جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
رییس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهمترین ویژگی انجمن سینمای جوانان ایران را «خانه» بودن آن دانست.

به گزارش دیباچه، مراسم تقدیر از داوران اصلی و بخش استعدادیابی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با حضور حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی)، فرید فرخنده‌کیش (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران)، داوران جشنواره سی و سوم و همچنین مدیران انجمن،شامگاه (ششم آذرماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم فرید فرخنده‌کیش ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان سینمایی، افزود: امسال برای اولین بار سازمان سینمایی توانایی تولید در انجمن افزایش داد و همان‌طور که قول داده بودند و امسال را به نام سال جوان نامگذاری کردند، ما را در مسیر تولیدات بیشتر حمایت کردند.

حجت الله ایوبی: سازمان سینمایی تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد

وی اضافه کرد: در سال جاری تا به امروز حدود ١٢٠ پروژه کلیدخورده است و ما توانستیم تولید مجموعه‌ای از فیلم‌های ناتمام را که به دلیل کمبودهای مالی در سال‌های گذشته در گنجه‌ها خاک می‌خوردند به جریان بیندازیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، با ابراز امیدواری از استمرار حمایت‌های سازمان سینمایی، ادامه داد: در این صورت است که ما می‌توانیم به تعهدمان که تولید٢٥٠ فیلم کوتاه در سال جاری است، نزدیک شویم.

«خسرو سینایی»عضو هیات داوری بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم، در این مراسم از حضور در این هیات ابراز خرسندی کرد و گفت: از همه دوستان و همکارانی که در انجمن هستند، ممنونم و همدلی آن‌ها از نظر اجتماعی، ذهنی و جهانی برایم جذاب است.

کارگردان«عروس آتش» اضافه کرد: زیرساخت‌های سینمایی ما در حال محکم شدن است و همه ما باید آن را کامل کنیم.

سینایی با تاکید بر این موضوع که حفظ نسلی که در حال شکل‌گیری‌ست بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: معیارها تغییر کرده و ما با شناخت معیارهای جدید می‌توانیم بسترهای سینمایی‌مان را بسازیم.

«اکبر عالمی» دیگر داور جشنواره فیلم کوتاه تهران، با بیان این مطلب که سینما در همه جهان با فیلم کوتاه آغاز می‌شود، به زحمات «محمد آفریده» در عرصه فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: آقای فرخنده‌کیش این جشنواره بین‌المللی را به خوبی و درستی اداره کرد.

او با اشاره به داوری آثار جشنواره گفت: در ایام جشنواره تا پاسی از نیمه‌شب درباره فیلم‌ها بحث می‌کردیم تا حقی ضایع نشود.

وی در این مراسم بر موضوع تقسیم عادلانه جوایز تاکید کرد.

حجت‌الله ایوبی در مراسم تقدیر از داوران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، انجمن سینمای جوانان ایران را آینده‌ی سینما دانست و گفت: در هیچ کشوری ساختاری مانند این انجمن وجود ندارد و در هر کشوری که درباره وجود چنین ساختاری در ایران صحبت می‌کنیم، باعث می‌شود که مسئولان آن کشور شگفت‌زده شوند.

وی از انجمن با نام «مدرسه بزرگ طبیعی سینمای ایران» یاد کرد و افزود: مهمترین ویژگی این مدرسه این است که حالت «خانه» دارد و این حالت را باید حفظ کند.

رییس سازمان سینمایی ضمن بیان این موضوع از فرخنده‌کیش خواست که این حالت خانه بودن انجمن را حفظ و روحیه همدلی را در بین اعضا تقویت کند.

ایوبی با تاکید بر این‌که سازمان سینمایی تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نخواهد گرفت،افزود: مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد آن قدر پخته هستند که چنین جوهایی منشأ تصمیم‌شان نشود.

وی با ابراز خوشحالی از تشکیل صف‌های طولانی در جشنواره سی و سوم، ادامه داد: در ایام جشنواره با داوران صحبتی داشتم و همگی از این‌که جوانان راهشان را پیدا کرده‌اند راضی بودند و این‌ها همه جای امیدواری دارد.

رییس سازمان سینمایی همچنین با تاکید بر تفاوت میان ذوق، سلیقه و نگاه جوانان امروز با نسل قدیم، گفت: نگاه‌ها تغییر کرده اما کنار هم بودن این دو نگاه متفاوت است که باعث پیشرفت می‌شود.

در پایان این مراسم، رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،به‌رسم یادبود لوح‌های تقدیری را به داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تقدیم کردند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ١٨ تا ٢4 آبان‌ در محل پردیس چارسو برگزار شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲