد شده، گفت: چاپ امروز فراتر از حوزه نشر و کتاب به حوزه‌های فعال اقتصادی و دیجیتال هم وارد شده است و بر همین اساس و پس از دو دهه نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدیدی بود. ۱۰ هزار واحد صنعتی در کشور در حوزه چاپ فعالیت می‌کنند و بر اساس تفاهمی که صورت گرفت، قرار شد حوزه محتوا از حوزه زیرساخت، تفکیک شود و ما با پیگیری که انجام دادیم، این تفاهمنامه را با وزیر صنعت امضا کردیم و مقرر شد محتوا کماکان بر عهده وزارت ارشاد باشد و حوزه‌های زیرساختی و صنعتی بر حوزه وزارت صنعت باشد.

وی با بیان اینکه جلساتی برای اجرای این تفاهمنامه تشکیل شده است، گفت: آئین‌نامه مربوط به این تفاهمنامه تا پایان سال تدوین خواهد شد.

از بیش از دوهزار کانون قرآنی حمایت مستقیم می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برنامه‌اش برای تقویت فعالیت‌های قرآنی گفت: در حال حاضر نیازمند انسجام ساختاری در سطوح مدیریتی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی هستیم؛ در حال حاضر ارگان های مختلفی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کنند که یکی از آنها وزارت ارشاد است که ما در این خصوص معاونتی با عنوان «معاونت قرآن و عترت» داریم. همچنین شورایی با عنوان «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، اما آنچه که در حال حاضر در حال انجام است، بر اساس تقسیم کاری است که میان ارگان‌های مختلف مذکور صورت گرفته است، اما ما فراتر از این مسئله نیازمند ساز و کاری برای این حوزه هستیم.

صالحی‌امیری گفت: باید یک سازمان ملی فرابخشی برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور ایجاد شود تا همه فعالیت‌های قرآنی در آن متمرکز شود. در حال حاضر ما از بیش از دو هزار کانون قرآنی در کشور حمایت مستقیم می‌کنیم و در چند سال گذشته هم بیش از هزار کانون مجوز گرفته‌اند. ما همچنین بحث بیمه خادمان قرآنی را در دستور کار داریم و در آینده هم همایش تجلیل از خادمان قرآنی را برگزار می‌کنیم.

وی در مورد فعالیت‌های فرهنگی موازی که توسط دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کشور انجام می‌شود هم گفت: در خصوص جدول ۱۷ و بودجه‌هایی که به نهادها و ارگان‌های خارج از ارشاد داده می‌شود، رویکرد ما این است که تمامی دستگاه‌های فرهنگی در پهنه ایران اسلامی باید حمایت شوند، اما سیاستگذاری باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

بودجه تئاتر دوبرابر می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره وعده افزایش بودجه تئاتر تا رقم ۱۰ میلیارد گفت: تئاتر هنر اصیل و جدی است. سال ۹۱میانگین اجرای تئاتر در تهران در هر شب ۲۰ اجرا بود ولی امسال و قبل از جشنواره تئاتر فجر ۹۰تا ۱۱۰ اجرا بود ولی این شب ها به ۱۲۰تا ۱۴۰ اجرا رسیده است که نشان از توجه جدی نسل جوان به این هنر است.

وی تاکید کرد: این گرایش یک سیاست را بر ما دیکته می کند و آن رویکرد ما در تقویت بودجه تاتر استانها است که در سال ۹۶ دوبرابر می شود و حتما محقق می شود.

مطالبه ما انحصار و تمرکز اجرایی نیست، بلکه مطالبه تمرکز سیاست گذاری داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الان در خود وزارتخانه، دهها نهاد مدنی و صنفی مورد حمایت قرار می‌گیرند و این نهادها در حوزه‌هایی مانند سینما، نشر، چاپ، هنر، تئاتر، موسیقی، کتاب و ... هستند، اما سیاستگذاری‌هایشان توسط معاونت‌های تخصصی خودشان انجام می‌شود. تمرکز فعالیت‌های اجرایی نه ممکن است نه منطقی اما تمرکز سیاستگذاری هم ممکن است و هم ضروری.

وی افزود: اگر مطالبه گری اصحاب رسانه از سطح مطالبه گری اجرایی به مطالبه گری سیاست گذاری برود همه امور به سامان خواهد شد.

خط قرمزهای ما محدود و آثاری که مورد اعمال نظارت قرار می گیرند بسیار ناچیزند

صالحی امیری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ممیزی کتاب گفت: حوزه فرهنگ و هنر، حوزه نرم و از جنس گفت و گو و مذاکره است و از این جهت ما ابا هر گونه سخت گیری مخالفیم. سوء برداشتی که از سخنان من شده بود این است که ما با نظارت و اعمال نظارت مخالفیم.

وزیر ارشاد افزود: تکرار میکنم ما با هرگونه سخت گیری در همه حوزه های فرهنگ و هنر مخالفیم اما با نظارت مخالف نیستیم. بلکه معتقدیم که اهالی فرهنگ و هنر به بلوغ فکری رسیده اند و با خطوط قرمز و زرد نظام آشنا هستند!

وی تاکید کرد: اسلام، انقلاب، امام، رهبری، ایران و وحدت ملی، خطوط قرمز ما هستند. ما امسال تاکنون بیش از ۶۷ هزار مجوز برای کتاب‌ها صادر کرده‌ایم که بیش از ۴۵ هزار عنوان آن چاپ اول بوده است؛ از این تعداد تنها ۵۶ عنوان کتاب اعمال نظارت شدند که دلیل این اعمال نظارت هم این بود که در این آثار تفرقه‌افکنی میان اقوام و همچنین فِرَق اسلامی و عرضه محتوای خشونت‌آمیز صورت گرفته بود.

وزیر ارشاد افزود: از این جهت آثاری که خشونت آرا مورد تشویق قرار می دهد و یا تفرقه انگیز است و یا آثاری که هنجارهای اخلاقی و ارزش های جامعه را مورد خدشه قرار می دهد حتما اعمال نظارت خواهد شد.

توجه جدی به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست بعدی این وزارتخانه را توجه جدی به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: هنرمندان در حوزه سلامت و بیمه درمانی با مشکلاتی رو به رو هستند، در حوزه نشر نیز موضوع مالیات مطرح است، لذا توجه و اهتمام جدی ما به مطالبات از این دست اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهد بود.

صالحی امیری در ادامه با بیان اینکه موضوع تکریم پیشکسوتان را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: توجه به سلامت، امنیت شغلی و معیشت اصحاب فرهنگ و هنر نیز از اولویت‌های ما در این دوره خواهد بود که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

پیام روشن صدور مجوز آلبوم شجریان

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال صدور مجوز برگزاری کنسرت برای شجریان در صورت بهبودی گفت:  با صدور مجوز انتشار آلبوم جدید استاد شجریان پیام روشنی در مورد ایشان به اهالی فرهنگ و هنر داده ایم و آرزوی بهبود و سلامت این هنرمند را داریم.

صالحی امیری با بیان اینکه مسئله موسیقی یک نیاز فرهنگی است، اظهار داشت: موسیقی نیاز نسل جوان است، موسیقی مصرف دایمی نسلی است که انگیزه استفاده از این هنر فاخر را دارد، موسیقی اشکال مختلف همچون بومی، سنتی، آیینی، محلی و پاپ دارد، نمی توان جامعه را از مصرف موسیقی نهی کرد این کار نه عقلانی است نه فرهنگی، جامعه نیاز به نشاط و مصرف فرهنگی دارد، جامعه با موسیقی زیست و زندگی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: موسیقی در ایران دارای مرزهای مشخصی است که این مرز قانون و شرع است، 53 درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی در کشور متعلق به صدا و سیما است، 25 درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی مربوط به موسسات مجاز موسیقی است، 21 درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی دانلود از شبکه های اینترنتی است، یک درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی اجرای زنده است. از این منظر نباید موضوع یک درصد مناقشه شود، این امر را می توان از طریق گفت و گو برحسب چهارچوب های قانونی و شرعی حل کرد. وزارت ارشاد هیچ تغییری در سیاست صحنه ای موسیقی در کشور ندارد. ما معتقدیم موسیقی یک نیاز فرهنگی است.

حذف سخنگو به معنی حذف پاسخگویی نیست

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارشاد دیگر سخنگو ندارد، عنوان کرد: همه معاونان و روسای سازمان ما سخنگو هستند و باید پاسخگو باشند، وزارت ارشاد در شورای معاونان با 22 عضو و 22 تخصص مواجه است، هنوز کسی را که حایز 22 تخصص باشد پیدا نکردیم که بتواند از حج و زیارت، خبرگزاری، فضای مجازی، دیپلماسی فرهنگی، بازی رایانه ای، سینما، تئاتر، موسیقی، نقاشی، شعر، کتاب، نشر، قرآن و امور مساجد به خوبی مطلع باشد. در بدو ورودم تصمیم گرفتم همه معاونت ها سخنگوی دستگاه خود باشند همه معاونت ها تکلیف پاسخگویی دارند سعی می کنم با خبرنگاران نشست داشته باشم، حذف سخنگو به معنای حذف پاسخگویی نیست.

صدور 2500 مجوز در طی سه سال گذشته نشان دهنده باور دولت به تکثر صداهاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سیاست قطعی ارشاد در سال های گذشته شفاف سازی برنامه ها و بودجه ها در مطبوعات بوده است. سیاست ارشاد تقویت رسانه های بومی و محلی، تخصصی و حرفه ای بوده است. در حوزه یارانه با حذف یارانه نشریات و رسانه های دولتی یک پیام روشن به همه دادیم که سیاست ما تقویت رسانه های غیردولتی است. طی آماری که امروز معاونت مطبوعاتی اعلام کرد 76 میلیارد تومان طی چند ماه گذشته یارانه به جامعه بزرگ مطبوعات غیردولتی داده شده است. تا پایان امسال صددرصد تعهدات معاونت مطبوعاتی به رسانه ها تضمین و پرداخت می شود. در هیئت عالی نظارت بر مطبوعات با کمترین چالش مواجه هستیم زیرا جامعه فرهیخته رسانه خود حریم دار فرهنگ هستند ما کمترین مشکل را در حوزه مطبوعات داریم، اصحاب رسانه از مراحل اولیه تکامل گذشته اند و رشد زیادی کرده اند. صدور 2500 مجوز در سال های اخیر نشان می دهد که دولت به تکثر رسانه و صداها باور دارد.

تغییر ضرورت یک سیستم پویاست اما در هیچ حوزه ای در حال حاضر تصمیم به تغییر نگرفته ایم

صالحی امیری با بیان اینکه در وزارت ارشاد ریزش نخواهیم داشت، اظهار داشت: ما گردش خواهیم داشت هر دستگاه برای پویایی باید گردش مدیریتی داشته باشد سیاست ما حفظ ثبات فرهنگی و مدیریتی است اما تغییرات بر اساس ضرورت ها اتفاق می افتد. گردش برای خلاقیت، شکوفایی و پویایی یک ضرورت است. تاکنون در هیچ حوزه ای تصمیم قطعی به تغییر نگرفتیم.

بخش پایانی

در ادامه در پاسخ به سوالات دیگر خبرنگاران نکات مهم دیگری در این نشست مطرح شد که چکیده آنها به شرح زیر است:

· معتقدم در همه حوزه های فرهنگ و هنر باید شفاف سازی مالی صورت پذیرد.

· من هم مانند همه مردم در اختتامیه جشنواره فیلم فجر از نتایج با خبر شدم.

· معتقدم تمامی داوری ها باید عادلانه و بدون دخالت صورت پذیرد.

· باید باور کنیم که در سینما جوان گرایی صورت گرفته است.

· باید به سرعت زیرساخت ها، تکنولوژی و اصناف سینما و در راس آنها خانه سینما تقویت شود و وزارت ارشاد حمایت مدیریت و سیاست گذاری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

· فیلم هایی با مضامین فمنیستی، ترویج خیانت،خشونت و تخریب کننده خانواده مورد تایید ما نیست . این به معنی دخالت نیست بلکه اعلام سیاست های ما است.

· از همه خواسته ایم که ما را نقد کنند اما از تخریب پرهیز کنند.

· دور از شان یک وزیر است که در جزییات کارهای سازمان های دیگر دخالت کند، بنابراین در مورد تغییر کادر یا تعطیلی برنامه هفت نظری نداشتیم اما معتقدیم که این برنامه در راستای تخریب جشنواره حرکت کرد که عملکرد جشنواره به نحوی بود که آنها نتوانستند به خواسته خود دست یابند.

· در ایران رسانه ها مهمترین رسالت را برای شفاف سازی و اطلاع رسانی دارند و در غیاب احزاب وظایف متعددی به عهده دارند. سیاست سه ساله گذشته دولت، شفاف سازی روند صدور مجوزها، تقویت رسانه های غیر دولتی، محلی و تخصصی بوده و هست.

· دستور مستقیم رییس جمهور به بنده تسویه کلیه تعهدات معاونت مطبوعاتی تا پایان سال است.

· ان شاءالله به زودی نتیجه مذاکرات مشاور عالی من و شورای بررسی آقای درویش در رابطه با فیلم رستاخیز توسط این کارگردان اعلام خواهد شد.

· مشکل فیلم «کاناپه» یک مسئله فقهی است و باید بدور از هیاهو بررسی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲