سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
محمد حسن نجفی، مدیر تماشاخانه سه نقطه در آیین آغازین اجرای نمایش" سکوت" :
دیباچه: مدیر تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه تکنیک اجرایی تئاتر اشیاء را یکی از بهترین شیوه های انتقال مفاهیم در امر آموزش دانست.

به گزارش دیباچه، محمد حسن نجفی مدیر عامل این مرکز هنری و آموزشی در آیین آغازین اجرای عمومی نمایش" سکوت" در سخنان کوتاهی با اشاره به لزوم توجه به تکنیک تئاتر اشیاء (که اجرای نمایش سکوت نیز بر پایه همین تکنیک صورت می گیرد) گفت: متاسفانه عرصه مناسبی برای بروز و ظهور تکنیک تئاتر اشیاء (که به نوعی فصلی مشترک میان تئاتر صحنه‌ای و تئاتر عروسکی محسوب می‌شود) در کشور ما وجود ندارد و این فرم اجرایی متفاوت و جدید که زیر گروه تئاتر عروسکی به حساب می آید هنوز به عنوان یک شکل اجرایی مجزا آنچنان که باید و شاید مورد حمایت و توجه قرار نگرفته است.

دیباچه-تماشاخانه سه نقطه


وی تاکید کرد: امروزه در كشورهاى صاحب  هنر- صنعت تئاتر نظير آلمان از اين تكنيك اجرايى به عنوان يكى از بهترين شيوه هاى انتقال مفاهيم در امر آموزش استفاده گسترده اى صورت می گیرد. نجفی افزود: نمايش سكوت با قصه ای بسيار خوب، جذابيت هاى بصرى و كيفيت اجرا، لحظات بسيار خوبى را براى مخاطب ايجاد مى كند و در ضمن شرايط آشنايى مخاطب را با اين شيوه نمايشى و كاربردى در امر آموزش به خصوص در مواجه با گروه سنى ٣ تا ١٠ سال فراهم مى سازد.

بر پایه این گزارش امیر علی سی سی پور کارگردان" سکوت" نیز در سخنان کوتاهی با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه تئاتر اشیاء و با قدردانی از حمایت و توجه تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه به این شیوه اجرایی گفت: تئاتر اشیاء زمانی در کشورهای مختلف جهان به ویژه منطقه اروپا متولد شد که مصرف‌گرایی به حد دیوانه واری رسیده بود و اشیاء پس از چندبار مصرف، به زباله‌هایی بی‌مصرف تبدیل می شدند و از همین رو جنبش تئاتر اشیائ در پی انتقال این موضوع بود که بگوید: اشیاء را می‌توان به صورت‌های دیگری نیز به جز روشی که برای استفاده از آنها مرسوم است، به کار گرفت و به همین دلیل ما نیز در نمایش سکوت زنگ خطر مصرف گرایی بیش از اندازه و زباله سازی را برای جامعه خودمان به صدا درآورده ایم.

دیباچه-تماشاخانه سه نقطه


این گزارش می افزاید: اجرای عمومی نمایش «سکوت» که اقتباسی از رمان «ارواح» و نمایشنامه «سکوت» نوشته پل استر است با  طراحی و کارگردانی امیر علی سی سی پور همه روزه ساعت ۱۹ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان میزبان دوستداران تئاتر در تالار زنده یاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه است.

عواملی که در اجرای سکوت همکاری می کنند عبارتند از: کارگردان و نویسنده:  امیرعلی سی سی پور،  بازیگردان ها: عباس دلیر، عاطفه خدا کرمی، کبری رضایی، محمد امین سی سی پور،  دستیار کارگردان: عباس دلیر، طراح صحنه: امیر علی سی سی پور، ساخت دکور: موسی قناد زاده، طراح پوستر: مصطفی همتی، مشاور هنری: امیر حسن نجفی، عکاس: سیاوش فرهادی، امور ارتباطات رسانه ای: روابط عمومی سه نقطه (ندا طهرانی- مصطفی محمودی)، تبلیغات فضای مجازی: طراحان هنر ایرانیان.

علاقه مندان می توانند برای خرید بلیت این نمایش به پایگاه خرید بلیت تیوال مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های: 88952440 و 09115666245 تماس حاصل کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲