جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پنجمین روز برگزاری خود که همزمان با 5 بهمن ماه است، میزبان 11 اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و 6 اثر در بخش محیطی است.
به گزارش دیباچه، به نقل روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اسامی نمایش‌هایی که روز سوم بهمن ماه اجرا می‌شوند، به شرح زیر است:
نمایشهایی که در پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر می‌بینیم

تالار وحدت در این روز میزبان نمایش «یتیم خانه فونیکس» به نویسندگی آرش خیرآبادی وکارگردانی محمد نیازی است. این نمایش که از مشهد در جشنواره شرکت دارد، راس ساعت 19 در این تالار به صحنه می‌رود.
نمایش«شاخص» به نویسندگی وکارگردانی فوآدکوچی و مایکل آدوبریتو از فرانسه دیگر نمایشی است که در پنجمین روز جشنواره اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 17و20 در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر نیز میزبان نمایش «یادگارگاده ر» به نویسندگی وکارگردانی قطب‌الدین صادقی است که در دونوبت 18:30و20:30 اجرا می‌شود.
نمایش «تو ماهی نیستی» به نویسندگی وکارگردانی میهران توماسیان از کشور از ترکیه دیگر نمایش خارجی است که روز سه شنبه 5 بهمن ماه به صحنه می‌رود. این نمایش در دو نوبت 17 و 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا دارد.
نمایش «اسکوسیزی» به نویسندگی وکارگردانی رسول کاهانی در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. این نمایش در دو نوبت 17:30و  19:30اجرا می‌شود.
تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش «آبگوشت زهرماری» به نویسندگی آرش آبسالان وکارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا است که دردو نوبت 17و20روی صحنه می‌رود.
نمایش «گرگ ومیش» نیز به نویسندگی وکارگردانی کریستینا گالبیاتی وایلیالوگینبوهل ازکشور سوئیس درتئاتر مولوی اجرا دارد که درسه نوبت 18و20و22روی صحنه می‌رود و آخرین اجرای آن ویژه خبرنگاران تئاتر است.
نمایش «خوب، بد، زشت» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علیخانی وکارگردانی شقایق فتحی در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 18و21روی صحنه می‌رود.
نمایش«ماتریوشکا» به نویسندگی وکارگردانی پارسا پیروزفر در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارد که دردو نوبت 17 و 20 به صحنه می‌رود.
نمایش«دیابولیک: رومئووژولیت» نیز به نویسندگی محمدچرم شیر وکارگردانی آتیلا پسیانی در این دوره از جشنواره حضور دارد. این نمایش روز سه شنبه 5 بهمن ماه درتالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در دو نوبت18:30 و دو 20:45 به صحنه می‌رود.
نمایش«آری یا نه»به نویسندگی حسین جمالی وکارگردانی مجید رحمتی از اراک دیگر نمایشی است که در پنجمین روز جشنواره به صحنه می‌رود. انی نمایش در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان در دو نوبت 16و18 اجرا می‌شود. 
اما برنامه نمایشهایی که در بخش محیطی پنجمین روز جشنواره اجرا می‌شوند، به شرح زیر است:
نمایش«زیرزمین» به نویسندگی وکارگردانی مسعود براهیمی از اصفهان درمحوطه مجموعه تئاتر شهر  اجرا می شود. این نمایش ساعت 16:30 اجرا دارد.
همچنین نمایش«حق باکیه؟» به نویسندگی وکارگردانی مجید امینی از شاهرود درمحوطه مجموعه تئاترشهراجرا داردکه این نمایش ساعت 17 اجرا دارد.
مجموعه تئاترشهر در این روز میزبان نمایش «مستندپخش نشده میرزا» به نویسندگی مشترک احمدصمیمی و هما پریسان وکارگردانی احمد صمیمی خواهد بود که درساعت 18 اجرا می‌شود.
نمایش «فیش» به نویسندگی کاوه مهدوی وکارگردانی رستا رضوی از ورامین دیگر نمایشی است که ساعت18:30 در فضای باز تئاتر شهر اجرا دارد.
نمایش«حریم شخصی» به نویسندگی وکارگردانی سید جمال میرجعفری نیز راس ساعت 16 در محوطه باز خانه هنرمندان ایران اجرا دارد.
و سرانجام اینکه نمایش «بزم و رزم» به نویسندگی وکارگردانی ابوالفضل طبسی از سبزوار آخرین نمایشی است که در بخش محیطی پنجمین روز جشنواره اجرا دارد. این نمایش ساعت 11 ظهر در برج میلاد اجرا می‌شود و ساعت 16:30 در محوطه باز خانه هنرمندان ایران اجرا دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲