دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 13 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:فرزین محدث گفت:کار کردن با کیومرث پوراحمد برای هر بازیگری می‌تواند جذاب باشد، پوراحمد آثار قابل تقدیری در سینما و تلویزیون دارد که وقتی به من پیشنهاد بازی در این سریال را داد دوست داشتم همکاری با این کارگردان را تجربه کنم.

فرزین محدث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به بهانه بازپخش سریال «پرانتز باز» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: نقش حمزه ویژگی‌های خاصی داشت و کار کردن با کیومرث پوراحمد برای هر بازیگری می‌تواند جذاب باشد، پوراحمد آثار قابل تقدیری در سینما و تلویزیون دارد که وقتی به من پیشنهاد بازی در این سریال را داد دوست داشتم همکاری با این کارگردان را تجربه کنم.

دیباچه - فرزین محدث

محدث خاطرنشان کرد: پیش از «پرانتز باز» در مجموعه «شهریار» به کارگردانی کمال تبریزی ایفای نقش کرده بودم که نقش چندان پر رنگی نداشتم و در مجموعه «پرانتز باز» نقش اصلی را بر عهده گرفتم که برایم بسیار حائز اهمیت بود. فیلمنامه سریال و تجربه بازی در کنار بازیگران مطرحی که به عنوان میهمان به مجموعه اضافه می‌شدند از نکات مهمی بودند که من را برای بازی در «پرانتز باز» ترغیب کردند.

وی افزود: دلیل اینکه دیگر در مجموعه‌ای تلویزیونی حاضر نشدم نبود پیشنهادات خوب بود و از طرفی روابط در تلویزیون و سینما بسیار تأثیرگذار است. اگر دقت کنید در سریالهای مختلف چندین بازیگر می‌بینید که مدام در شبکه‌های مختلف حضور دارند و این مسأله در سینما نیز کمی مشهود است.

این بازیگر در ادامه تأکید کرد: قصد من این است که در اثری حاضر شوم که بتوانم از آن دفاع کنم و با کارگردان‌هایی کار کنم که مطرح بوده و بتوانم به آنها تکیه کنم اما اگر با کارگردان جوانی هم قصد کار کردن داشتم حتماً آن کارگردان باید خوش فکر باشد و متن و عوامل ساخت اثر نیز باید قابل قبول باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «مزرعه پدری» در ادامه افزود: اگر چه در سینما و تلویزیون کم کار بوده‌ام اما از آنجا که تحصیلاتم به تئاتر مربوط می‌شود مدام در این حوزه مشغول کار هستم و یکی از دلایلی که در تلویزیون کمتر حضور داشتم این است که کارگردان‌های تلویزیون، نمایش‌های تئاتر را نمی‌بینند و با بازیگران تئاتر آشنایی ندارند.

محدث تصریح کرد: در تلویزیون بازی‌هایی می‌بینیم که ثابت و خالی از پیچیدگی‌های شخصیتی است و یکی از دلایلی که مردم از تلویزیون جدا شده و فاصله گرفته‌اند نیز همین مسائل است. به عنوان مثال در شبکه نمایش خانگی شاهد پخش مجموعه‌ای تلویزیونی هستیم که «شهرزاد» نام دارد و این سریال به دلیل متن خوبی که دارد و مشکلات تلویزیون برای آن وجود ندارد با استقبال خوبی روبرو می‌شود و کمتر سریالی است که چنین استقبالی از آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: وقتی «پرانتز باز» پخش شد با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود و مردم سریال را خیلی دوست داشتند. احساس من این است که مجموعه با اقبال عمومی خوبی روبرو بوده و نکته جالب توجه در این سریال این است که بازیگران مختلفی در شخصیت‌های مختلف با هویت‌های متفاوت به مجموعه اضافه می‌شدند که با وجود اینکه لهجه‌های متفاوتی داشتند هیچگاه از لهجه برای خنداندن مخاطب استفاده نشد و کیومرث پوراحمد همیشه از موقعیت برای خنداندن مخاطب استقاده می‌کرد.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: نقش، فیلمنامه و عوامل ساخت یک مجموعه در انتخاب‌هایم مهم است. اگر پرونده سینمایی من را نگاه کنید متوجه می‌شوید که گزیده کار بوده‌ام و سعی داشتم با افرادی کار کنم که همکاری با آنها حال خوبی به من می‌دهد. بازی در تلویزیون یا سینما برایم مهم نیست ولی تلویزیون یک حسن بزرگ دارد و آن این است که با حضور در آن با هموطنان بسیاری روبرو می‌شویم و کسانی که در شهرستان‌های مختلف سینما ندارند هم برنامه را می‌بینند و از این بابت تلویزیون دارای یک حسن بزرگ است.

بازیگر فیلم سینمایی «یک تکه نان» در پایان خاطرنشان کرد: سعی من این است که کار فرهنگی که انجام می‌دهم درست و تأثیرگذار باشد کار خوب برای من اهمیت زیاد دارد. بازیگران نباید فقط به پول و بازی فکر کنند و باید به مخاطب احترام گذاشت. امیدوارم «پرانتز باز» دوباره دیده شود و در نتیجه این دیده شدن پیشنهادات خوبی نیز برای بازی در تلویزیون به سراغ من بیاید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳