پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
در گفت و گو با دیباچه عنوان شد؛
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر گفت: امسال نصف تعداد سال گذشته و تنها به تعداد ظرفیت سالن کاخ جشنواره کارت صادر کرده ایم و برای این دو روز پر ازداحام هم برنامه هایی داریم.
 وقتی دوست و همکار دیروز که از فردای جشنواره هم کماکان به جرگه همکاران برمی گردد مدیر روابط عمومی رویداد بزرگی باشد، اضطراب گفت و گو دو چندان می شود. خبرنگار است و هزار پرسش و مدیر است و هزار نگرانی، اما به هر حال در این مقطع هر کدام وظایفی داریم که در تلاشیم تا به بهترین شکل آن را به انجام برسانیم. بر همین اساس در آخرین دقایق روز چهارم، به سراغ مدیر محترم روابط عمومی جشنواره فیلم فجر رفتیم که به رغم خستگی و مشغله فراوان با درک عمیقی که از روحیات و شغل خبرنگاری دارد به سوالات ما پیرامون روزهای پر مخاطب جشنواره و مدیریت حضور افراد در برج میلاد پاسخ داد که خواندنی است.



مسعود نجفی:

 «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش خبرنگار سینمایی دیباچه مبنی بر اینکه با توجه به اختصاص برج میلاد به اهالی رسانه، آیا ازدحام جمعیت طی دو روز گذشته ناشی از حضور خبرنگاران است یا خیر، گفت: از ابتدا اعلام کردیم که 2400 کارت برای برج میلاد صادر شده است و گرچه این موضوع طبیعی است که از ظرفیت سالن، کارت بیشتری صادر شود، چراکه خیلی از افرادی که کارت در اختیار دارند به سالن نمی آیند اما ما در مقابل این کار در حد توان مقاومت کردیم.

وی تصریح کرد: اگر 2400 نفری که کارت ورود به برج میلاد را دارند برای تماشای فیلم بیایند، ظرفیت سالن اصلی و بالکن کاملا پر خواهد شد و این احتمال وجود دارد که تعدادی نیز در راهروها بنشینند. البته سئانس هاییشاید یک الی دو سئانس باشد که با این ظرفیت برگزار می شود.


مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه برای اهالی رسانه، 1000 کارت صادر شده است، گفت: بخش دیگر ظرفیت اختصاص به فیلمسازان دارد و  هر فیلمی که اکران می شود با حداقل 15 نفر عوامل به برج می آیند که با احتساب این رقم، تعداد به 900 نفر می رسد. بخش دیگر این کارت ها برای مدیران ارشد سازمان سینمایی و بخش دیگر اختصاص به هنرمندان می شود که مجموع این تعداد حدود 2400 کارت می شود.


وی با تاکید بر اینکه این تعداد کارت صادر شده نسبت به سال گذشته نصف شده است، در مورد نارضایتی برخی خبرنگاران از حضور در بالکن، گفت: در این روزها کمترین میزان نارضایتی را داشتیم و جز شما (با خنده) کسی از ما انتقاد نکرده است اما در واقع  آقای غریب پور مدیر محترم کاخ جشنواره، قانونی را برای برپایی جشنواره در برج میلاد وضع کردند که بر اساس آن، درهای ورودی سالن اصلی پس از آغاز فیلم، بسته شوند و به همین علت خبرنگاران می توانند از بالکن برای تماشای فیلم استفاده کنند.


نجفی خاطرنشان کرد: البته ممکن است درهای ورودی وقتی بسته می شوند، سالن اصلی هنوز صندلی خالی داشته باشد و به همین دلیل من این مورد را به مدیر کاخ جشنواره می گویم تا کمی دیرتر درهای سالن بسته شوند.


وی همچنین گفت: با توجه به اینکه معمولا پنج شنبه و جمعه روزهای تعطیلی است به احتمال زیاد با ازدحام بیشتر جمعیت مواجه خواهیم شد که در این صورت از سالن های کوچک برج میلاد نیز استفاده خواهیم کرد.


این فعال رسانه ای در پاسخ به سوالی درباره کوتاه شدن زمان نشست های خبری نیز گفت: حتما زمان نشست ها نیز باید کوتاه شود چون من خودم این دوران را گذراندم و از سختی ها و مسائل پوشش خبری نشست ها و همزمانی آنها با اکران فیلم ها کاملا اطلاع دارم. به همین دلیل به آقای گبرلو پیشنهاد می دهم که زمان نشست های خبری قدری کوتاه تر شود تا استرس پوشش نشست برای خبرنگاران رفع شود.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیباچه مبنی بر اینکه حضور شما به عنوان یک چهره رسانه ای فعال چه مزایا و معایبی برایتان ایجاد کرد، توضیح داد: از این جهت که همه را می شناسم حسن بود اما از طرفی چون مسلط و آشنا به فعالان حوزه سینما بودم و بسیاری از دوستان را نمی توانستیم در برج میزبانی کنیم و توقعات دوستان را پاسخگو باشم، شاید از معایب بود. علاوه بر خبرنگاران، خیلی از فیلمسازان توقع داشتند که برای اقوام شان کارت صادر کنیم.

مسعود نجفی در پایان، درباره راهکاری برای نهادینه شدن فرهنگ صحیح درخواست ها و کاسته شدن از توقعات غیر اصولی  گفت: من در مقابل این تقاضاها مقاومت کردم و روال صدور کارت را قانونی سپری کردیم. بر این اساس، تعدادی از دوستانی که از حضور در برج میلاد محروم شدند، با توجه به نوع فعالیتشان در پردیس چارسو، موزه سینما و سینماهای دیگر استقرار یافتند و امیدواریم که بتوانیم همین نظم را تا پایان حفظ کنیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳