به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری
دیباچه، نشست خبری فیلم ماجان به کارگردانی رحمان سیفی ازاد پس از اکران در سالن سعدی برج میلاد با حضور کارگردان، تهیه کننده و تعدادی از بازیگران از جمله مهتاب کرامتی، سیما تیرانداز برگزار شد.
پس از صحبتهای گبرلو مدیر نشست رحمان سیفی آزاد گفت: 50 روز فیلمبرداری داشتیم که مانند دیگر کارگردانها استرس خاص خود را داشت اما خوب بالاخره به سرانجام رسید.
عسگرپور نیز درباره چگونگی روند تولید فیلم ماجان گفت:زمان و روند تولید فیلن در حد متعارف سینمای ایران بود و طولانی شدن آن به دلیل به مشکل بازیگران فیلم بود.
این تهیه کننده در ادامه گفت: درسینمای ایران فرقی نمی کند که اثر چه زمانی تولید شود و رساندن اثر به جشنواره معمولا با تآخیر همراه است.
در ادامه نشست عسگر پور در پاسخ به این سوال که چرا مایل است با کارگردان های کار اولی کار کند گفت: تهیه کنندگی دغدغه من نیست و برخی کار اولی ها با من ارتباط دارند و با فیلمنامه هایشان اشنا هستم و گاه به انها مشاوره می دهم البته رحمان سیفی ازاد را از زمان فعالیتهای مدیریتی اش می شناسم و با دیدگاه و تفکر ایشان اشنا هستم.
سپس سیفی ازاد نیز درباره تفاوت فیلم سازی در سینما و تلویزیون گفت:سیاست های سینما و تلویزیون باهم متفاوت است و خطوط قرمزی وجود دارد که تلویزیون به آن پای بند است و آنرا را رعایت می کند و این قضیه برای من تضاد محسوب نمی شود و خودم را با شرایط وقف می دهم.
لیلا لاریجانی نویسنده فیلمنامه ماجان در پاسخ به این سوال که چرا شخصیت پدر در فیلم نامهربان به نظر می رسد گفت: شخصیت پدر که فرهاد اصلانی آنرا بازی می کند بیشتر با درون خودش کشمکش دارد و در ارتباط است به همین دلیل خشن و نامهربان به نظر می رسد.
او در ادامه گفت:نگاه فیمینستی به اثر نداشته ام بلکه عاطفه مادری را مد نظر قرار داده ام.
کرامتی نیز درباره روند بازیگریش در سالهای اخیر گفت: دوسال بازی نکردم و آخرین کارم عصر یخبندان بود و همیشه دوست دارم نقشهای متفاوت را تجربه کنم که این دلیل نمی شود روند از پیش تعیین شده ای را پیش گرفته باشم.
لیلا لاریجانی در پاسخ به این سوال که چرا در اثرش تلخی وجود دارد توضیحات گفت: اثرم ذکر مصیبت نمی کند و از مبارزه ی مادر و پدر می گوید که بچه شان معلول است و هر کدام به نوعی سعی می کنند با این قضیه کنار بیایند.
در ادامه سیفی ازاد نیز در تآیید سخنان لاریجانی گفت: فیلم جدال دو نگاه است و ذکر مصیبت نمی کند و انچه برای ما مهم بود تلاش برای موجودیت دادن به بچه معلولی است که اجتماع او را نمی بیند یا نمی پذیرد؛ هرچند عده ای وجود چنین بچه ای رامعضل می دانند!
سیفی ازاد درباره چگونگی انتخاب بازیگر برای نقش بچه معلول فیلم گفت: بهتر دیدم از بازیگر استفاده کنم تا بتوانم از او بازی بگیرم و هوش بالای عرفان برزین به ما کمک کرد تا این نقش باورپذیر به نظر برسد و البته دیگر بازیگران کودک نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند و برای انتخاب آنها زمان گذاشتیم.
عسگر پور نیز در پاسخ به این سوال که چرا فیلمش در چشم انداز است و در بخش مسابقه نیست، گفت:مسئولان باید به این سوال پاسخ دهند؛ اما به نظرم بهتر است داوران جشنواره بعدی را با وسواس بیشتری انتخاب کنیم اما در نهایت قضاوت با مخاطبان است که چرا فیلم در بخش مسابقه نیست.
این نشست با عکس یادگاری عوامل و حاضران به پایان رسید.